Gå til innhold

Til dere som har tilreisende

Anbefalte innlegg

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Lurer på om dere kommer til å legge opp til noen sort for arragement dagen før dagen eller dagen etter dagen.

Vi tenkte å ta de med en plass på fredags kveld og grille eller liknende. Søndag har vi ikke tid eller plass til brunsj som sikkert er vanlig. Vi har som mål å reise også søndag eller mandag på bryllupsreise.

Behøver ikke bare å være for til de reisende, men det kan jo være artig for alle å treffe hverandre dagen før bryllupet. Bare en tanke fra meg... :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi har tenkt i de samme banene, men ikke planlagt noe konkret enda.

Har veldig lysst å ta med gjestene på seiltur fredags kveld, men spørs nok om vi får til det (tror båten kan bli dyr å leie) . Grilling i hagen er nok mer oppnåelig... vi får vurdere det nermere og se litt ann når gjestene kommer og drar.

Skrevet

Vi kommer til å ha bli-kjent-fest fro de gjestene som ankommer på fredag og brunch for de som ønsker på søndag. Festen på fredag blir nok uformell og løses billigst mulig. Grillfest eller ligende tenker jeg...

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Er brunsj veldig vanlig eller. Håper ingen blir snurt når de ikke får invitt til slikt fra oss.

Skrevet

Jeg kan dele vår erfaring med det:

Vi hadde mange tilreisende, som kom på kvelden fredag.

Vi hadde fisesuppe og avslappet samling hos svigers, men det var ikke så mange av de tilreisende som kom oppom. Lang reise for mange, som bare ville strekke litt på beina og gå å legge seg.

På søndagen håpet vi at mange ville komme ned til hotellet og spise frokost med oss og de gjestene som bodde der. Men det var vansklig nok for alle på hotellet å komme seg opp! Så folk kom bare innom før de dro hjemover for å si ha det.

På lørdagen derimot, var det mange som samlet seg. Vi hadde bryllupet på et lite sted, og vielsen var ikke før kl 15 på ettermiddagen. Det var dessuten strålende fint vær og opptog i sentrumsgata (karneval!), så mange gjester koste seg på kafe sammen. Jeg var nå opptatt med mitt, men mannen var med gjestene og slappet av. Fikk inntrykk av at alle hadde det fint og koselig!

Skrevet

Vi tenkte også å ha en "bli kjent-fest" på fredagen med grilling. Hvor folk kan stikke innom og blir hvor lenge de ønsker, om det så er bare for å si hei, eller hele kvelden. Det vil ikke bli noe særlig program denne kvelden, bare en veldig uformell sammenkomst.

Skrevet
Har veldig lyst å ta med gjestene på seiltur fredags kveld, men spørs nok om vi får til det (tror båten kan bli dyr å leie) .  Grilling i hagen er nok mer oppnåelig...  vi får vurdere det nermere og se litt ann når gjestene kommer og drar.

Å, dette høres jo ut som en kjempeflott plan! Hvilken båt planlegger dere å leie?

Jeg regner med at vi skal ha både et arrangement kvelden før og brunsj dagen etter, men alle planene for dette er enda ikke lagt. Regner med at også vi satser på grilling dagen i forveien og koldtbord på søndagen.

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Uformell er mitt stikkord i denne sammenheng. Vil ikke at det skal bli så dyrt heller. Det største problemet er hvor vi skal ha det. Vi bor ikke stort og har hverken hageflekk eller balkong.

Tenkte å okkupere en fin plass bak nidarosdommen og fyre opp noen engangsgriller men så er det jo været...

Vanskelig dette når jeg absolutt må ha ting på plass akkurat NÅ :ler::ler::ler:

Men så er det jo som dere sier, ikke sikkert alle vil pga lang reisetid ovs

Skrevet

Vi hadde fisesuppe

:ler::ler::ler::ler::ler:

Barnslig, jeg? Nei langtifra!

:tunge1:

:hoho::hoho::hoho:

Skrevet

:ler::ler::ler::ler::ler:

Barnslig, jeg? Nei langtifra!

:tunge1:

:hoho::hoho::hoho:

Oj, da! Var nok underbevisstheten som tok kontrollen der! :ler:

fis-k-e-suppe!!

Skrevet

Å, dette høres jo ut som en kjempeflott plan! Hvilken båt planlegger dere å leie?

Anna Rogde, som er ihvertfall Norges eldste seilende skonnert. (muligens europas eldste ogås, men vet ikke om det er bare skryt eller fakta :))

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Oj, da! Var nok underbevisstheten som tok kontrollen der! :ler:

fis-k-e-suppe!!

Tenkte å ikke kommentere det men jeg må bare

:ler::ler::ler:

Gjest gjest 0
Skrevet

De gangene jeg har vært i bryllup som tilreisende har det vært samling på fredagene. Ene gangen var det grilling av pølser i hagen for ungdommene og den andre gangen møttes de unge på en pizza restaurant.

Nå skal det sies at dette var bryllup der unge mennesker giftet seg og derfor var det svært mange gjester i 20-årene.

Synes dette er en veldig hyggelig ting å gjøre for da hadde man mulighet til å bli kjent med noen nye ansikter før den formelle festen :-)

Pam

Skrevet

Jeg skulle ønske min kjære gikk med på å gifte seg en uke senere. Da ville han ha fylt 30 på fredagen, hadde jo vært perfekt å kunne feire bursdagen med en skikkelig bli-kjent-fest.

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Nå skal det sies at dette var bryllup der unge mennesker giftet seg og derfor var det svært mange gjester i 20-årene.  

Synes dette er en veldig hyggelig ting å gjøre for da hadde man mulighet til å bli kjent med noen nye ansikter før den formelle festen :-)  

Pam

I agree

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Andre som har erfaringer og dele med oss... Tips og ideer mottas med en stor :P

Skrevet

Anna Rogde,  som er ihvertfall Norges eldste seilende skonnert. (muligens europas eldste ogås, men vet ikke om det er bare skryt eller fakta :))

Den båten var jo kjempeflott! Høres ut som en drøm å reise på seiltur med en så flott båt sammen med alle gjestene. Håper dere får det til slik dere ønsker!

Gjest Soon Mrs S
Skrevet
Jeg skulle ønske min kjære gikk med på å gifte seg en uke senere. Da ville han ha fylt 30 på fredagen, hadde jo vært perfekt å kunne feire bursdagen med en skikkelig bli-kjent-fest.

Hvorfor ikke ta bursdagfeiringen fordet... sammen dagen.

Skrevet

Vi har tenkt å ha grillfest på fredagen på en øy uti fjorden (vi har stor båt da). Tanken var at det skulle være for "de unge", for da holder de fleste det gående langt utover kvelden. Gamle blir lett lei... Men da ble svigermor sur. Eller...hun sa: "hva skal vi gjøre da?" :roll: Har ikke så lyst å tenke så mye på det da de fleste av tanter og onkler ikke kommer før sent på kvelden eller lørdag morgen. Og som nevnt, de hadde nok blitt tidlig lei... Evt blir det bare grilling for alle i hagen til foreldrene mine. Men jeg hadde lyst å reise ut på den øya..... :sur: Er jeg sær og sta nå?

Tenkte å finne på noe på søndagen også, sightseeing eller noe, men har ikke kommet på noe lurt enda. Men mamma arrangerer frokost hjemme både lørdag og søndag. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...