AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #1 Del Skrevet 19. april 2018 Hei! Jeg har en bil hvor varsellampe med en skiftenøkkel og OIL lyser. Antar at dette er service og olje skift + filter. Kan man kjøre med denne lampa eller bør det fikses asap? Jeg jobber litt over en time unna, og jeg må derfor kjøre ca 4-5 timer før verksteder har tid til å fikse det. Anonymkode: adb9f...f3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #2 Del Skrevet 19. april 2018 Sjekk i hvert fall at du ikke har for lite olje. Og sjekk også instruksjonsboka for å se nøyaktig hva den lampa betyr på din bil. Anonymkode: 38703...72a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 19. april 2018 #3 Del Skrevet 19. april 2018 Så lenge årsaken til at lampa lyser ikke er avklart er det et sjansespill. Du bør peile oljenivået ihvertfall. Hvis lampa lyser på grunn av lavt oljenivå bør du ikke kjøre for du har fylt i olje. Hvis det er lite olje kan du jo ha på olje selv. Sjekk i håndboka hvilken olje bilen bruker. Kjøp på en bensinstasjon og fyll på ut fra mengden som anbefales i håndboka. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #4 Del Skrevet 19. april 2018 Er lampen gul eller rød? Rød er akutt, gul kan du nok kjøre litt med. Du bør nok uansett få det sjekket, men på eldre biler kan det være feil på det elektriske som gjør at lamper lyder i hytt og pine. https://www.naf.no/tips-og-rad/bilhold/teknisk-om-bilen/hva-er-det-som-blinker/ Anonymkode: 94899...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #5 Del Skrevet 19. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har en bil hvor varsellampe med en skiftenøkkel og OIL lyser. Antar at dette er service og olje skift + filter. Kan man kjøre med denne lampa eller bør det fikses asap? Jeg jobber litt over en time unna, og jeg må derfor kjøre ca 4-5 timer før verksteder har tid til å fikse det. Anonymkode: adb9f...f3e Rød lampe betyr stopp, gul/orange lampe betyr kjør til verksted - hvor raskt avgjøres av symbolet. Nyere biler er programert til å lyse ett år eller x antall km etter forrige service. Da går det greit å kjøre noen dager til. Ring verstedet el. Merkeforhandler og spør. Teit om du ødelegger bilen fordi du får dumme svar på et nettforum. Anonymkode: 20e3f...07e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #6 Del Skrevet 19. april 2018 Jeg har peilet oljen, den er bra. Ringte verksted å fortalte situasjonen, men de er fullbooket før onsdag. De sa at så lenge det var nok olje var det sikkert ikke hast. Jeg kan ingenting om bil, derfor jeg spør her. Anonymkode: adb9f...f3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #7 Del Skrevet 19. april 2018 Les instruksjonsboken!!! Anonymkode: d7256...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #8 Del Skrevet 19. april 2018 Altså jeg ville ikke ha kjørt med rødt lys. Dumt og kanskje attpåtil farlig om du mister motor- eller bremsekraft midt i rushen. Anonymkode: 5ff89...4a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #9 Del Skrevet 20. april 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså jeg ville ikke ha kjørt med rødt lys. Dumt og kanskje attpåtil farlig om du mister motor- eller bremsekraft midt i rushen. Anonymkode: 5ff89...4a4 Den lyser gult/orange, ikke rødt Anonymkode: adb9f...f3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå