Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2005 #1 Skrevet 22. februar 2005 Har fått litt dilla på å spise bl.a hardkokt egg til frokost. Spiser da ett egg, og gjerne ett til lunsj også. Er det for mye for kroppen, noen som vet? (Slanker meg ikke)
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2005 #2 Skrevet 22. februar 2005 Jeg er eggoman, og spiser ofte to egg til frokost, og kanskje egg senere på dagen også.
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2005 #3 Skrevet 22. februar 2005 Ok, da fortsetter jeg med egg. Vet jo at du er veldig sunn og frisk, så. Takk for svar!
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2005 #4 Skrevet 22. februar 2005 Uten egg hadde det blitt skralt med frokost på meg....Kjæresten er ganske sjokkert over frokostvanene mine; jeg pleier ofte å spise to hardkokte egg uten brød eller salt, og til det drikker jeg et glass juice. :oops: Egg holder deg mett lenge, og det er gunstig fra et blodsukkerperspektiv. Men det er nok sunnere hvis du klarer å få i deg et par grove brødskiver og litt melk i tillegg. Jeg er bare så ekstremt pinglete om morgenen.
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2005 #5 Skrevet 22. februar 2005 Takler ikke lenger brødskiver om morgenen. (Hadde ingen problemer med sånt da jeg var yngre- kan det forandre seg med alderen??) Det føles som sagflis i munnen, så egg er egentlig perfekt; lett å spise, sunt og godt. Juice er godt til. :oops: Prøver å få spist et par knekkebrød med leverpostei eller noe sånt i tillegg. (Er glad jeg har eggkoker)
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2005 #6 Skrevet 22. februar 2005 Hva man liker, går nok i perioder, ja. Før taklet jeg ikke grøt i det hele tatt, men nå kan jeg spise havregrøt med liv og lyst, og liker det faktisk kjempegodt. Men i dag hadde jeg måttet vaske en kasserolle for å koke både egg og grøt, og det giddet jeg ikke....
Plym Skrevet 22. februar 2005 #7 Skrevet 22. februar 2005 Heldigvis er eggene etterhvert blitt frikjent mht kolesterol også: http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_...en/1050711.html Hilsen også eggoman.
Arkana Skrevet 22. februar 2005 #8 Skrevet 22. februar 2005 For trodde man at man ikke kunne spise mer enn ett egg om dagen pga kolesterol, men det tror man heldigvis ikke nå legger. Så det er fritt fram og spise så mye egg du vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå