Janzypants Skrevet 20. april 2018 #1 Skrevet 20. april 2018 Tror du på spøkelser eller har du sett eller opplevd noe som ikke har en "naturlig" forklaring uansett hvordan man vrir og vender på det?
Gjest Balian d'Ibelin Skrevet 20. april 2018 #3 Skrevet 20. april 2018 Jeg aviser ikke muligheten for det. Men jeg stiller meg tvilende.
boblevann Skrevet 20. april 2018 #4 Skrevet 20. april 2018 Jeg tror ikke direkte på spøkelser, men jeg tror det er mer mellom himmel og jord enn mennesker vet om. 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #6 Skrevet 20. april 2018 Bestevennen min er et spøkelse, men han er lystløgner, så jeg tror ikke på hsn lenger. Anonymkode: 74f86...ce6 1
Janzypants Skrevet 20. april 2018 Forfatter #7 Skrevet 20. april 2018 Jeg tror ikke direkte på det, men så blir jeg litt sånn tvilende likevel når jeg hører personer som jeg kjenner, fortelle om egne opplevelser. Der de tilsynelatende har sett et familiemedlem som har gått bort for mange år siden. Samtidig undrer jeg meg i så fall hva det er som gjør at kun noen får se dette. Og hvorfor det ikke er enklere å "bevise" det, hvis dere skjønner. Jeg tror egentlig jeg bare har bestemt meg for å ikke tro på det, siden det andre alternativet bare gjør meg vettskremt og gal 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 20. april 2018 #8 Skrevet 20. april 2018 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #9 Skrevet 20. april 2018 Litt ja. Har noen statuer av Dracula, The Wolf Man og Frankenstein som flytter på seg. Eller de gjorde det hjemme hos mine foreldre, har ikke merka noe etter jeg har flyttet dor meg selv. (Kan hende noen i familien tullet med meg uten å være ærlig på det i etter tid da)... Men jeg trodde at de flyttet på seg pga. høy musikk fra min bror som fikk hylla til å vibrere, men han flytta ut og statuene fortsatte å flytte på seg. Fra å stå rett frem til å stå i en vinkel ... 30 grader kanskje mot høyre, slik at de var rettet mot tven... Aner ikke helt altså 😅 Men jo tror litt på det. Anonymkode: 0c8bd...a50
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #10 Skrevet 20. april 2018 Ja har opplevd uforklarlige ting. Å nei tror ikke på spøkelser. Er agnostisker også på dette punktet. Anonymkode: 50c42...a83
Gjest PaN Skrevet 20. april 2018 #12 Skrevet 20. april 2018 Aldri gjort det, jeg tror egentlig ikke på det overtroiske men jeg er åpen for det kan være noe der.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #13 Skrevet 20. april 2018 Nei. Får meg ikke til å tro på slile menneskeskapt overtro som spøkelser, gud, nøkken, dodraugen vampyrer, julenissen, tannfeen, engler og Ole Lukkøye. Det er slikt man lurer barn med. Men at noen tar med slik inn i voksen alder sier litt om personen. Jeg hadde holdt det for meg selv om jeg fortsatt trodde på noe av det. Anonymkode: 78f7e...7fa
Gladius Veritatis Skrevet 20. april 2018 #14 Skrevet 20. april 2018 46 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Får meg ikke til å tro på slile menneskeskapt overtro som spøkelser, gud, nøkken, dodraugen vampyrer, julenissen, tannfeen, engler og Ole Lukkøye. Det er slikt man lurer barn med. Men at noen tar med slik inn i voksen alder sier litt om personen. Jeg hadde holdt det for meg selv om jeg fortsatt trodde på noe av det. Anonymkode: 78f7e...7fa Du må gjerne tru at det overnaturlege er menneskeskapt, så lenge du er innforstått med at det er di tru. Dei vesena du nemner kan korkje provast eller motprovast. Gitt at ein allmektig Gud finst, er det ingenting i vegen for at han kan skape ein julenisse eller ein tannfe. Idealet bør vere å ha eit ope sinn, og ha evne til å tenkje utanfor boksa. Ingen kan kome inn i Guds rike utan at han vert som eit lite barn, står det skrive. Det er i ung alder at hjartet er ope og mottakeleg for nye inntrykk. Mange vaksne derimot lullar seg inn i ei rigid realitetsoppfatning. Ikkje alle heldigvis. Tenk på Platon eller Einstein eller Schrödinger. Er det ikkje nettopp menneska som har tenkt utanfor boksa, som har drive filosofien og vitskapen framover? Så kjem du og dine medtenkjarar, og skal stemple annleistenkjarane som det eine og det andre, og prakke på andre dykkar innsnevra tankesett. Eg synest retorikken vert så forutsigbar og nedlatande. Kvifor ønskjer du ikkje ein open diskusjon om tru og idear? 