Forever22 Skrevet 19. april 2018 #1 Skrevet 19. april 2018 Ja, helt alvorlig. Har det nesten konstant hele dagen er gravid i uke 30.. Har diverse apper på mobilen hvor det står at halsbrann gjerne ikke kommer før i uke 31-33 men jeg har hatt det ganske ofte fra uke 24... Noen tips? føler jeg har prøvd det meste...
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #2 Skrevet 19. april 2018 1 minutt siden, Forever22 skrev: Ja, helt alvorlig. Har det nesten konstant hele dagen er gravid i uke 30.. Har diverse apper på mobilen hvor det står at halsbrann gjerne ikke kommer før i uke 31-33 men jeg har hatt det ganske ofte fra uke 24... Noen tips? føler jeg har prøvd det meste... Ta deg noen glass med helmelk. Anonymkode: 10088...9e1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #3 Skrevet 19. april 2018 Mange grønnsaker er basiske, og det skal hjelpe å spise de mot halsbrann. Anonymkode: 7696d...6b0
Forever22 Skrevet 19. april 2018 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2018 Har prøvd både helmelk og mandler, agurk og det som er.. Finnes det noe på apoteket kanskje som er for gravide? eller som gravide kan ta?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #5 Skrevet 19. april 2018 Gaviscon hjelper ganske bra. Fåes som tyggetabletter og flytende. Det legger seg som et lokk. Anonymkode: d5075...69d 5
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #6 Skrevet 19. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gaviscon hjelper ganske bra. Fåes som tyggetabletter og flytende. Det legger seg som et lokk. Anonymkode: d5075...69d Glemte, og det kan gravide ta. Anonymkode: d5075...69d 1
Eneri Skrevet 19. april 2018 #7 Skrevet 19. april 2018 Å spise mandler hjalp meg litt mens jeg var gravid og hadde halsbrann. Nå er jeg IKKE gravid, men opplevde halsbrann etpar ganger i uka de siste mnd.Fikk råd fra ernæringsterapeut om å begynne med kisel-gel, tar 15 ml to ganger pr dag. Det har hjulpet meg. Obs: har IKKE sjekket hvorvidt dette kan brukes av gravide. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #8 Skrevet 19. april 2018 Ta en halv ts natron i et glass lunkent vann. Anonymkode: 6e511...cac 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #9 Skrevet 19. april 2018 Jeg hadde vanvittig mye halsbrann i begge svangerskap. Det er mye værre enn det høres ut som, så du har min medfølelse Prøvde ALT, uten hell. Både legemidler og kjærringråd. Det eneste som hadde bittelitt effekt var faktisk loveharts. Kjøp inn massevis og spis et par stykker hver gang du kjenner halsbrannen komme. Jeg gikk gomlet på disse dagen lang og hadde de liggene klare på nattbordet om nattenAnonymkode: d3f3d...814 4
Devilheart Skrevet 19. april 2018 #11 Skrevet 19. april 2018 Novaluzid er medisin mot halsbrann, men vet ikke om den også funker for gravide. Spør hos din lokale apotek. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #12 Skrevet 19. april 2018 Har du prøvd å knaske lovehearts (godteriet)? Ei venninne klarte seg ikke uten, det hjelper mange ikke det sunneste, men halsbrann er så jævlig at hvem bryr seg 😅 Anonymkode: 10025...041 3
Arabella Skrevet 19. april 2018 #13 Skrevet 19. april 2018 2 minutter siden, Forever22 skrev: Har prøvd både helmelk og mandler, agurk og det som er.. Finnes det noe på apoteket kanskje som er for gravide? eller som gravide kan ta? Det har ikke falt deg inn å spørre legen din eller på et apotek hva som kunne være bra å ta, da? Nå nærmer du deg slutten på svangerskapet, og så går du med slike plager. 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #14 Skrevet 19. april 2018 1 minutt siden, Arabella skrev: Det har ikke falt deg inn å spørre legen din eller på et apotek hva som kunne være bra å ta, da? Nå nærmer du deg slutten på svangerskapet, og så går du med slike plager. Du kunne ikke skrive dette på en litt hyggeligere måte? Anonymkode: 7696d...6b0 5
Eneri Skrevet 19. april 2018 #15 Skrevet 19. april 2018 4 minutter siden, Eneri skrev: Å spise mandler hjalp meg litt mens jeg var gravid og hadde halsbrann. Nå er jeg IKKE gravid, men opplevde halsbrann etpar ganger i uka de siste mnd.Fikk råd fra ernæringsterapeut om å begynne med kisel-gel, tar 15 ml to ganger pr dag. Det har hjulpet meg. Obs: har IKKE sjekket hvorvidt dette kan brukes av gravide. Har lest på esken og bruksanvisningen. Dette heter Silicea kisel-gel til innvortes bruk. Kan tas av barn. 'Kontradiksjoner. Når skal man ikke ta Silicea mage-tarm gel? Ingen kjente kontradiksjoner'. Ordet gravid er ikke nevnt. Jeg bestilte hos Life på nett, siden vi ikke har helsekostbutikk her jeg bor. Bestilte en søndag, levering onsdag
Arabella Skrevet 19. april 2018 #16 Skrevet 19. april 2018 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kunne ikke skrive dette på en litt hyggeligere måte? Anonymkode: 7696d...6b0 Jeg synes det sier seg selv at hvis man plages med noe med helsen, er legen den nærmeste å rådføre seg med og eventuelt få en resept på noe som kan hjelpe. Dernest å spørre på et apotek. Selv bruker jeg pantoprazol. Jeg er ikke gravid. Endret 19. april 2018 av Arabella 2
Arabella Skrevet 19. april 2018 #17 Skrevet 19. april 2018 5 minutter siden, Eneri skrev: Har lest på esken og bruksanvisningen. Dette heter Silicea kisel-gel til innvortes bruk. Kan tas av barn. 'Kontradiksjoner. Når skal man ikke ta Silicea mage-tarm gel? Ingen kjente kontradiksjoner'. Ordet gravid er ikke nevnt. Jeg bestilte hos Life på nett, siden vi ikke har helsekostbutikk her jeg bor. Bestilte en søndag, levering onsdag Det står vel "kontraindikasjoner"?
Eneri Skrevet 19. april 2018 #18 Skrevet 19. april 2018 Akkurat nå, Arabella skrev: Det står vel "kontraindikasjoner"? Javisst! Slet med autokorrekt som jeg ser ikke ble riktig korrigert av meg likevel!
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #20 Skrevet 19. april 2018 Jeg fikk halsbrann i uke 10 jeg... Holder på å bli sprø. Knasker titralac som en helt. Man kan ta 10-20 tabletter hver dag. De hjelper jo egentlig ikke, men det hjelper å suge på noe likevel. Legen min ville ikke gi meg noe annet. Andre tips er å ikke spise seg for mett, sove med hodet hevet, spise lite krydder, lite brus og kaffe etc. Anonymkode: 1e4bd...a37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå