Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går prøvde jeg å en kondom-pakke i butikken for første gang! Skulle møte en jente senere den dagen, så hvorfor ikke ha det i tilfelle :P 
Uansett.. Da det endelig ikke var noen folk og kunder i nærheten av kassen fortet jeg meg for å betale.. Men jeg kan fortsatt ikke tro det... 😂 Damen spurte etter legitimasjon, og etterpå sa hun at jeg ikke fikk lov å kjøpe kondomene fordi jeg var 01.. Jeg kunne ikke tro det og etter ett par sekunder var jeg borte fra butikken (var litt ubehagelig faktisk)...

Hva synes dere om det? Er det virkelig ikke lov å kjøpe kondomer hvis man er 01 (16 -17 år gammel)? De har jo en stor bøtte med kondomer på skolen min så.. antar jo at det burde være lov?
Hilsen Gutt 16 😂 ps- I dag måtte alle vennene mine på skolen le seg ihjel... :P 

Anonymkode: 98531...bb3

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dustekassedame...

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hørt om at det er aldersgrense på kondomer, nei.. 

Anonymkode: 3da3d...b47

• Liker 25
Skrevet

Herlighet, ikke rart unge jenter blir gravide når unge nektes å kjøpe kondomer i butikken. Da er det tydelig 18-års aldersgrense for å ha sex. Bra dere har kondomer på skolen, jeg ville heller brukt dem, de er jo gratis i tillegg. Og sendt inn en klage til butikken, hvis det ikke er 18-års aldersgrense.

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke aldersgrense på kondomer, så hvis du har mulighet ville jeg ha sendt en klage til butikken.

Ellers kan du bestille gratis kondomer på helsenorge.no, som kommer i en helt diskret pakke, så det kan være et alternativ til neste gang. 

Anonymkode: 44594...110

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Særiøst? Skriv gjerne navnet på butikken ( med sted) så sender jeg gledlig en melding til butikksjefen og ber han/hun informere sine ansatte om at det ikke er aldersgrense på kondomer, at den seksuelle lavalder er 16 år og at om kjøper er under 16 så er det fremdeles mye bedre å ha sex med enn uten kondom!

Anonymkode: 5234e...d97

• Liker 26
Skrevet (endret)

Herregud, det er litt alvorlig. Det er ikke ukjent at ungdommer i den alderen ikke er veldig ansvarsfulle, så om man blir nektet kondomer, ender man kanskje med å ha sex likevel.

Selvfølgelig er det ikke aldersgrense. Send en melding om det til butikken. Hun har ingen rett til å be om legitimasjon på noe sånt!

Endret av Tibbie
  • Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Det var en dame som ikke kan jobben sin. Mulig hun trodde det var som med røyk siden der er bak kassen. Det er hvert fall ikke aldersgrense og ikke lov å nekte noen å kjøpe kondomer. Sikker sex er kjempeviktig, så her syns jeg du skal sende klage til butikken! 

Ta med deg en bunke fra skolen, helsestasjonen eller bestill på gratiskondomer.no tar ca en uke så er de i anonym konvolutt i postkassen :)

Anonymkode: b6b87...bdf

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hu kunne ikke jobben sin. Har selv jobbet i butikk og det er da ikke aldersgrense på kondomer. Jeg syntes bare det var supert at unge mennesker kjøpte kondomer, om de så var 13 år altså. 

Anonymkode: bfd79...486

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke hørt om at det er aldersgrense på kondomer, nei.. 

Anonymkode: 3da3d...b47

Ikke jeg heller. Vært kassadame i 5 år :P 

TS: for det første, SUPERT at du vil bruke kondomer og praktiserer sikker sex. Du er virkelig moden og ansvarsfull! For det andre: dra på en annen butikk, eller bestill på nettet. Det er overhodet ikke aldersgrense på kondomer. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Takk for masse engasjement folkens! Sikkert en misforståelse mellom meg og kassedamen.. Hu er sikkert en greit dame! :)
Ønsker ikke å oppgi butikken.. Vil ikke at de skal få masse negative emailer pga meg..
Uansett, takk for innspillet! Ha en god dag så lenge.

-TS (Gutt 16) :)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

ops, grei dame* ;)

• Liker 1
Skrevet

Litt hårreisende å skulle nekte en 16-åring å kjøpe kondomer.
For all del, kunne til og med være at de skulle blåses opp :laugh:
Poenget mitt er at kassapersonalet burde selge kunden varen så lenge det ikke er aldersgrense på det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg Caelyn! Kassedamen har i så fall ganske lav iq..

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Du kødder, nå, sant !?! :sjokkert:

AnonymBruker
Skrevet

Uff, det beste er jo at folk faktisk bruker kondom, skikkelig teit å ikke la deg kjøpe det! Det er ikke aldersgrense engang :P 

Anonymkode: aa106...482

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kassadamen trodde vel bare at det er aldersgrense på kondomer. Ikke noe å lage drama over

Anonymkode: 65103...4dd

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kassadamen trodde vel bare at det er aldersgrense på kondomer. Ikke noe å lage drama over

Det er rimelig talentløst å tro noe sånt. 

Anonymkode: ae61c...db4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er rimelig talentløst å tro noe sånt. 

Anonymkode: ae61c...db4

So what?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...