Gå til innhold

Skal ikke ha flere barn, men føler ikke at familien er komplett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to barn og har bestemt oss for å ikke få flere, av mange grunner.

Vi har to tette barn, skulle vi fått flere måtte det bli en attpåklatt, men da begynner vi å bli litt for gamle, jeg har tøffe svangerskap, økonomi,  osv,viktigst er vel at samboeren min ikke vil ha flere. Jeg ser at det mest fornuftige er å stoppe på to barn, men jeg klarer ikke godta at jeg ikke skal ha flere barn. Jeg føler ikke at familien vår er komplett. 

Flere som har det sånn? Hvordan akseptere at jeg ikke skal ha flere barn?

Anonymkode: 6456e...27e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en hund? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi er i akkurat samme situasjon, og har så smått begynt å se litt på muligheten for å bli fosterforeldre.

Anonymkode: d0252...cdf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Femte hjulet på vogna er ikke alltid gøy. 

Anonymkode: d9636...609

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har to, mannen vil ikke ha flere, jeg føler meg slettes ikke ferdig. Jeg kjenner på alt det praktiske med å ha to, at hverdagen fungerer ganske så godt osv., men føler likevel noe mangler. Føles ganske kjipt.

Anonymkode: 17b21...abe

Skrevet

Hvis mannen sier stopp er det vel ikke så mye å gjøre med det. Fosterbarn eller avlastningshjem kan kanskje være en mulighet? Eller en ny hobby du trives med, så du får tankene over på andre ting.

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har to, mannen vil ikke ha flere, jeg føler meg slettes ikke ferdig. Jeg kjenner på alt det praktiske med å ha to, at hverdagen fungerer ganske så godt osv., men føler likevel noe mangler. Føles ganske kjipt.

Ettersom det er mannen som ikke vil ha flere barn, ligger ansvaret på ham. Tar han det? Bruker han kondom konsekvent? Er han blitt sterilisert?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også sånn!

Mannen vil ikke ha flere og jeg syns vi ikke har ikke økonomi til det (selv om dét er noe vi kan gjøre noe med, men da må jeg roe ned på shoppingen, spise mindre ute, gi slipp på en «behagelig» livsstil egentlig).

De gangene jeg tenker åh, så fint det ville vært å få et nytt barn, må jeg ta meg selv i nakkeskinnet og si; Husk at du skal følge opp de barna du har (vi har to) og hva om man får et barn med en funksjonshemming/syndrom etc. Har jeg kapasitet til å følge opp det og hvordan vil det påvirke familien? 

Vil mye også ha mer? Får man noengang nok? 

Anonymkode: 5fb2e...94e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følte meg ikke ferdig etter tre, men vi hadde bestemt oss for at det var nok. Men så ble jeg uventet gravid med nummer fire likevel. Først da kjente jeg at jeg faktisk var ferdig etter tre :( Jeg er DEFINITIVT ferdig etter fire!!!

Kjekt med mange barn, men det har hatt sin pris.

Nyt livet med to barn, det har veldig mange fordeler å bare være fire i familien :) 

Anonymkode: 33d15...07d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Arabella said:

Ettersom det er mannen som ikke vil ha flere barn, ligger ansvaret på ham. Tar han det? Bruker han kondom konsekvent? Er han blitt sterilisert?

Viktig å huske på at ting ikke alltid handler om å ha rett eller få overtaket i forholdet. Om far ikke ønsker barn så bør han heller ikke måtte få det. De har to barn. I en ideell verden ligger ansvaret på far, men kan være greit for mor å hjelpe til med forholdet slik at barna ikke ender opp i en skilsmissefamilie 🙂

For å svare på spørsmålet til TS: 

Få dere et kjæledyr, og så kan dere la fremtidige dere bestemme om det blir attpåklatt eller ei. Kanskje er dere ikke «så gamle som dere tror» når den tid kommer. Håper det ordner seg for dere ❤️

Anonymkode: 51d2a...149

• Liker 13
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viktig å huske på at ting ikke alltid handler om å ha rett eller få overtaket i forholdet. Om far ikke ønsker barn så bør han heller ikke måtte få det. De har to barn. I en ideell verden ligger ansvaret på far, men kan være greit for mor å hjelpe til med forholdet slik at barna ikke ender opp i en skilsmissefamilie 🙂

