AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #1 Skrevet 19. april 2018 Hei! Jeg har i den siste tiden hatt lyst til å forsøke meg på CrossFit. Har noen bekjente som er helt hekta. Jeg har slitt mye med depresjon det siste året, som har resultert i mye isolering, og kroppen har mer eller mindre forfalt. Problemet er at jeg har noen kg ekstra, og har null styrke what so ever. Sånn seriøst, har problemer med å bære en fullspekket handlepose For mange år siden var jeg aktiv på treningssenter, men gikk fort lei og ble støttemedlem. Synes CrossFit virker som et interessant konsept, men er litt redd for å gi opp for fort da jeg egentlig aldri har vært noe glad i å pushe meg selv Jeg har drevet så smått med jogging, men dette synes jeg også blir kjedelig i lengden, og lite sosialt. Noen her med erfaringer? Har ingen skader, men har tidligere hatt et løperkne som nå er bra igjen. Anonymkode: be098...59b
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #2 Skrevet 19. april 2018 Ja, det er for alle. De aller fleste som trener på et slikt senter er mosjonister. Jeg er selv en mosjonist som trener crossfit, trener ofte sammen de som har startet helt på bunn der de ikke har klart en pushup på knærne en gang. Jeg er selv sterkt overvektig og tilpasser treningen deretter, jeg justerer ned mengden hopping og andre belastende øvelser som det passer meg. For meg er det viktig å bare komme seg ut og få litt fart på fettet, for det er veldig moro! Anonymkode: d853e...7b2
penny_ Skrevet 19. april 2018 #3 Skrevet 19. april 2018 (endret) Poenget med å trene er jo å bli sterkere, men du bør ikke starte med den verste WOD-en for å si det slik. Du må lære deg teknikken i øvelsene først. Når du kan det så kan du begynne å legge på vekt. Man begynner jo ikke akkurat med 100 kg i mark og 50 kg i push press. Endret 19. april 2018 av penny_
Blomsterjente Skrevet 19. april 2018 #4 Skrevet 19. april 2018 Start med stangen ihvertfall og få noen til å lære deg teknikken. Og så legger du på 2,5 kg eller 5 kg hver gang. Det blir jo litt mindre hopp opp i vekt etter at du har blitt litt sterkere. Moro med crossfit, eneste som kan være litt ekkelt er å ta feks så og så mange markløftrepetisjoner på en viss tid. I sånne tekniske øvelser er det greit å gi seg skikkelig tid så ikke det blir kluss med teknikken. Du må uansett ta det i ditt tempo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå