Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene med ett barrn på ti år.Eier ett hus som er gammelt og dyrt.Hver mnd er ett evig stress for å få det til å gå rundt.Burde jeg kjøpe meg noe rimeligere og flytte .da må barnet mitt bytte skole. Vet ikke om jeg finner noe her i område vi bor nå. Eller lide meg gjennom videre. Vinteren er også ett mareritt.Kaldt og fyringsutgiftene er høye. I området vi bor er det vel bare blokk jeg har råd til .da blir det ingen hage.Det synes jeg er deilig her jeg bor nå.Men føler jeg bor meg i hjel .Er det sånn livet skal være?

Anonymkode: ce848...b50

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange kvadratmeter stort er huset?
Kan du  finne er  rimeligere strømavtale?
Har du mye gjeld på huset?
Man kan be banken om avdragsfrihet for perioder på feks 2 år.
Kan det være lønnsomt å skaffe varmepumpe?
Har du et ekstra rom som kan  leies  ut?

Anonymkode: 5d1ee...c31

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er dine inntekter og utgifter (ca)?
Kan du eventuelt søke om bostøtte?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er huset dårlig isolert?
Trekker det fra vinduene?
Gamle vindusglass som isolerer dårlig?
Hvor mye koster det å få isolert huset, slik at du slipper å få så høye fyringsutgifter?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du forteller mer om huset ditt og om hva det mangler for å kunne isolere bedre mot kulden,  vil du få gode tips både her og  på forum Byggebolig om du velger å lage en tråd der også http://byggebolig.no/forum

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er strøm din eneste varmekilde?
Hva annet fyrer du evt med? (Det hender at ved og trematerialer til fyring gies bort).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenger dere hage når sønnen din er så gammel? Blokkleiligheter har vel ofte egen park\lekeområde\ballområde man kan bruke. 

Er det mye som må gjøres med huset etter hvert, sånn at det blir mer og mer kostnader? 

Har du sjekket om det skal bygges noe nytt og rimelig i nærheten? Om et par år skal han jo på ungdomskolen, er den i et nytt område? 

Anonymkode: d1219...fd8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du poster ditt budsjett her, så kan vi komme med innspill til ting du evt kan   få ned kostnadene på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nyere leiligheter men da må det bli i en annen skolekrets. Her jeg bor er det bare gamle blokkleiligheter jeg har råd til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er nyere leiligheter men da må det bli i en annen skolekrets. Her jeg bor er det bare gamle blokkleiligheter jeg har råd til.

Hva om du søker om avdragsfrihet i 2 år, dersom du har huslån, slik at du får det mer romslig økonomisk og kanskje du får spart opp en buffer, og  evt planlegger flytting når barnet ditt starter på ungdomsskolen?

AnonymBruker
Skrevet

Om man mottar visse ytelser fra NAV, utløser dette rett til å  søke  om og å få utbedringstilskudd til utbedring av bolig. Kontakt NAV for å høre om du kan søke om dette, i forbindelse med isolering av huset/ annet (dersom det trengs).

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er alene med ett barrn på ti år.Eier ett hus som er gammelt og dyrt.Hver mnd er ett evig stress for å få det til å gå rundt.Burde jeg kjøpe meg noe rimeligere og flytte .da må barnet mitt bytte skole. Vet ikke om jeg finner noe her i område vi bor nå. Eller lide meg gjennom videre. Vinteren er også ett mareritt.Kaldt og fyringsutgiftene er høye. I området vi bor er det vel bare blokk jeg har råd til .da blir det ingen hage.Det synes jeg er deilig her jeg bor nå.Men føler jeg bor meg i hjel .Er det sånn livet skal være?

Det spørs hva du setter høyest da.. Jeg bodde i ny leilighet på 60 kvm med  min sønn, han var åtte år når vi flyttet. Jeg HATET leilighetslivet, selv om vi hadde veranda og uteplass. Kjøpte meg hus med svær hage og er fortsatt alene. Bor meg i hjel, helt sikkert, men får det til å gå rundt. Jeg trivdes ikke å bo tett på andre og hver gang jeg må snu på krona ser jeg på huset mitt og tenker at det er verdt det. Gutten min er nå ti år og elsker å bo i hus med hage han også.

Nå har ikke jeg et spesielt kaldt hus eller et hus som kommer til å kreve oppussing med det første, så situasjonen min er en litt annen. Men dårlig råd støtt pga dyre boutgifter, det har jeg, og det foretrekker jeg foran "lettvint" leilighet.

Anonymkode: 79075...a64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye penger har du igjen til livsopphold til ditt barn og deg pr mnd, etter at alle regninger er betalt?

AnonymBruker
Skrevet

Inkludert i livsopphold, er utgifter til mat og andre husholdningsutgifter, helse, klær, telefonabbonement, TV, hobby/ fritid,  transport, m.m.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes  også  mange fond  og legat man kan søke   om penger fra. Se Legathåndboken på nett. http://www.legathandboken.no/

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vil nok få enda flere svar om du  poster spørsmålet i underforum forbruker og økonomi her på   KG :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...