AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #1 Skrevet 19. april 2018 Jeg er så lei av skravlete frisører, selv om jeg viser tydelig at jeg er der for å klippe meg, svarer bare kort, ja, nei. Men det skravler like mye, hva er det med frisører og denne skravlingen? Anonymkode: 6ea3f...b7e
GammelSierraFan Skrevet 19. april 2018 #2 Skrevet 19. april 2018 Sikkert fordi det må være en dritkjedelig jobb. Da er brødsaksa i gang. 2
Rararara Skrevet 19. april 2018 #3 Skrevet 19. april 2018 Synes stort sett frisører er gode på å lese om jeg vil prate eller ikke jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #4 Skrevet 19. april 2018 Enig, jeg HATER å gå til frisøren pga denne evinnelige skravlingen Jeg er introvert, og vil helst bare få være i fred når jeg er hos frisøren. Men jeg kan jo ikke akkurat be frisøren om å holde munn heller, derfor blir det heller til at jeg drøyer så lenge som overhode mulig med å gå til frisøren. Har prøvd masse forskjellige frisører, men ennå ikke funnet en som greier å holde munn og la meg være i fred.. Anonymkode: 7048b...d6f 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #5 Skrevet 19. april 2018 dem er opplært til å være kundevennlige. Dem ønsker dialog, og det gjør hverdagen mer spennende. Jeg oppmuntret sist min frisør, og jeg hørte hun ble veldig glad jeg sa det til henne. Anonymkode: f148d...2dc
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #6 Skrevet 19. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: dem er opplært til å være kundevennlige. Dem ønsker dialog, og det gjør hverdagen mer spennende. Jeg oppmuntret sist min frisør, og jeg hørte hun ble veldig glad jeg sa det til henne. Anonymkode: f148d...2dc Det er greit at de skal være kundevennlige, men de burde også lære å se kunden an, om de ønsker å prate eller ikke. Jeg har opplevd frisører som spør om personlige ting, det er bare frekt. Anonymkode: 6ea3f...b7e
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #7 Skrevet 19. april 2018 Ååh den evinnelige frisørsamtalen 🙈 Anonymkode: 21ed6...8ca
Rararara Skrevet 19. april 2018 #8 Skrevet 19. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig, jeg HATER å gå til frisøren pga denne evinnelige skravlingen Jeg er introvert, og vil helst bare få være i fred når jeg er hos frisøren. Men jeg kan jo ikke akkurat be frisøren om å holde munn heller, derfor blir det heller til at jeg drøyer så lenge som overhode mulig med å gå til frisøren. Har prøvd masse forskjellige frisører, men ennå ikke funnet en som greier å holde munn og la meg være i fred.. Anonymkode: 7048b...d6f Jeg har en venninne som sier fra på telefonen når hun bestiller. «Jeg vil helst sitte med et blad og er ikke så glad i/flink til smalltalk.» Mulig frisøren synes det er litt sært, men det fungerer for henne iallefall. Kan være verdt å prøve? Tror ikke de hadde snakket om de visste at du ikke ville det? 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #9 Skrevet 19. april 2018 Kanskje fordi frisører er tidligere mislykkede skoleelver som aldri klarte å komme inn på psykologistudiene slik de ville. Neida Fra spøk til alvor, når de fortsetter å prate så har man tydligvis ikke gitt godt nok tegn til at man ikke vil snakke. De prøver bare å være vennlige og imøtekomme, slik at det ikke skal oppleves pinlig eller kleint å være der. Har man ikke lyst å snakke så får man heller bare si fra på en tydelig måte, i stede for å frustrere seg over og klage på frisøren som kun ønsker å være hyggelig. Anonymkode: 1eae5...fe2
