Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Eller noen andre som vet...

Hvordan går det egentlig an å få hjelp til sånt..?

Jeg mener,om man har problemer med å bli gravid,så kan man få hjelp av medisiner osv av forskjellige slag men hva med de som tilsynelatende ikke har problemer med å bli gravid, men som har problemer med utviklingen av embryoet..?

Noen som har erfaring eller som vet..?

Vi har blitt gravide to ganger på rad nå men det som skal bli embryoet har tydeligvis ikke klart å utvikle seg forbi celledelingstadiet da jeg har hatt kjemisk og en BO (noe jeg selv har konkludert med av å opparbeide meg en doktorgrad i Google,så er jo garantert ikke rett konkludert men)..vet jo at man ikke kan vite men kanskje noen alikevel har noe informasjon å dele..? nysgjerrig :)

Endret av BethD
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter en tredje abort har man krav på utredning for habituell abort. Les mer her : http://www.habituellabort.com/

Det må være utrolig vondt å gå igjennom to aborter på rad!:( men som det står der er det svært liten sannsynlighet for å gå igjennom en tredje abort. Og OM det skjer, finnes det da flere muligheter for hjelp. De aller fleste oppnår drømmen om barn, med eller uten hjelp, også på tross av habituell abort-diagnose. 

Skrevet
8 minutter siden, bondekone skrev:

Etter en tredje abort har man krav på utredning for habituell abort. Les mer her : http://www.habituellabort.com/

Det må være utrolig vondt å gå igjennom to aborter på rad!:( men som det står der er det svært liten sannsynlighet for å gå igjennom en tredje abort. Og OM det skjer, finnes det da flere muligheter for hjelp. De aller fleste oppnår drømmen om barn, med eller uten hjelp, også på tross av habituell abort-diagnose. 

Ja.. vi trodde ikke dette skulle skje... to ganger... men jeg har oppdaget,på tross av dette, at vi er sterke individer og virkelig elsker hverandre... Vi ønsker ikke å gi opp og vi beholder troen på at vi kan få det vi ønsker oss så gjerne sammen,en vakker dag :) må ikke gi opp... :)

Skal lese litt på siden du linket til,tusen takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

veldig leit og frustrerende. Men det trenger ikke å være noe galt. Jeg har to barn. Ble ganske rask gravid med begge, selv om jeg hadde passert 30 år. Når vi prøvde på nr to, satt spiren på første forsøk, men endte med sa i uke 7. Så gikk det fem mnd, så kom den kjemiske graviditeten. Men på neste forsøk satt spiren igjen, og heldigvis kom jeg i mål.

Hvis du dog skulle oppleve det en 3. gang, noe jeg håper du ikke gjør, har du rett til utredning. Men som sagt, det trenger ikke være noe galt:)

Lykke til!

Anonymkode: 5d2ba...6be

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet også to ganger på rad før jeg fikk datteren min, fikk beskjed om av det nok var tilfeldig og bare uflaks rett og slett.. Hvis du mistet flere ganger nå ville jeg kanskje sjekket det opp, men det at du har mistet to ganger trenger ikke bety at noe er galt, kan faktisk bare være ren uflaks. Lykke til!😊

Anonymkode: fc2ab...ab4

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

veldig leit og frustrerende. Men det trenger ikke å være noe galt. Jeg har to barn. Ble ganske rask gravid med begge, selv om jeg hadde passert 30 år. Når vi prøvde på nr to, satt spiren på første forsøk, men endte med sa i uke 7. Så gikk det fem mnd, så kom den kjemiske graviditeten. Men på neste forsøk satt spiren igjen, og heldigvis kom jeg i mål.

Hvis du dog skulle oppleve det en 3. gang, noe jeg håper du ikke gjør, har du rett til utredning. Men som sagt, det trenger ikke være noe galt:)

Lykke til!

Anonymkode: 5d2ba...6be

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mistet også to ganger på rad før jeg fikk datteren min, fikk beskjed om av det nok var tilfeldig og bare uflaks rett og slett.. Hvis du mistet flere ganger nå ville jeg kanskje sjekket det opp, men det at du har mistet to ganger trenger ikke bety at noe er galt, kan faktisk bare være ren uflaks. Lykke til!😊

Anonymkode: fc2ab...ab4

Det var det legen sa også,at dette var nok ren og skjær uflaks.. men man tenker jo tanker når det skjer to ganger på rad... men regner med det er helt naturlig :)

Vi prøver å puste med magen å kose oss fremover nå mot prøving..forhåpentligvis får jeg mensen tilbake om ikke så altfor lang tid :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er så mange diagnoser. 

