AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #1 Skrevet 19. april 2018 Jeg er student. Jeg har hatt samme sommerjobb hver sommer siden sommeren 2014. Det har vært en gjensidig avtale og trygghet for både meg og arbeidsgiver. Vi har skrevet ny midlertidig kontrakt hver sommer. Som vedlegg har arbeidstidene mine stått. På den forrige kontrakten (sommer 2017) er det som vanlig vedlegg, og nederst står det «tilbake sommeren 2018». Kontrakten har jo nå selvfølgelig gått ut, men jeg forventet jo likevel å jobbe der denne sommeren også. I høst har det kommer en ny leder og da jeg tok kontakt sa hun at kontrakten var gått ut og hun har ikke noe arbeid å tilby meg. Dette fant jeg ut nå nettopp og er derfor stresset da de fleste bedrifter allerede har ansatt de vikarene de trenger til sommeren. Det jeg lurer på er om dette blir rett av den nye lederen? En avtale er vel en avtale, og når det står «tilbake sommeren 2018» så regnet jeg jo med at det gjaldt uansett hvem som er leder. Jeg er organisert og tenker å ta kontakt med de. Anonymkode: 64713...6f1
missmcbeal Skrevet 19. april 2018 #2 Skrevet 19. april 2018 (endret) Synes det er merkelig at "tilbake sommeren 2018", står på en midlertidig kontrakt til en sommerjobb. Dette har jeg aldri hørt om er normal praksis. En sommerjobb er jo, en midlertidig kontrakt, og en midlertidig kontrakt er midlertidig. Du må ha nok ha en ny kontrakt tror jeg, men det kan jo være at jeg tar feil mtp. den ordlyden som du beskriver. I mine ører høres det forøvrig veldig merkelig ut med "tilbake sommeren 2018", er det akkurat sånn det står? Ut av kontekst ville jeg ikke ha tolket det som at du er sikret en jobb. Men har den nye sjefen sagt at det ikke er sommerjobb til deg i år og hva begrunnet hun det med? Har det vært omorganisering i bedriften eller vil den samme typen jobben som du har hatt være i år også? Er stillingen utlyst? Høres litt dårlig ut å skifte deg ut når du har så mange år med erfaring. Enten så gjør hun det fordi hun vil gi jobb til bekjente eller for å spare dersom du er over nybegynnerlønn eller på et høyere lønnstrinn enn de hun ansetter. Det er sleipt. Endret 19. april 2018 av missmcbeal 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #3 Skrevet 19. april 2018 Ja, i vedlegget står arbeidstidene mine. Etter siste vakt står det «tilbake sommeren 2018». Den nye lederen sa det var ansettelsestopp akkurat nå, men jeg er fortsatt i intranettet og så nettopp et oppslag med «si velkommen til vår nye ansatte» og han hadde tydlivis fått en jobb tilsvarende min. Jeg hadde høyere lønn enn de andre vikarene i fjor, så du har nok rett i at det ligger noe økonomisk bak. Jeg hadde vært villig til å gå ned i lønn for å beholde den jobben liksom.. Jobb er bedre enn ingen jobb. Anonymkode: 64713...6f1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #5 Skrevet 19. april 2018 Du har ingen rettigheter når din midlertidige kontrakt er utgått, nei. Anonymkode: f1819...fed
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #6 Skrevet 19. april 2018 Om kontrakten din er gått ut, så er den gått ut. Da har du ikke "rett" på jobb. Anonymkode: 5e37e...6c5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå