Gå til innhold

Blomster, alene hjemme.

Gjest Xavia

Anbefalte innlegg

Begynte å glede meg til å pynte opp terassene med vår- og sommerblomster.

:blomst::blomst::blomst:

Men, så kom jeg på at vi skal reise bort i to uker i sommer. Det er vel ikke noen blomster som overlever det?? Føles så meningsløst å fylle opp kasser og urner, hvis alt likevel kommer til å dø....

Er det noen sommerblomster som kunne tålt to uker nesten helt alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ute? Da kan det jo være at det regner litt... Eller så er det kanskje mulig å alliere seg med naboer da, dersom været blir fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, terrassene mine er ute... :wink:

Regner jo med at det kommer til å regne på de to ukene, og jo, jeg får vel høre med noen naboer.

Jeg har vært kattepasser hist og her, så jeg har noen tjenester utestående føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller sette blomstene på et kjølig sted uten sol inne. Da holder de seg hvis du vanner de lengre når du drar.

Hmmm...det har jeg ikke tenkt på... Høres ut som en god idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Prøv å sette blomstene i skyggen i tillegg til å bruke snudde flasker som ei her anbefalte + å vanne veldig godt rett før du reiser.

Hvor mange og hvor store flasker du bruker kommer an på hvor store krukker/kasser du har (jeg bruker alt fre 3-7 flasker i hver krukke).

Jeg leste også en anbefaling på en hageside: Skal du reise fra sommerblomstene så klipp dem nesten helt ned før du reiser. Da vil du komme hjem til et blomstrende vell og ikke en haug med avblomstrende blomster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har selvvanningskasser. Det er veldig greit når man skal være borte en stund. Det pleier å holde med vann hvis vi setter dem i skyggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...