Vi har embryo som ikke utvikler seg. 12 prøverørsforsøk i inn- og utland med over 60 befruktede egg, og mellom det mange positive tester og så blødning 4-5 dager på overtid. 10 år med "prøving". 

Sannsynlig diagnose er samme genfeil, sagt på en annen måte er vi ikke genetisk kompatible, det vil si at vi aldri vil få et levedyktig embryo. 

Men, det å klare å bli gravid er mange ganger bedre enn å ikke oppnå graviditet, så du stiller statistisk sett mye bedre enn de som ikke har opplevd en positiv test på et år. Så du har misforstått noe når du trur det er enklere for de som ikke blir gravide i det hele tatt. 

Anonymkode: 05e84...62a

AnonymBruker
Skrevet

Folat på apoteket og andre vitaminer

Anonymkode: 9a259...d01

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er så mange diagnoser. 

Vi har embryo som ikke utvikler seg. 12 prøverørsforsøk i inn- og utland med over 60 befruktede egg, og mellom det mange positive tester og så blødning 4-5 dager på overtid. 10 år med "prøving". 

Sannsynlig diagnose er samme genfeil, sagt på en annen måte er vi ikke genetisk kompatible, det vil si at vi aldri vil få et levedyktig embryo. 

Men, det å klare å bli gravid er mange ganger bedre enn å ikke oppnå graviditet, så du stiller statistisk sett mye bedre enn de som ikke har opplevd en positiv test på et år. Så du har misforstått noe når du trur det er enklere for de som ikke blir gravide i det hele tatt. 

Anonymkode: 05e84...62a

Jeg mener ikke jeg tror noe er enklere enn det andre... Jeg tror ikke noe av dette er enkelt for noen parter uansett hvor de måtte befinne seg på "problemskalaen".... 

Trist å høre at dere har fått en såpass knusende mulig årsak.. :( det må være forferdelig... :( 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folat på apoteket og andre vitaminer

Anonymkode: 9a259...d01

Ja at vi begge tar vitaminer mener du ..? :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 6 SA etter hverandre, skjedde mellom uke 6-7, så var jo tidlig. Både jeg og mannen ble utredet, og de fant ingen feil med noen av oss. Fra før av hadde vi ett barn, det ble til på p-pillen. Så vi trodde jo aldri vi ville få problemer med å lage barn nr. 2. Men nr. 2 kom, og hvorfor det gikk den gangen, og ikke de andre gangene. Vet vi ikke.

Anonymkode: a962d...9f0

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde 6 SA etter hverandre, skjedde mellom uke 6-7, så var jo tidlig. Både jeg og mannen ble utredet, og de fant ingen feil med noen av oss. Fra før av hadde vi ett barn, det ble til på p-pillen. Så vi trodde jo aldri vi ville få problemer med å lage barn nr. 2. Men nr. 2 kom, og hvorfor det gikk den gangen, og ikke de andre gangene. Vet vi ikke.

Anonymkode: a962d...9f0

Oi ! Så fantastisk at dere fikk nr 2 til slutt...:) Håper på en like lykkelig slutt for oss :)

AnonymBruker
Skrevet

Av 7 ivf forsøk ble jeg gravid 6 ganger. 4 tidligere SA, to vellykkede graviditeter.

Legene sa det kun er uflaks...

Anonymkode: 6f06a...2f3

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av 7 ivf forsøk ble jeg gravid 6 ganger. 4 tidligere SA, to vellykkede graviditeter.

Legene sa det kun er uflaks...

Uff.. tenk å ha så sykt uflaks.... går  det an liksom :(

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, BethD said:

Uff.. tenk å ha så sykt uflaks.... går  det an liksom :(

Tenker egentlig på meg som veldig heldig. Jeg er gravid med nr 2 nå. Nr 1 satt på siste forsøk, også får vi en bonus snart :)

Det var for jævlig de gangene det gikk galt. Også hatt en ex.u før, og misfall i uke 11. Men det er glemt nå. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker egentlig på meg som veldig heldig. Jeg er gravid med nr 2 nå. Nr 1 satt på siste forsøk, også får vi en bonus snart :)

Det var for jævlig de gangene det gikk galt. Også hatt en ex.u før, og misfall i uke 11. Men det er glemt nå. 

Så bra at du klarer å se på det sånn! :) du er sterk :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...