AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #21 Skrevet 19. april 2018 Det er bare 2 dl væske, altså et vanlig melkeglass. Ingen fare for hverken deg eller fosteret, og helt ærlig ikke en tredjedel så ille som mange skal ha det til. Det verste er egentlig at det er kjedelig å sitte på venterommet i to timer, så anbefaler å ta med lesestoff, podcast, strikketøy el :-) Anonymkode: b1413...274 1
Vera Vinge Skrevet 19. april 2018 #22 Skrevet 19. april 2018 Bare følg rådene om å møte fastende, husker ikke om det var noe mer. Men ta det som det kommer. Jeg hadde hørt mye om hvor forferdelig det smakte, men jeg syns det gikk greit å drikke den. Jeg fikk noe som var tilsatt sitrus-smak. For meg var det verste å faste, siden jeg fortsatt slet med morgenkvalme. Men ble overrasket over hvor greit det gikk å drikke væsken likevel. Men etter en halvtime ble jeg akutt veldig kvalm og svimmel, og kastet opp alt sammen. Så hos meg fikk de ikke målt noen to-timers-verdi, men på bakgrunn av det fastende blodsukkeret fikk jeg likevel påvist lett svangerskapsdiabetes. Mange flere får denne diagnosen nå, siden grensene nylig ble senket, så jeg ville ikke fått diagnosen for et par år siden. Jeg ble dog veldig overrasket, siden jeg er slank, har et sunt kosthold, har trent 3-4 ganger i uka i siste halvdel av svangerskapet (etter at den verste kvalmen ga seg), og gikk opp kun åtte kg totalt, regnes heller ikke som gammel gravid. Men måtte ta testen fordi jeg fødte stort barn forrige gang. Så jeg måtte begynne med blodsukkermåling og spise diabeteskost. Hadde da helt fine målinger de siste ti ukene av graviditeten, og syns det gikk veldig fint å forholde seg til det med blodsukkeret. Jeg hadde for øvrig heller ikke sukker i urinen på noe tidspunkt, og fine langtidsmålinger. (Fikk stort barn likevel, da, men de regnet med at det bare er genetisk.)
Milio Skrevet 19. april 2018 #23 Skrevet 19. april 2018 Hvor ille glukosebelastning er avhenger av - Hvor vant man er med å gå sulten (faste) - Om man har spydd mye gjennom svangerskapet eller slitt med kvalme - Hvor lett man har for å brekke seg - Hvor vant man er med å drikke søt drikke Jeg fikk min med appelsinsmak. Helt ærlig, den var grusom å drikke, men jeg tok det litt og litt - spydde ikke Det rare med drikken er at den ikke virker tørsteslukkende. Jeg syns det var veldig rart å drikke noe og bli enda mer tørst. Ikke fikk jeg drikke noe før eller etter heller. Måtte vente to timer Ellers var det Ok. Ta med lesestoff eller noe å gjøre mens du venter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå