Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste inne på makeupalley at aspirinmasker og hjemmelagde tonere laget med aspirin var bra for problemhud.

Noen som har prøvd dette?

Ble litt nysgjerrig jeg! :oops:

Videoannonse
Annonse
Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

Det ville jeg egentlig ikke forsøkt du.

Hvorfor ikke bruke produkter som ER for problemhud? :o

Gjest lillesol i.i
Skrevet

hehe, hadde ikke tenkt til å prøve det. Syntes bare det hørtes litt merkelig ut!

Bruker dermalogica jeg, og er veldig fornøyd med det!

LilleSol

Skrevet

Aspirin inneholder acetylsalisylsyre, som er en slektning av salisylsyre, som brukes i hudpleieprodukter. Salisylsyre er en såkalt betahydroxyacid (bha, i motsetning til aha), som fjerner døde hudceller og tar bort svarte prikker, uten å irritere huden.

Endel hudpleieprodukter inneholder bha, blant annet kremen Total Turnaround fra Clinique, men også endel serier for fetere hud.

I USA lager de egne masker ved å knuse aspirintabletter og tilsette f.eks vann til en passende grøt. Eller de tilsetter knuste tabletter til toner.

Men med prisene på hodepinetabletter her i landet (får man tak i Aspirin? Dispril er vel nærmeste), så blir det nok nesten billigere å kjøpe de ferdige produktene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bruker det som en peeling/maske innimellom. Da tar jeg 6 dispril (actylsalicylsyre) i et eggeglass med noen dråper vann (akkurat nok til at tablettene løses opp) og smører så på huden. Lar det virke 5 minutter, fukter huden og masserer lett med sirkelbevegelser. Deretter skyller jeg alt vekk med vann.

Blir glatt og ren, men har enda ikke sett underverker.. dvs. de sorte prikkene er pr.dags dato ikke borte.

Skrevet

okei, takk for svar ! Ble bare litt nysgjerrig!

Takk igjen!

LilleSol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...