Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har et par jeans som trenger litt hjelp....

dvs det har gått hull i rumpa på den og det har jeg nødig lyst til å gå med, har søkt litt her inne men finner ikke helt ut hva jeg skaal søke på. det jeg da lurer på er om noen har noen gode råd til dekorering av jeans, slik at de blir litt kule og det hullet kan tettes igjen.. de kan godt være litt revne opp, men ikke hull tvers igjennom, vet ikke helt hvordan jeg går frem og vil ikke ødelegge da det er dyre jeans..

miracle:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt avhengi av hvor på rompa riften er kan det være tøft å stenge hullet med store sikkerhetsnåler. Eventuelt kan det være fint om du lukker hullet vet å brodere store korssting i hyssing over. Tre perler på hyssingen? En annen mulighet er at du kjøper emaljeringer og banker disse på hver side rundt rinften og trer med lærsnor. (som skolisser)

Skal du dekke hullet fullstendig er jo sommerfugler veldig i vinden i år. Fin en stor sommerfugl i en fin farge. Og flere små nedover på bena kanskje? Panduro hobby selger sommerfugl-lapper.

Perler er fint å brodere på alle sømmer. Og liker du det kan du vurdere å brodere perler ned over bena også, men da skal du ha litt peil før det blir fint.

Vet ikke hvor du bor men i Trondheim og Oslo finnes det en butikk som heter Perlehuset, der får du tak i masse fine perler du kan sette sammen. Der har de også masse blader og bøker du kan bruke som inspirasjon.

Gjest gjest 0
Skrevet

Eller bare sy på en lapp på innsiden av buksa så ser det slitt ut men ingen ser rompa di!

Ellers er det mange andre måter å sy på en lapp på en olabukse. Du kan legge en lapp over og sy over mange ganger.

Pam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...