For å svare på spørsmålet til TS: 

Få dere et kjæledyr, og så kan dere la fremtidige dere bestemme om det blir attpåklatt eller ei. Kanskje er dere ikke «så gamle som dere tror» når den tid kommer. Håper det ordner seg for dere ❤️

Anonymkode: 51d2a...149

Det første avsnittet skjønte jeg ikke mye av. Kunne du skrive i klartekst hva du mener med det? Er du ikke enig i at den som absolutt ikke vil ha flere barn, har ansvaret for at det ikke blir flere?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er i akkurat samme situasjon, og har så smått begynt å se litt på muligheten for å bli fosterforeldre.

Anonymkode: d0252...cdf

Å være fosterforeldre er i hvert fall lukrativt.

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, Arabella skrev:

Nei. 

Jeg ønsker ikke barn akkurat nå da, men vil gjerne ha en til når yngste er litt større (nå to år). Om det fortsatt er like uaktuelt om to-tre år får han det fulle ansvaret for å unngå graviditet.

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, Arabella skrev:

Det første avsnittet skjønte jeg ikke mye av. Kunne du skrive i klartekst hva du mener med det? Er du ikke enig i at den som absolutt ikke vil ha flere barn, har ansvaret for at det ikke blir flere?

Hvis man er sammen med noen, MÅ man respektere hvis den ene ikke vil! Selv om jeg vil ha flere barn, bruker ikke jeg det mot mannen min, med å si at da må HAN sørge for beskyttelse... Jeg hadde uansett ikke vært interessert i å få flere barn med han, når han ikke vil. Å lure ham i et svakt øyeblikk, er ikke min stil!! I et forhold, er prevensjon noe man snakker om og avtaler - ikke noe den som har minst lyst på barn skal ha ansvar for. 

Anonymkode: 4b91b...015

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Tror vi damer syns den prosessen med å ikke skal ha flere barn er en sårbar prosess av ulike grunner.. 

Anonymkode: 7cda2...5a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror vi damer syns den prosessen med å ikke skal ha flere barn er en sårbar prosess av ulike grunner.. 

Anonymkode: 7cda2...5a5

Snakk for deg selv, vi er ikke alle tikkende hormonbomber. :roll: Jeg visste i det øyeblikket jeg fikk andremann opp på magen at jeg var ferdig, og det har jeg aldri hatt noen kvaler rundt.  

Anonymkode: 6c474...8a7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det noe at du ikke føler at familien er komplett, egentlig?

Anonymkode: 4df49...fb8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjør det noe at du ikke føler at familien er komplett, egentlig?

Anonymkode: 4df49...fb8

Godt poeng, sikkert festlig for de andre barna at mor tenker sånn...

Anonymkode: 6c474...8a7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Arabella skrev:

Hun forsøker, i diplomatiske ordelag, å si at det kan være greit å ikke oppføre seg som en trassig unge i et ekteskap der man har både mann og to barn å ta hensyn til. 

Anonymkode: e8f5f...1d8

• Liker 11
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er sammen med noen, MÅ man respektere hvis den ene ikke vil! Selv om jeg vil ha flere barn, bruker ikke jeg det mot mannen min, med å si at da må HAN sørge for beskyttelse... Jeg hadde uansett ikke vært interessert i å få flere barn med han, når han ikke vil. Å lure ham i et svakt øyeblikk, er ikke min stil!! I et forhold, er prevensjon noe man snakker om og avtaler - ikke noe den som har minst lyst på barn skal ha ansvar for. 

Anonymkode: 4b91b...015

Jeg har ikke skrevet noe om å lure noen. Selvfølgelig skal man ikke gjøre det. Men du synes altså det er helt i orden at det er ditt ansvar alene å sørge for prevensjon - som kanskje går utover din helse - selv om du ville hatt flere barn, og la din mann slippe unna? Hva er ditt argument for at en mann som absolutt ikke vil ha barn, ikke kan bruke kondom eller sterilisere seg?

Endret av Arabella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...