Gå til innhold

Dagens ungdom, en skam for samfunnet!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dagens ungdom er ihvertfall veldig overvektig i forhold til før. 

Anonymkode: c34a3...676

I så fall er det ikke rart! På fine dager i dag hendte det at vi var ute og _gjorde_ noe! Dagens ungdom sitter bare på mobil, nettbrett osv, hele dagen! 

Anonymkode: 41954...a50

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle generasjoner gjør så godt de kan til enhver tid. Man måneder tiden og konteksten de er i.

Eldre generasjoner hol alltid kritisere de yngre.

Slik er det.

Anonymkode: 12955...e57

AnonymBruker
Skrevet
På 19.4.2018 den 16.29, AnonymBruker skrev:

I så fall er det ikke rart! På fine dager i dag hendte det at vi var ute og _gjorde_ noe! Dagens ungdom sitter bare på mobil, nettbrett osv, hele dagen! 

Anonymkode: 41954...a50

Dagens ungdom gjør noe - de gjør de bare på en annen måte på andre arenaer.

Anonymkode: 12955...e57

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en jobb der jeg kommer i kontakt med alle aldersgrupper, og min erfaring er at på generelt grunnlag er de frekkeste og mest krevende voksne folk.

Anonymkode: 8b590...87d

• Liker 1
Skrevet

Du vet: De sa omtrent det samme for ca 50 år siden, og de vil si det samme om 50 aar og. Om ikke robotene tar over helt da 😂 

AnonymBruker
Skrevet
På 19.4.2018 den 12.57, Paramount skrev:

Tror ikke ungdommen er mye verre i dag enn før. Men grensene er mer uklare, alt skal liksom tillates og aksepteres.

Tror vi burde hatt flere tydelige regler og prinsipper.

Veldig enig i dette. Jeg er lærer og elevene er generelt snille og fine folk, men de mangler litt tydelighet i forhold til en del ting. Det å si "takk" er nesten borte fra vokabularet, det synes jeg er veldig trist. Man burde kanskje ha litt mer fokus på å ansvarliggjøre ungdommene; lære de at de må yte - ikke bare på skolen, for det gjør de allerede - men yte og bidra litt i forhold til andre i samfunnet. Si TAKK når noen gjør noe for deg; litt god gammeldags folkeskikk..

De må skjønne at alt i livet ikke er gøy  og de må tåle å kjede seg litt. Det er det mange som sliter med i dag. Jeg kunne også ønske at dagens ungdom hadde mer tålmodighet når det kommer til å gå i dybden av lærestoffet. Mange vil bare lære ting "fort og gærnt" fordi de skal få karakter, også driter de i om de kan stoffet to uker etter på. 

Også sliter de med grensesetting i forhold til sex, her er jeg litt frista til å skylde litt på Paradise Hotell og andre idiot-serier. NEI, det er ikke normalt å suge alle guttene på russebussen for å få være med å rulle!!! :-(

Anonymkode: c8bbc...e35

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en jobb der jeg kommer i kontakt med alle aldersgrupper, og min erfaring er at på generelt grunnlag er de frekkeste og mest krevende voksne folk.

Anonymkode: 8b590...87d

Mitt inntrykk er at de som tente på skogbranner, raserte telefonkiosker, bandt folk fast i skogen og gikk fra dem også videre på syttitallet, idag føler at de unge har plaget de voksne lenge nok, og bestemt seg for å ta hevn på de unge ved å lage kvalme på internett :)

AnonymBruker
Skrevet

Alle har vært ung engang da, du var sikkert heller helt englebarn som ungdom du heller. Og det blir dumt å dra alle under samme kam. Selv om en ungdom er frekk, så betyr det ikke alle er det. :) 

Anonymkode: 5f881...ffb

Skrevet

Jeg kan ikke noe for det, men begynner å bli ganske lei curling-foreldre. La ungene få litt ansvar.

Når jeg var ung (å ja alt var bedre på den tiden😂) var det ikke no spørsmål om jeg kunne bli kjørt til trening eller venner; det var bare å ta beina fatt eller sette seg på bussen. Nå er det krise om ungdommen må gå 10 minutter. 

Måtte til og med smøre maten min sjæl, hendte jeg måtte hjelpe til med middagen også. Er glad for det i dag når jeg ser 20-åringer som ikke klarer å koke havregrynsgrøt en gang. Ikke at jeg er no gourmetkokk. 

Jeg ønsket meg noe jeg når det var bursdag/jul...ikke som i dag som de ikke ønsker seg noe, hvis ikke det koster over 3000,-. 

Men jeg var ikke no englebarn, jeg både drakk og røyket, men jeg hadde venner jeg var sammen med face to face og vi kom oss fint gjennom skolen uten stress/psykiske lidelser.

La ungdommen få litt ansvar og la de være barn - det er av sine feil man lærer. 

Skrevet
On 19/04/2018 at 12:43 PM, exictence said:

Ser like mange voksne. Det er trist.

Men heldigvis også mangepositive kjekke ungdommer og eldre  

Ja jeg og! Ikke helt det samme men har sittet mange år på telefon i jobbsammenheng... Barna/unge blir som foreldrene er - ofte men ikke alle. Altså hvordan foreldrene oppdrar de

AnonymBruker
Skrevet
På 19.4.2018 den 12.54, frekvens skrev:

Ytterpunktene er verre men totalt sett synes jeg nesten ungdommen må finne på litt mer faenskap. 

Moralen er kanskje i forfall men til gjengjeld får dem knapt nok lov til en pellemanskjit.. vi kunne naske dynamitt og blåse i lufta en halv skog før en voksen fant ut av det og avvæpnet oss. Konsekvensene var såpass at vi ikke gjorde det igjen. Prøv det samme i dag...

Naboen smalt av dynamitt på soverommet sitt som 16 åring. En klassekamerat blåste av kubber med dynamitt i heia bak oss og en tredje sprengte skolen på nyttårsaften. Alt skjedde det året jeg var 16. Har ikke skjedd siden (25 år siden). 

På 19.4.2018 den 13.07, AnonymBruker skrev:

Mer fornøyde? Statistikken på psykiske lidelser har jo økt i samfunnet, så det er jo feil.

Anonymkode: 9a7dd...68c

Fokuset på psykiske lidelser har økt. To av de jeg skriver om over her hadde blitt fanget opp av helsetjenesten hadde fokuset vert det samme på 90-tallet som i dag. De to lever ikke lengre.

På 19.4.2018 den 15.54, funginger skrev:

Jeg synes voksne nå til dags er en skam for samfunnet. De skriver masse drit i kommentarfeltene, eier ikke køkultur, breier seg og dytter på kollektivtrafikk, er generelt uhøflige, bryr seg ikke om andre, klager bare over alle andre, er fordomsfulle osv. 

Enig. En skam å lese hva voksne mennesker lirer av seg i kommentarfeltene. 

Anonymkode: 23439...ac9

Skrevet

Man kan ikke generalisere her.  Det finnes masse flott ungdom med gode holdninger.  Selvfølgelig finnes det motsatte også

AnonymBruker
Skrevet
På 19.4.2018 den 12.47, AnonymBruker skrev:

Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus, har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker, prater når de egentlig burde arbeide, motsier foreldrene sine og tyranniserer sine lærere

Sokrates, ca 400. f. Kr.

Anonymkode: 2a328...eb5

Hehe. Nettopp sånn det har vært gjennom alle tider :laugh:

Syns det er veldig mange hyggelig ungdom da! Møter sjelden det motsatte!

Anonymkode: 60db4...cb7

Skrevet

Det sa de i oldtiden også

AnonymBruker
Skrevet

Eneste negative med ungdom og unge voksne idag er at de er følelsesmessig pinglete, ellers har vi aldri hatt en bedre generasjon.

Anonymkode: ed4b4...377

AnonymBruker
Skrevet
På 19.4.2018 den 12.57, Paramount skrev:

Tror ikke ungdommen er mye verre i dag enn før. Men grensene er mer uklare, alt skal liksom tillates og aksepteres.

Tror vi burde hatt flere tydelige regler og prinsipper. Tror også det er uheldig at kjernefamilien står så svaktt pga at samlivsbrudd er blitt regelen og ikke unntaket, dessverre.

Ikke noe feil med ungdommen, men politikerne og andre aktører som bygger samfunnet går foran som elendige eksempler, med løftebrudd og dårlig oppførsel, som dessverre blir alt for enkelt glemt og tilgitt.

Støtter dette. Vil legge til at "systemet" som samfunnet har laget også former ungdommen.

Anonymkode: bbfd0...e78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...