Gå til innhold

Beste flyplass for røykere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utendørs røyketerrasse kan da ikke være noe stort problem? 

Schipol har flere røykerom, også i tilknytning til kafeer, men de er veldig lite koselige. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Overrasket said:

Enig. 

Fuktige sko og masse svette kan ikke drepe folk. Ferske røykrester i klær og hår kan gi folk pustevansker i forskjellig grad og i verste fall føre til kvelning. På et fly jeg var på var det noen med nøtteallergi – og alle passasjerne ble nektet å spise nøtter, ta med seg nøtter og kjøpe nøtter. Så alle nøtteforbrukere måtte da innfinne seg med at nøtter ikke var tillatt av hensyn til denne ene nøttesensitive personen. Og det er helt rett – folk må velge vekk noe til fordel for allmennhetens sikkerhet og velvære.

Var dette på flyet til Dubai kanskje?

Hvis man har så dårlig helse at man ikke tåler «røykrester» og det kan forårsake kvelning så kan ikke denne persone gå gjennom Tax-free, bevege seg langs en trafikkert vei eller sitte ved siden av ei dame som har dusjet i parfymen før hun gikk ombord i flyet.

Anonymkode: c6fe6...191

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Var dette på flyet til Dubai kanskje?

Hvis man har så dårlig helse at man ikke tåler «røykrester» og det kan forårsake kvelning så kan ikke denne persone gå gjennom Tax-free, bevege seg langs en trafikkert vei eller sitte ved siden av ei dame som har dusjet i parfymen før hun gikk ombord i flyet.

Anonymkode: c6fe6...191

Dette har nok ikke med helse å gjøre, men med sensitivitet, allergi, astma osv. Akkurat som en pollenallergiker ikke er allergiker fordi helsen ellers er dårlig. Og du har helt rett, det ER vanskelig for en slik person å bevege seg ute blant folk som har et personlig forhold til røyken sin. Nettopp derfor er det rett at røyking forbys i forbindelse med offentlig transport.

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja. På samme måte som å sitte ved siden av en kropp som stinker svette? Eller sitte ved siden av noen som vipper av seg de tette skoene de har gått i flere timer? Men, det finnes det ikke forbud mot...

Anonymkode: c2c27...7ea

Eller worst: Sitte ved siden av en som har forspist seg på makrell i tomat, og som attpåtil har med seg brødblings med samme superstinkende makrellen. Og som stadig lener seg tett innpå for å kunne se ut vinduet, og peser den grusomme stinkeånden på meg. Æsj! 

Anonymkode: c07c5...a9a

Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er mange som liker å ta oss en digg røyk eller tre etter innsjekk og når vi er i transit, men det er ganske dårlige forhold for oss de fleste steder. Diskrimineringen av oss røykere vil visst ingen ende ta.

Jeg har vært på en del forskjellige flyplasser i forskjellige land, og filosoferer litt rundt dette.

Det er vel mest PK å erklære at flyplassen er røykfri, og henvise folk til smugrøyking på dass, men det er jo også flyplasser som setter opp "telefonkiosker" eller røykerom på 7 kvadratmeter som er plasert en halv kilometer unna den gate man skal vente i i noen timer.

Røykerommene er vanligvis utrtyrt med verdens minste avsug, slik at luften må deles med kniv når man skal inn der, og der inne står tyve desperate mennesker trykket sammen på 7 kvadratmeter og kjederøyker to-tre sigaretter i full taushet med flakkende blikk og føler oss som samfunnets tapere, noe som i hvert fall i mitt tilfelle ikke kunne vært lenger unna sannheten.

Så...dagens spørsmål til reisevante:

Hvilken flyplass har best omsorg for oss som røyker?

Det er lenge siden jeg var på CDG, men til tross for at jeg ikke likte meg der, likte jeg at jeg kunne sitte i en vanlig kafé med en øl eller en kaffe og røyke i et åpent landskap. Slike steder er sjeldne nå, som en diger oasen midt i Sahara.

Savner 80- og 90-tallet, må si det.

Anonymkode: 1de55...3a5

Det må jo gå an å ta en nikotintyggis eller snus underveis for å stagge det verste nikotinsuget (og ikke plage sine medpassasjerer med røyklukt av klær, hender og hår) ,men her er topp 10 flyplasser for røykere i Europa: https://airportsmokers.com/bestsmoker/best_airports_europe.htm

Forøvrig er røyking et valg, allergi er ikke det. 

Endret av Roci
  • Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er mange som liker å ta oss en digg røyk eller tre etter innsjekk og når vi er i transit, men det er ganske dårlige forhold for oss de fleste steder. Diskrimineringen av oss røykere vil visst ingen ende ta.

Jeg har vært på en del forskjellige flyplasser i forskjellige land, og filosoferer litt rundt dette.

Det er vel mest PK å erklære at flyplassen er røykfri, og henvise folk til smugrøyking på dass, men det er jo også flyplasser som setter opp "telefonkiosker" eller røykerom på 7 kvadratmeter som er plasert en halv kilometer unna den gate man skal vente i i noen timer.

Røykerommene er vanligvis utrtyrt med verdens minste avsug, slik at luften må deles med kniv når man skal inn der, og der inne står tyve desperate mennesker trykket sammen på 7 kvadratmeter og kjederøyker to-tre sigaretter i full taushet med flakkende blikk og føler oss som samfunnets tapere, noe som i hvert fall i mitt tilfelle ikke kunne vært lenger unna sannheten.

Så...dagens spørsmål til reisevante:

Hvilken flyplass har best omsorg for oss som røyker?

Det er lenge siden jeg var på CDG, men til tross for at jeg ikke likte meg der, likte jeg at jeg kunne sitte i en vanlig kafé med en øl eller en kaffe og røyke i et åpent landskap. Slike steder er sjeldne nå, som en diger oasen midt i Sahara.

Savner 80- og 90-tallet, må si det.

Røyk er ikke digg! :nei:

AnonymBruker
Skrevet

Warszawa Chopin har helt ok røykerom med veldig bra avtrekk.

Anonymkode: 2ad0c...de6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Roci skrev:

Det må jo gå an å ta en nikotintyggis eller snus underveis for å stagge det verste nikotinsuget (og ikke plage sine medpassasjerer med røyklukt av klær, hender og hår) ,men her er topp 10 flyplasser for røykere i Europa: https://airportsmokers.com/bestsmoker/best_airports_europe.htm

Forøvrig er røyking et valg, allergi er ikke det. 

Tross moraliserende tone, takk for informativ lenke!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Warszawa Chopin har helt ok røykerom med veldig bra avtrekk.

Anonymkode: 2ad0c...de6

Interessant!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Freesia97 skrev:

Røyk er ikke digg! :nei:

Usaklig svar.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bulgaria,Bourgas flyplass.Stor røyketerasse med bar og lekeplass:fnise:

Anonymkode: e8401...3da

Skrevet (endret)

Alanya  har røyketerrasse synes jeg å huske. Utover det så trenger du ikke å bry deg om oppgulpet fra røykemotstandere og astmatikere.  ALLE røykeområder er atskilt fra ikkerøykere. 

Og når det gjelder sur røyklukt, så er det ikke blomsterduft fra ikkerøykende flypassasjerer heller... Og hyperallergiske mot røyklukt finnes faktisk ikke.

Og jeg røyker ikke.

Endret av norovirus
  • Liker 2
Skrevet

De har i et eget røykeområde i Business Class Loungen til Emirates i Dubai, i alle fall den i Terminal 3, concourse B. Jeg forvillet meg inn der ved en feil og gikk fort ut igjen for å si det sånn. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville uansett tenkt at det er de flyplassene man er innom på ekstremt lange turer som er viktigst å kartlegge. Alanya og Tenerife er nå en ting, viktigere er det vel på lange flighter og flybytte, type Schiphol, Frankfurt, Heathtrow, Dubai etc. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tross moraliserende tone, takk for informativ lenke!

Tja, jeg har vært røyker selv. Opplevde det aldri som noe problem å ikke kunne røyke underveis når jeg var på reise.

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Usaklig svar.

Ja vel. 😏

AnonymBruker
Skrevet

De tyske flyplassene jeg har vært på har hatt store røykerom. Frankfurt og Munchen var jeg på i sommer, de var ihvertfall fortsatt der da. Pluss i Lisboa. 

Anonymkode: 14cfe...0b4

Skrevet

Las palmas og amstersam har hatt. 6 år sien jeg stumpet røyken, så det kan ha endret seg

• 3 uker senere...
Skrevet

Manchester har et «uterøykerom».. Så det kommer mer luft der enn andre flyplasser jeg har vært :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...