Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler dere at dere ikke er suksessfulle ?

Jeg er uføre og føler meg så sinnsykt ræva.. selv oppå sykdommen kommer dårlig inntekt og tanken hele tiden på at man ikke har blitt suksessfull. Hvordan greier dere og få tanke på andre ting? Tenker på det hele tiden.

Anonymkode: d9a22...384

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

definer lav lønn

Anonymkode: 46d2b...abe

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i helsevesnet.At vi tjener mye mindre enn hva vi fortjener føler jeg ofte. Men det å få gi omsorg er såpass givende i seg selv at man godtar litt for mye "dritt"

Men har aldri dømt noen etter inntekt eller hva de jobber som. Det definerer sjeldent hvem personen er

Anonymkode: e50b6...b8e

Skrevet

Fattigfolk&gjerrigknarker💸 bør være fornøyde med hva de får. Det er jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Tja, det er jo et faktum at enkelte lever godt på at andre jobber i lavtlønnede drittyrker. Om du har såpass bevissthet at du innser dette, så kan det være tortur å jobbe i drittjobber

Anonymkode: 38110...e95

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler dere at dere ikke er suksessfulle ?

Jeg er uføre og føler meg så sinnsykt ræva.. selv oppå sykdommen kommer dårlig inntekt og tanken hele tiden på at man ikke har blitt suksessfull. Hvordan greier dere og få tanke på andre ting? Tenker på det hele tiden.

Anonymkode: d9a22...384

Uføretrygd er stengt tatt ikke lønn, men en statlig økonomisk ytelse.

Anonymkode: 2b26c...eb3

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uføretrygd regnes som lønnsintekt av skattemyndighetene. 

Men uføretrygd er ikke ensbetydende med lavtlønnet. Hva en person får i uføretrygd er helt avhengig av hvor mye og hvilken inntekt personen hadde før trygden slo inn, pensjonsoppsparing i pensjonskasse og tilleggsytelser både fra Nav og fra erstatningsordninger. 

Mange lever fint på uføretrygd med tilleggsytelser og erstatning som kompensasjon for den inntekten de ville hatt uten skade eller sykdom. 

Anonymkode: 9f4f8...13d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Teit svar. Forsøker du å forsterke at TS skal skamme seg? Jeg har god økonomi, men har hatt dårlig før. Det var kjipt. For meg var det motiverende at jeg visste det var midlertidig (dvs at den kunne bli bedre med hardt arbeid). Jeg har ALL respekt for uføre som vet at de vil ha samme økonomi for alltid, og likevel finner glede i livet på tross av sykdom, smerte og lite penger. Ville aldri byttet bort den gode helsen min. TS: skriv en bok, tjen masse penger.

Anonymkode: d1785...e62

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler meg ikke veldig mye mer suksessfull nå som jeg tjener mer enn gjennomsnittet enn når jeg tjente ingenting. Penger er ikke så viktig egwntlig.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uføretrygd regnes som lønnsintekt av skattemyndighetene. 

Men uføretrygd er ikke ensbetydende med lavtlønnet. Hva en person får i uføretrygd er helt avhengig av hvor mye og hvilken inntekt personen hadde før trygden slo inn, pensjonsoppsparing i pensjonskasse og tilleggsytelser både fra Nav og fra erstatningsordninger. 

Mange lever fint på uføretrygd med tilleggsytelser og erstatning som kompensasjon for den inntekten de ville hatt uten skade eller sykdom. 

Anonymkode: 9f4f8...13d

NEI! Uføretrygd regnes som skattbar INNTEKT. Trygd har aldri vært, og vil aldri bli lønn.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Teit svar. Forsøker du å forsterke at TS skal skamme seg? Jeg har god økonomi, men har hatt dårlig før. Det var kjipt. For meg var det motiverende at jeg visste det var midlertidig (dvs at den kunne bli bedre med hardt arbeid). Jeg har ALL respekt for uføre som vet at de vil ha samme økonomi for alltid, og likevel finner glede i livet på tross av sykdom, smerte og lite penger. Ville aldri byttet bort den gode helsen min. TS: skriv en bok, tjen masse penger.

Anonymkode: d1785...e62

Jeg prøver ingenting. Konstanterer kun fakta. Hvis ts føler seg truffet får det være på ts sin kappe, fordi hin ikke evner å formulere seg riktig.

Skrevet

Fattigfolk & gjerrigknarker alle sammen, både trygdede og sosialklienter. Godt vi er mange og kan stå sammen :)

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg føler meg ikke veldig mye mer suksessfull nå som jeg tjener mer enn gjennomsnittet enn når jeg tjente ingenting. Penger er ikke så viktig egwntlig.

Lett å si når man har penger😉

Anonymkode: 936de...96c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

NEI! Uføretrygd regnes som skattbar INNTEKT. Trygd har aldri vært, og vil aldri bli lønn.

Du har jo lov å jobbe litt ved siden av da. Hvis det er forenelig med diagnosen din. Du kan Google jobb + uføretrygd.

Anonymkode: 7f1ce...516

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ikke under lavtlønnet, men penger definerer ikke et menneske. Så lenge man kan betale regningen sine og ha mat på bordet, er man godt på vei. Med en fin familie og gode venner er man suksessfull. Jo mer penger, jo mer bekymringer og sløsing. Hva om pengene tar slutt?! Hvem betaler de skyhøye lånene? Og alt man er vant med som ikke er nødvendig? 

Jeg definerer et menneske som suksessfull når du er ærlig, imøtekommende og åpen overfor andre mennesker. Når du kan dele all din kjærlighet med de rundt, stiller opp for andre på tross av egne omstendigheter. 

Jeg har ei god venninne som er omtrent arbeidsledig og fryktelig lite støtte fra nav tross kronisk sykdom med stor fare til tider. Hun har ikke nok til middager inni mellom, men det største hjertet av alke jeg kjenner. Hun gir og gir av seg selv. På grunn av det, stiller alle tilbake for henne og lar henne føle seg mislykket. Jeg og flere andre venner inviterer til middager og kos spesielt mye i periodene hun vanskelig får endene til å møtes. Hun er ei langt bedre menneske enn en annen venninne som tjener 2 mill i året og skryter av lønnen ved enhver mulighet. Empati har hun ikke hørt om. 

Så, TS, penger definerer ikke deg som menneske eller om du er suksessfull. Det er det kun dine verdier og egenskaper som gjør. 

Anonymkode: aa3d9...6de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

TS: skriv en bok, tjen masse penger.

De aller færreste som får en bok utgitt tjener mye penger på det.

Anonymkode: a4c31...fd5

AnonymBruker
Skrevet

Lar henne IKKE føle seg mislykket, skulle det stå! 

Anonymkode: aa3d9...6de

AnonymBruker
Skrevet

Definer lav lønn? 

Anonymkode: 6ea70...b3e

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo lov å jobbe litt ved siden av da. Hvis det er forenelig med diagnosen din. Du kan Google jobb + uføretrygd.

Anonymkode: 7f1ce...516

Eeehhh what? Selv om du jobber ved siden av trygda og får lønn for den jobben, så forblir likevel trygd du får en statlig ytelse, ikke lønn. Det skjønner du vel...

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

det å få gi omsorg er såpass givende i seg selv at man godtar litt for mye "dritt"

Er det veldedighet dere driver med? Hvis man godtar lønn i himlen så får man ikke mer, omsorgsytere utnyttes. Dere lønnes ikke med penger, men gjennom det følelsesmessige utbyttet dere sitter igjen med av å gi.

Andre yrkesgrupper sitter også igjen med følelsesmessig utbytte av sitt arbeid, mestring, selvtillit, fornøyde samarbeidspartnere osv, men de krever jo lønn i form av penger i tillegg. 

Anonymkode: 1d153...94d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...