Gjest ti10 Skrevet 19. april 2018 #10 Skrevet 19. april 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje fordi frisører er tidligere mislykkede skoleelver som aldri klarte å komme inn på psykologistudiene slik de ville. Neida Fra spøk til alvor, når de fortsetter å prate så har man tydligvis ikke gitt godt nok tegn til at man ikke vil snakke. De prøver bare å være vennlige og imøtekomme, slik at det ikke skal oppleves pinlig eller kleint å være der. Har man ikke lyst å snakke så får man heller bare si fra på en tydelig måte, i stede for å frustrere seg over og klage på frisøren som kun ønsker å være hyggelig. Anonymkode: 1eae5...fe2 Men det er jo det noen her prøver å forklare. Det er ikke alle kunder som setter pris på konstant skravling med et menneske man ikke har noe til felles med, og som man kun møter fordi man har kjøpt en tjeneste av dem. En annen ting er at når man jobber i serviceyrker bør man faktisk ha såpass velutviklede sosiale antenner at man forstår om folk vil skravle eller bare slappe av. Hvis folk sitter og leser i et blad, svarer med enstavelsesord og ikke spør tilbake, bør det være ganske klare tegn på at de ikke er interessert i skravling. Når det er sagt, har jeg selv inntrykk av at det var verre før med frisører som absolutt skulle skravle hull i hodet på folk. Synes også at yngre frisører ser ut til å lese folk bedre enn de eldre.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #11 Skrevet 19. april 2018 En venninne av meg er frisør, og hun har fortalt at når de gikk på skolen fikk de beskjed om at de skulle ''ha en hyggelig samtale'' med kunden. Selv om kunden ikke virket interessert i å snakke, måtte de fortsette å prøve å holde samtalen i gang, hvis ikke fikk de nedsatt karakter. Håper det bare er denne skolen som praktiserer dette... Anonymkode: d4ec4...eef 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #12 Skrevet 19. april 2018 Hadde en fast frisør i ti år hvor skravla gikk og det var hyggelig. Hadde også noen felles venner og var samme alder. Har måtte gå til forskjellige frisører de siste årene og synes det kan være slitsomt med å holde samtalen i gang. Protips: ikke spør om kunden har barn. Når jeg sier nei, blir hele samtalen punktert og frisøren vet ikke hva hun skal si. 🙄😂 Anonymkode: c7767...fb9
FactsOverFeelings Skrevet 19. april 2018 #13 Skrevet 19. april 2018 Likte ikke dette, men jeg er mann, så "problemet" forsvant når jeg gikk over til barbersalong istedenfor frisør. Nå prates det bare dersom begge aktivt søker det.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #14 Skrevet 19. april 2018 Nå er jeg frisør og har vært det i mange år. Noen av mine kunder ønsker skravling, og det faller naturlig siden vi etterhvert har blitt godt kjent. Nye kunder ser jeg alltid litt an. Vi frisører synes det er godt med stille kunder av og til siden det blir som en pause for oss. Hvis du ikke ønsker å prate under frisørtimen din så be om ett blad eller en avis. Det er en ganske god pekepinn på at du ønsker en stille time. Har ikke hørt om noen frisører som blir fornærmet av det. Anonymkode: 21c7d...92c
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #15 Skrevet 19. april 2018 Jeg har aldri vært god på smalltalk, så samtalene har som oftest bare dødd ut, og det har blitt en klein stemning. Sitter ofte og føler at jeg MÅ si noe, siden frisøren ønsket å ha en samtale. En litt overfladisk samtale har for så vidt aldri plaget meg, men synes mange av dem er ganske så personlige i det de spør om. Anonymkode: 3c7f8...750
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #16 Skrevet 19. april 2018 Jeg er utadvendt, så for meg skaper det kundeverdi. Anonymkode: ab4c6...4c9
Mr. Kilmister Skrevet 19. april 2018 #17 Skrevet 19. april 2018 Frisører som prater er bare koselig, det er verre når de har dårlig ånde eller lukter vondt. Spesielt svette eller røyk.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #18 Skrevet 19. april 2018 Synes faktisk det er litt frekt/respektløst å skravle med kunden utover hvordan klipp og farge man skal ha når kunden er der for å klippe og farge hår , med mindre kunden selv tar initiativ til mer. Smalltalk er ok, men å sette i gang "bli kjent med hele personen og livshistorie +++" så sier det seg selv . Typen til ei venninne var hos en frisør noen ganger som skravlet i vei om alt mulig fra privatlivet sitt og gravde etter hans. Han trodde det var vanlig, men syntes det var ubehagelig. Hun prøvde seg på han på byen senere enda hun visste at han var i forhold. Hun ble sur da han avviste henne og lurte på hva som skjedde siden de hadde fått så kontakt.. Anonymkode: 125ed...3e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå