Gå til innhold

Beste flyplass for røykere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi er mange som liker å ta oss en digg røyk eller tre etter innsjekk og når vi er i transit, men det er ganske dårlige forhold for oss de fleste steder. Diskrimineringen av oss røykere vil visst ingen ende ta.

Jeg har vært på en del forskjellige flyplasser i forskjellige land, og filosoferer litt rundt dette.

Det er vel mest PK å erklære at flyplassen er røykfri, og henvise folk til smugrøyking på dass, men det er jo også flyplasser som setter opp "telefonkiosker" eller røykerom på 7 kvadratmeter som er plasert en halv kilometer unna den gate man skal vente i i noen timer.

Røykerommene er vanligvis utrtyrt med verdens minste avsug, slik at luften må deles med kniv når man skal inn der, og der inne står tyve desperate mennesker trykket sammen på 7 kvadratmeter og kjederøyker to-tre sigaretter i full taushet med flakkende blikk og føler oss som samfunnets tapere, noe som i hvert fall i mitt tilfelle ikke kunne vært lenger unna sannheten.

Så...dagens spørsmål til reisevante:

Hvilken flyplass har best omsorg for oss som røyker?

Det er lenge siden jeg var på CDG, men til tross for at jeg ikke likte meg der, likte jeg at jeg kunne sitte i en vanlig kafé med en øl eller en kaffe og røyke i et åpent landskap. Slike steder er sjeldne nå, som en diger oasen midt i Sahara.

Savner 80- og 90-tallet, må si det.

Anonymkode: 1de55...3a5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå er vel de fleste flyplasser helt utn røyearealer. Og godt er det. Nå er jeg selv en ferierøyker ( røyker på tur, ikke ellers). Men fyllde den gangen vi kunne røyke i fly og stakkat alle rundt. Når selv røykere klager over lukta i røykerom, så må det da være enkelt å forstå at slikt utsetter man ikke andre for. Ergo røyk ute og ikke rett ved innanger. 

Tror forøvrig det er takterasse både på flyplassen på Tenerife og Gran Canaria. Klarer man seg ike 7 -8 timer ten røyk, så må man rettnog slett velge annet transportmiddel.

G helt ærlig, må folk smugrøyke på do h andre steder håper jeg de blir utvist på livstid fra den aktuelle flyplassen. 

Anonymkode: 34f84...6cc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tblisi i Georgia. Stor luftig pub uten vinduer inne på taxfree området i avgangshallen. Splitter ny flyplass med alle tilbud. Føler seg kriminell da...

Anonymkode: 15601...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Thyra skrev:

Det er ikke diskrimminering av røykere at man ikke kan røyke over alt.

Hvilken flyplass er det?

Var det virkelig så vanskelig å holde seg til temaet?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken flyplass er det?

Var det virkelig så vanskelig å holde seg til temaet?

Jeg ko.menterte en påstand i åpningsinnlegget. Det må være innafor.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Thyra skrev:

Jeg ko.menterte en påstand i åpningsinnlegget. Det må være innafor.

Ser ut til at m’en du mangler i «ko.menterte» over er å finne i «diskrimminering» i det første innlegget ditt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Er det bare meg som synes det er helt greit at TS føler seg indignert og forfordelt? Det plager meg ikke i det minste om røykere irriterer seg over røykeforbud. En røykfri flyplass er en god flyplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, Overrasket skrev:

Er det bare meg som synes det er helt greit at TS føler seg indignert og forfordelt? Det plager meg ikke i det minste om røykere irriterer seg over røykeforbud. En røykfri flyplass er en god flyplass.

Både enig og uenig. Det finnes fremdeles en god del mennesker som røyker, og så lenge røykingen ikke er til hinder for andre må det vel være greit at de får seg en røyk - spesielt hvis det er snakk om opphold på flere timer. 

Jeg synes Kastrup har en grei ordning. Der er det utendørs røyketerrasse. 

Anonymkode: c07c5...a9a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Arlanda har røykerom. Artig å se voksne mennesker presse seg som sild i tønne i et rom med glassvegger for å røyke. 

Anonymkode: 010fc...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut til at m’en du mangler i «ko.menterte» over er å finne i «diskrimminering» i det første innlegget ditt.

Du har problemer

Anonymkode: a38ed...da1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både enig og uenig. Det finnes fremdeles en god del mennesker som røyker, og så lenge røykingen ikke er til hinder for andre må det vel være greit at de får seg en røyk - spesielt hvis det er snakk om opphold på flere timer. 

Jeg synes Kastrup har en grei ordning. Der er det utendørs røyketerrasse. 

Anonymkode: c07c5...a9a

Røyking er til hinder for andre.. 

Anonymkode: 8c60e...5df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan røyking som ikke er til hinder for andre, være til hinder for andre?

Anonymkode: c2c27...7ea

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan kan røyking som ikke er til hinder for andre, være til hinder for andre?

Fordi det er helt fryktelig å sitte på et fly i mange timer ved siden av en kropp som stinker røyk.

Endret av Ulven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Ulven skrev:

Fordi det er helt fryktelig å sitte på et fly i mange timer ved siden av en kropp som stinker røyk.

Tja. På samme måte som å sitte ved siden av en kropp som stinker svette? Eller sitte ved siden av noen som vipper av seg de tette skoene de har gått i flere timer? Men, det finnes det ikke forbud mot...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, Zinatara skrev:

Vil du virkelig velge reisemål basert på røykemuligheter på flyplassen? 

Det er selvsagt ikke det eneste kriteriet. Men om man kan kombinere røykervennlig flyplass med et bra reisemål, så er det å foretrekke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
1 hour ago, AnonymBruker said:

Enig. 

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja. På samme måte som å sitte ved siden av en kropp som stinker svette? Eller sitte ved siden av noen som vipper av seg de tette skoene de har gått i flere timer? Men, det finnes det ikke forbud mot...

Fuktige sko og masse svette kan ikke drepe folk. Ferske røykrester i klær og hår kan gi folk pustevansker i forskjellig grad og i verste fall føre til kvelning. På et fly jeg var på var det noen med nøtteallergi – og alle passasjerne ble nektet å spise nøtter, ta med seg nøtter og kjøpe nøtter. Så alle nøtteforbrukere måtte da innfinne seg med at nøtter ikke var tillatt av hensyn til denne ene nøttesensitive personen. Og det er helt rett – folk må velge vekk noe til fordel for allmennhetens sikkerhet og velvære.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...