Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til hverdags, på denne tiden av året, i Norge.

Anonymkode: 8084d...5bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

30-40-50, litt avhengig av vær og hva jeg skal. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting i Norge på denne tiden. I utlandet om sommeren bruker jeg 30-50 på kroppen  og 40-50 i fjeset. 

Anonymkode: e7354...699

AnonymBruker
Skrevet

I ansiktet bruker jeg 30, tror jeg. 

De dagene jeg utsetter andre deler av kroppen for sol bruker jeg rester fra i fjor, så usikker på faktor. Sola er ennå ikke veldig høy, og nå som snøen er nesten borte blir det ikke like forsterket. 

Anonymkode: 1369d...91d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke solkrem på denne tiden av året. Bruker litt hvis jeg er på fjellet i påsken, men aldri ellers. Blir aldri brent. Har aldri vært i syden, så vet ikke om jeg eventuelt hadde brukt solkrem der.

Anonymkode: 85b6f...8d3

Skrevet

20 på vinter, 30 på vår og 50 på sommer. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, dillyduzit skrev:

20 på vinter, 30 på vår og 50 på sommer. 

Ja, der er vel jeg også. Nå er visstnok ikke forskjellen mellom 30 og 50 særlig stor, så for min del handler det også om type solbeskyttelse, om det bare er solbeskyttelse for kafé i solen eller real solkrem ment for soling. 

Skrevet

Ingenting, da jeg er mest inne. Ser ikke poenget.  Når jeg soler meg bruker jeg spf. 10-30 

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Bruker kun om sommeren 20- 30.

Endret av Catalina Culès
AnonymBruker
Skrevet

Har spf 20 i foundation hele året. Ellers bruker jeg alltid spf 30 om jeg skal være ute i sola mer enn 5-10 minutt. 

Anonymkode: 11e63...774

• Liker 1
Skrevet

Bruker 50+ hele året uansett vær hver eneste dag. Bruker egen solkrem med SPF, uansett om andre produkter har faktor i seg. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har spf 20 i foundation hele året. Ellers bruker jeg alltid spf 30 om jeg skal være ute i sola mer enn 5-10 minutt. 

Anonymkode: 11e63...774

Hvis spf i foundation skal ha noen effekt må man bruker 5 ganger så mye som man vanligvis ville brukt.

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Ja, der er vel jeg også. Nå er visstnok ikke forskjellen mellom 30 og 50 særlig stor, så for min del handler det også om type solbeskyttelse, om det bare er solbeskyttelse for kafé i solen eller real solkrem ment for soling. 

Ikke sant. Er jeg ute for å være ute i sola blir det høyeste som mulig uten at huden reagerer, men for kafebesøk, ut å handle så går 30 helt fint. 

Skrevet

Bruker solfaktor i ansiktet hele året. Den jeg har nå er solfaktor/UVB-beskyttelse 50. Er ikke opptatt av selve at UVB-solfaktoren er høy, egentlig, er mer opptatt av at det bra broad spectrum beskyttelse mot UVA siden den kan gjøre mer skade og alltid er tilstede, sol eller ei.

Skrevet

Jeg bruker faktor 30

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, vkt skrev:

Bruker solfaktor i ansiktet hele året. Den jeg har nå er solfaktor/UVB-beskyttelse 50. Er ikke opptatt av selve at UVB-solfaktoren er høy, egentlig, er mer opptatt av at det bra broad spectrum beskyttelse mot UVA siden den kan gjøre mer skade og alltid er tilstede, sol eller ei.

Enig i dette også, mn jeg har en mørkere hudtype som tar farge i løpet av minutter selv om den sjelden blir brent, så jeg bruker minimum 30 hele året. Nå er jeg over på 50, stort sett, men passer på at det uansett er bredspektret beskyttelse. Jeg er sikkert litt ekstra beskyttet mot kreft, men ikke mot hyperpigmentering, snarere tvert i mot. 

Skrevet

Ingenting i Norge, ikke på sommeren heller. 20-30 i sydligere strøk, men som regel ingenting de siste dagene. 

Skrevet
Just now, Guidet Kvinne said:

Enig i dette også, mn jeg har en mørkere hudtype som tar farge i løpet av minutter selv om den sjelden blir brent, så jeg bruker minimum 30 hele året. Nå er jeg over på 50, stort sett, men passer på at det uansett er bredspektret beskyttelse. Jeg er sikkert litt ekstra beskyttet mot kreft, men ikke mot hyperpigmentering, snarere tvert i mot. 

Jeg blir også sjelden brent, men jeg har slitt mye med huden, spesielt med hormonell akne i mange år og arr/hyperpigmentasjon etter dette som blir verre/vanskeligere å få bort etter å vært i solen, så like greit å være være litt ekstra forsiktig. Rynker og sånn er jeg heller ikke særlig keen på :fnise: Skjønner at ikke alle gidder å kjøre på med så mye solkrem hvis de ikke blir brente så lett/ikke har noen hudproblemer fra før av.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker spf. Mest når jeg trenger det. Spf, ass.

Anonymkode: cc774...880

Skrevet
10 minutter siden, vkt skrev:

Jeg blir også sjelden brent, men jeg har slitt mye med huden, spesielt med hormonell akne i mange år og arr/hyperpigmentasjon etter dette som blir verre/vanskeligere å få bort etter å vært i solen, så like greit å være være litt ekstra forsiktig. Rynker og sånn er jeg heller ikke særlig keen på :fnise: Skjønner at ikke alle gidder å kjøre på med så mye solkrem hvis de ikke blir brente så lett/ikke har noen hudproblemer fra før av.

Det skjønner jeg også, mn det er jo så dumt! Jeg hadde ingen hudproblemer før, ingen kviser, ble lett og jevnt brun, aldri brent. Så plutselig kom pigmentflekkene, og veldig kraftig også. Nå kan jeg aldri mer sole meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...