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #15 Skrevet 20. april 2018 Jeg kan tro på spøkelser, men HVA spøkelser er, vet jeg ikke. Jeg har noen teorier, men jeg tror ikke det er døde mennesker som går igjen. Jeg heller mer mot at de spøkelsene som observeres er et resultat av for eksempel en tidsslynge, og at tiden ikke er så lineær som vi tror. Ergo tror jeg at gjenferd en dag vil bli vitenskapelig forklart. Anonymkode: 860ee...fc2 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #16 Skrevet 20. april 2018 Jo, jeg tror på spøkelser. Ingen tvil om det. Jeg vokste opp i ett hus hvor vi ikke var alene, så jeg er ikke i tvil. Spøkelser hører så snedig ut, liker bedre å si ånd jeg da. Vi har alle en sjel, og om den "roter seg bort" når man dør og ikke finner inn i lyset (som er himmelen), så blir de værende i en vakuum situasjon. Da trenger man ofte hjelp av medium for å gå videre. Dette har jeg selv vært vitne til, så for meg er det like naturlig som dag og natt. Anonymkode: 8d5d0...8f3 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #17 Skrevet 26. april 2018 Tror på noe ja.. Dvs energier fra et eller annet, døde sjeler/gjenferd. Har opplevd.. For mange år siden, var på alternativ messe i Drammen, faktisk. Måtte på toalettet. Toalettet var kun plass til en person og meget lite, og i litt retro stil, med en liten krok, som lås på døren. Setter kroken skikkelig på plass, for å forsikre meg at andre som skulle på toalettet ikke får røsket opp døren. Mener jeg nærmest holder lett i håndtaket også, for sikkerhets skyld. Jeg nistirrer og følger med på kroken, at den sitter godt og dypt.. Men like forbanna, går do døren halvveis opp, av noen som åpner døra?? Hwat? Jeg stirret jo på kroken og fulgte med, likevel spratt ikke kroken av etc.? Veldig sær opplevelse. Det skulle jo ikke gå an.. At kroken bare gikk opp, av at noen tok i håndtaket, døren var da låst! Med kroken godt på. Tenkt mye på denne hendelsen. Høres kanskje ikke så rart ut, men det var noe ufattelig over det anyway. Har slått meg at kroken og låsen var en tullelås, men det har jeg også vondt for å tro.. Og, jeg hører det går i gangdøren, helt sikker på at nå kommer... jeg roper et hei! Helt sikker på at noen var i døren, ingen der nei! Anonymkode: d403c...5f8
Gjest Verv Skrevet 26. april 2018 #18 Skrevet 26. april 2018 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror på noe ja.. Dvs energier fra et eller annet, døde sjeler/gjenferd. Har opplevd.. For mange år siden, var på alternativ messe i Drammen, faktisk. Måtte på toalettet. Toalettet var kun plass til en person og meget lite, og i litt retro stil, med en liten krok, som lås på døren. Setter kroken skikkelig på plass, for å forsikre meg at andre som skulle på toalettet ikke får røsket opp døren. Mener jeg nærmest holder lett i håndtaket også, for sikkerhets skyld. Jeg nistirrer og følger med på kroken, at den sitter godt og dypt.. Men like forbanna, går do døren halvveis opp, av noen som åpner døra?? Hwat? Jeg stirret jo på kroken og fulgte med, likevel spratt ikke kroken av etc.? Veldig sær opplevelse. Det skulle jo ikke gå an.. At kroken bare gikk opp, av at noen tok i håndtaket, døren var da låst! Med kroken godt på. Tenkt mye på denne hendelsen. Høres kanskje ikke så rart ut, men det var noe ufattelig over det anyway. Har slått meg at kroken og låsen var en tullelås, men det har jeg også vondt for å tro.. Og, jeg hører det går i gangdøren, helt sikker på at nå kommer... jeg roper et hei! Helt sikker på at noen var i døren, ingen der nei! Anonymkode: d403c...5f8 Jeg glemte å legge til noe.. Opplevd spiritisme, der et tungt shotglass drev rundt på et stort ark ALA 4 A4 ark, limt sammen, og skrev ord! Vi hadde innledninger/forbønn om du vil, takket og spurte, og fikk en del utrolige svar. Surrealistisk opplevelse! Endret 26. april 2018 av Verv
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #19 Skrevet 28. april 2018 På 26.4.2018 den 23.40, Verv skrev: Jeg glemte å legge til noe.. Opplevd spiritisme, der et tungt shotglass drev rundt på et stort ark ALA 4 A4 ark, limt sammen, og skrev ord! Vi hadde innledninger/forbønn om du vil, takket og spurte, og fikk en del utrolige svar. Surrealistisk opplevelse! Spiritisme skal man holde seg laaaangt unna!!!!!!!! Anonymkode: 026f6...00a
DominantHr Skrevet 28. april 2018 #20 Skrevet 28. april 2018 Det er ingen ting mellom himmel og jord, bortsett kanskje fra et lite spøkelse på høylys dag, men det er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå