AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #1 Skrevet 19. april 2018 I høst begynte jeg å studere på universitetet og møtte en fantastisk kul jente. Vi klikket med en gang og har det kjempe artig sammen, samtidig som vi jobber veldig godt med faget sammen. Hun er en skikkelig bra jente, men hun viser veldig liten forståelse for at jeg har barn. Jeg ble mor veldig tidlig, allerede som 20 åring. Nå er barnet 2,5 år. Barnet går i barnehagen på dagtid mens jeg studerer, og jeg og pappaen hennes har et veldig godt forhold (vi er fremdeles sammen). Jeg elsker mammalivet selv om jeg er ung, og har (i mine øyne) aldri latt min unge alder gå utover livskvaliteten til barnet. Vi studerer ca 20 minutter å kjøre fra der jeg bor. I hverdagene så er jeg på universitetet fra ca 9 på morgenen og frem til rundt 14/15 sammen med vennen min. Likevel mener hun at jeg ikke setter av nok tid til å være sammen med henne, at jeg aldri blir med ut, at jeg til tider er så kjedelig og at jeg er dårlig til å svare på telefonen. Hun skjønner ikke at jeg ikke "bare" kan bli med henne hjem for å henge hele kvelden, fordi hun mener at mannen uansett er hjemme så han kan vel ta ungen. Hun skjønner ikke at jeg faktisk VIL hjem og at det å ha gode rutiner og en vanlig hverdag er en stor del av det å ha en familie. Hvis jeg for eksempel sier at jeg ikke kan bli med på kino i kveld fordi jeg skal lage middag og vaske klær så himler hun med øynene og mener at jeg ikke "lever nok". Ikke misforstå, jeg skjønner kjempe godt at det å bli mor i ung alder ikke betyr at hele verden skal ta hensyn til meg, men det er ikke det jeg ber om. Jeg vil bare at det skal gå ann å være venner og å ha det morsomt sammen selv om jeg drar hjem tidligere enn hva jeg ville gjort om jeg ikke hadde hatt barn. Hun ringer og chatter meg også hele tiden, og jeg blir litt sliten av det for når jeg er med familien så orker jeg ikke å sitte på telefonen med henne for å snakke om tinder. Det er jo selvfølgelig hyggelig å snakke fra tid til a