AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #1 Skrevet 19. april 2018 Har gått ned ca. 5kg på 10 dager. Har hatt et inntak på rundt 1200kcal dagen, aldri mer enn 1200kcal da.. Noen dager har jeg spist mellom 500-800kcal. Nå ligger vekta på 89kg. Har et mål om å komme meg ned på 70kg, der jeg trives best. Synes jeg har gått ned i vekt veldig fort så langt.. Det gjør ikke noe om vektnedgangen stagnerer litt, holder med 1kg i uka. Skal liksom klare å leve sånn som det her :-) Ukedagene er ikke noe problem, men synes 1200kcal er litt stusselig på lørdager. Lurer på om jeg skal øke kalorimengden min på lørdager til mellom 1500-2000 en plass. Jeg veier alt jeg spiser, så jeg har full kontroll på kaloriinntak. Hadde vært veldig greit og kunne hatt litt friere tøyler på lørdag til å ta seg et glass vin og kanskje litt sjokolade. Noen som har prøvd noe liknende og som kan dele erfaringer? Kommer dette til å hindre meg i å nå målet mitt om å veie 70kg? Selv om jeg gjør dette, så vil jeg fortsatt ligge på et kaloriunderskudd på ca 43000 i mnd, noe som tilsvarer rundt -6kg i mnd. Eller funker det ikke helt sånn? Anonymkode: aba06...e87
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #2 Skrevet 19. april 2018 Slå deg løs, den ene dagen har ikke noe å si. Jeg er 170cm og veier 55kg. Spiser jevnt og greit hele uka, pga en sykdom jeg har så må jeg spise mye sunne måltider hver dag. Men lørdager... da er det sjokolade, brus, potetgull, is, øl, og jeg koser meg. Dette i samråd med lege. Som han sier, 4 usunne dager i måneden ødelegger ikke alle de andre sunne. Anonymkode: 4e225...de3 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #3 Skrevet 19. april 2018 Det er mest vannverk du har tapt nå i begynnelsen. Du har ikke mistet 5 kg fett. Anonymkode: a92c6...56a 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #4 Skrevet 19. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er mest vannverk du har tapt nå i begynnelsen. Du har ikke mistet 5 kg fett. Anonymkode: a92c6...56a 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slå deg løs, den ene dagen har ikke noe å si. Jeg er 170cm og veier 55kg. Spiser jevnt og greit hele uka, pga en sykdom jeg har så må jeg spise mye sunne måltider hver dag. Men lørdager... da er det sjokolade, brus, potetgull, is, øl, og jeg koser meg. Dette i samråd med lege. Som han sier, 4 usunne dager i måneden ødelegger ikke alle de andre sunne. Anonymkode: 4e225...de3 Nice! Da går det jo absolutt an å leve sånn. Veldig motiverende å høre at noen på 55kg sier det. Anonymkode: aba06...e87
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #5 Skrevet 19. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mest vannverk du har tapt nå i begynnelsen. Du har ikke mistet 5 kg fett. Anonymkode: a92c6...56a Vet ikke helt jeg.. Det kan hende, men jeg går på medisiner som holder tilbake salt og væske, pluss at jeg har gått opp i saltmengde i løpet av disse 10 dagene. Har mistet 12 cm på kroppen. Uansett om det er vann eller fett, så er det veldig motiverende å se forandring 💪🏻 Anonymkode: aba06...e87 1
Inwe Skrevet 20. april 2018 #6 Skrevet 20. april 2018 Du spiser jo alt for lite! Har du noe energi i det hele tatt? Jeg synes det høres ut som du kommer til å gå på en skikkelig smell etterhvert. Jeg har selv gått ned 60 kg da lå jeg aldri lavere enn 1500 kcal, men stort sett på rundt 1800 da jeg trente endel i tillegg. På slutten lå jeg faktisk på rundt 2000. Det er både lettere å fortsette og gå ned og holde vekten om du legger deg høyere.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #7 Skrevet 20. april 2018 25 minutter siden, Inwe said: Du spiser jo alt for lite! Har du noe energi i det hele tatt? Jeg synes det høres ut som du kommer til å gå på en skikkelig smell etterhvert. Jeg har selv gått ned 60 kg da lå jeg aldri lavere enn 1500 kcal, men stort sett på rundt 1800 da jeg trente endel i tillegg. På slutten lå jeg faktisk på rundt 2000. Det er både lettere å fortsette og gå ned og holde vekten om du legger deg høyere. Har en alvorlig sykdom, så jeg er sengeliggende mesteparten av dagen. Tar ikke skade av å spise 1200kcal i ukedagene og rundt 1500-2000 på lørdager. Når man ser på livssituasjonen min. Hvis jeg hadde vært på jobb eller vært mer aktiv, så hadde jeg selvfølgelig hatt behov for mer! Oppfordrer ingen friske og aktive mennesker til å legge seg så lavt i kaloriinntak. Jeg tror det skal gå fint, spiser egentlig det jeg vil.. Bare i mindre mengder. Og på mange måter er kostholdet mitt bedre nå, enn når jeg kun spiste 1 gang om dagen og da gjerne 3000kcal og oppover. Nå spiser jeg faktisk 3 varierte og sunne måltider. Merker at jeg føler meg mye bedre på samvittigheten. Dessverre har det ikke gjort noe underverker på dagsform enda, men hadde det bare gjort at jeg ble i 5% bedre form.. Har fått et mye mer variert og grønnere kosthold med masse proteiner. Anonymkode: 2ebd5...c23
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #8 Skrevet 20. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en alvorlig sykdom, så jeg er sengeliggende mesteparten av dagen. Tar ikke skade av å spise 1200kcal i ukedagene og rundt 1500-2000 på lørdager. Når man ser på livssituasjonen min. Hvis jeg hadde vært på jobb eller vært mer aktiv, så hadde jeg selvfølgelig hatt behov for mer! Oppfordrer ingen friske og aktive mennesker til å legge seg så lavt i kaloriinntak. Jeg tror det skal gå fint, spiser egentlig det jeg vil.. Bare i mindre mengder. Og på mange måter er kostholdet mitt bedre nå, enn når jeg kun spiste 1 gang om dagen og da gjerne 3000kcal og oppover. Nå spiser jeg faktisk 3 varierte og sunne måltider. Merker at jeg føler meg mye bedre på samvittigheten. Dessverre har det ikke gjort noe underverker på dagsform enda, men hadde det bare gjort at jeg ble i 5% bedre form.. Har fått et mye mer variert og grønnere kosthold med masse proteiner. Anonymkode: 2ebd5...c23 Du skreiv i HI at du flere dager har spist 500-800 kcal og ikke 1200 kcal. Det er skadelig. Anonymkode: 8124c...baf 1
Inwe Skrevet 20. april 2018 #9 Skrevet 20. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en alvorlig sykdom, så jeg er sengeliggende mesteparten av dagen. Tar ikke skade av å spise 1200kcal i ukedagene og rundt 1500-2000 på lørdager. Når man ser på livssituasjonen min. Hvis jeg hadde vært på jobb eller vært mer aktiv, så hadde jeg selvfølgelig hatt behov for mer! Oppfordrer ingen friske og aktive mennesker til å legge seg så lavt i kaloriinntak. Jeg tror det skal gå fint, spiser egentlig det jeg vil.. Bare i mindre mengder. Og på mange måter er kostholdet mitt bedre nå, enn når jeg kun spiste 1 gang om dagen og da gjerne 3000kcal og oppover. Nå spiser jeg faktisk 3 varierte og sunne måltider. Merker at jeg føler meg mye bedre på samvittigheten. Dessverre har det ikke gjort noe underverker på dagsform enda, men hadde det bare gjort at jeg ble i 5% bedre form.. Har fått et mye mer variert og grønnere kosthold med masse proteiner. Anonymkode: 2ebd5...c23 Det nevnte du ikke i hovedinnlegget, så derfor vanskelig å ta hensyn til sykdom da. Ville uansett ikke ha spist 500 på noen dager, det er alt for lite om du ligger på 1200 ellers. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #10 Skrevet 20. april 2018 Ville bare si hvor flink du er Anonymkode: a0f3f...530 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #11 Skrevet 20. april 2018 4 hours ago, Inwe said: Det nevnte du ikke i hovedinnlegget, så derfor vanskelig å ta hensyn til sykdom da. Ville uansett ikke ha spist 500 på noen dager, det er alt for lite om du ligger på 1200 ellers. Skal ta meg sammen og få i meg 1200 hver dag. Har vært litt for sløv! Dere har helt rett. Anonymkode: 2ebd5...c23
Inwe Skrevet 20. april 2018 #12 Skrevet 20. april 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal ta meg sammen og få i meg 1200 hver dag. Har vært litt for sløv! Dere har helt rett. Anonymkode: 2ebd5...c23 Det vil antagelig sette litt fart på ting også det er ofte at man spiser for lite som er problemet. Men til spørsmålet ditt: selvfølgelig skal man kose seg på lørdager, det er jo lørdag! Kos deg i sola med en øl, det skal jeg 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #13 Skrevet 20. april 2018 37 minutter siden, Inwe said: Det vil antagelig sette litt fart på ting også det er ofte at man spiser for lite som er problemet. Men til spørsmålet ditt: selvfølgelig skal man kose seg på lørdager, det er jo lørdag! Kos deg i sola med en øl, det skal jeg Det er en læringsprosess hele greia. Man må rett og slett prøve seg litt fram. Tidligere har jeg kutta ut alt snop, og det funker så absolutt ikke i lengden for meg! Så ja, i morgen skal jeg kjøpe meg en sjokkis og ta meg et glass vin! Anonymkode: 2ebd5...c23
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #14 Skrevet 20. april 2018 Jeg har gått ned 60kg. 1200 kcal hver dag + en sjokkis på lørdag (melkerull). Noen ganger litt potetgull (en håndfull, liker det ikke så godt). 500 er litt lite, men du blir nok ikke syk om det skjer noen dager. Anonymkode: 396c7...b3f 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #15 Skrevet 20. april 2018 Jeg er ikke helt i din situasjon, da jeg spiser 1600 kcal dagen (forbrenner ca. 1800-1900 dagen, og skal ikke mye ned, så ligger i et lite underskudd). Uansett - jeg tillater meg å spise opp til normalen når jeg virkelig har lyst, har ekstra appetitt el.l. Jeg sørger bare ikke for å gå OVER slik at jeg ødelegger for tidligere dager. Har jeg spist 1600 mandag til fredag, så har jeg ligget i underskudd. Spiser jeg 1800 lørdag så blir dagen nøytral, dvs. bidrar ikke til vektnedgang, men jeg ødelegger ikke noe heller. Og det er greit. Det er et maraton, ikke en sprint, og det viktigste er at du ikke går på en smell og mister motivasjon Anonymkode: ccf3a...d85 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #16 Skrevet 20. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke helt i din situasjon, da jeg spiser 1600 kcal dagen (forbrenner ca. 1800-1900 dagen, og skal ikke mye ned, så ligger i et lite underskudd). Uansett - jeg tillater meg å spise opp til normalen når jeg virkelig har lyst, har ekstra appetitt el.l. Jeg sørger bare ikke for å gå OVER slik at jeg ødelegger for tidligere dager. Har jeg spist 1600 mandag til fredag, så har jeg ligget i underskudd. Spiser jeg 1800 lørdag så blir dagen nøytral, dvs. bidrar ikke til vektnedgang, men jeg ødelegger ikke noe heller. Og det er greit. Det er et maraton, ikke en sprint, og det viktigste er at du ikke går på en smell og mister motivasjon Anonymkode: ccf3a...d85 «Det er et maraton, ikke et sprint». Det er en veldig fin setning! For det handler jo i bunn og grunn om å tillegge seg bedre vaner, men også at man ikke skal gi opp alt som er kos. Må bare takke for alle kommentarene i denne tråden! Blir utrolig motivert av å høre andre sine erfaringer. Jeg er så motivert at jeg nesten føler at jeg har gått ned alle kiloene allerede, haha! Har lagt vekk hettegenserene og går med tskjorter for første gang på kanskje 3 år. Selvfølelsen har alt å si :-) Anonymkode: 2ebd5...c23 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #17 Skrevet 20. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: «Det er et maraton, ikke et sprint». Det er en veldig fin setning! For det handler jo i bunn og grunn om å tillegge seg bedre vaner, men også at man ikke skal gi opp alt som er kos. Må bare takke for alle kommentarene i denne tråden! Blir utrolig motivert av å høre andre sine erfaringer. Jeg er så motivert at jeg nesten føler at jeg har gått ned alle kiloene allerede, haha! Har lagt vekk hettegenserene og går med tskjorter for første gang på kanskje 3 år. Selvfølelsen har alt å si :-) Anonymkode: 2ebd5...c23 Det er sant. Jeg har slitt med dette med kropp hele livet, enten jeg har vært slank eller litt lubben, og vet hvordan det å føle seg feit rett og slett kan ødelegge hele dagen. Men bare EN sunn dag gjør veldig mye. Anonymkode: ccf3a...d85 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #18 Skrevet 20. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er sant. Jeg har slitt med dette med kropp hele livet, enten jeg har vært slank eller litt lubben, og vet hvordan det å føle seg feit rett og slett kan ødelegge hele dagen. Men bare EN sunn dag gjør veldig mye. Anonymkode: ccf3a...d85 Ja, det er veldig ødeleggende å føle seg feit! Det er helt grusomt, og det tar vekk mye av gleden med forskjellige arrangementer osv. Man får liksom en sånn innstilling at man har sklidd ut så langt fra før, så man ender opp med å trøste seg med enda mer mat.. Det viser jo bare hvor viktig det er å få tankene på riktig spor. Har hele livet vært opp og ned, men kjenner at jeg har en helt annen innstilling nå enn jeg har hatt tidligere. Har planlagt mye og gjort mange enkle kutt, som vil føre til store forskjeller over tid. Tidligere har jeg alltid vært på diett eller på en sprekk.. Men det finnes helt klart en mellomting mellom disse to. En livsstilsendring :-) Anonymkode: 2ebd5...c23
Kragebein Skrevet 20. april 2018 #19 Skrevet 20. april 2018 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Kragebein, mod 1
Anbefalte innlegg