AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #1 Skrevet 19. april 2018 Er det slik at om det ikke er dekning på konto og det står "ikke dekning" som status, vil de fortsette å forsøke på dette utover dagen, evt. noen dager? Anonymkode: 5624b...d99
ekkoet Skrevet 19. april 2018 #3 Skrevet 19. april 2018 I sbanken/skandibanken mener jeg at betalingen blir stoppet dersom det ikke er dekning på konto forfallsdagen. Lenge siden jeg har sett det, men mener det var slik for 1 år+ siden Står forresten følgende hos sbanken - så stemte ikke helt det jeg sa: Hva må jeg gjøre dersom det ikke er dekning på konto? eFakturaforfallet blir forsøkt belastet i 4 virkedager. Mangler det dekning etter dette må den registreres som vanlig regning. Du kan velge å bli varslet via SMS hvis betalingen blir stoppet i din Forfallsoversikt. Jeg har statusen dekning mangler på et forfall, hva gjør jeg? Dersom du har et forfall i nettbanken med status dekning mangler, er åsaken til det at det ikke var nok penger på kontoen din ved forfall. Hvis en regning ikke blir betalt på grunn av manglende dekning, vil den bli forsøkt betalt de fire neste virkedagene. Har det ikke kommet inn penger på kontoen innen utløpet av den fjerde virkedagen, må du redigere forfallet med dato du ønsker forfallet skal betales. Det er ikke forfallsbehandlinger på konto i helger eller på helligdager. Siste frist for å legge inn en betaling før en helg, er fredag klokken 14:00. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #4 Skrevet 19. april 2018 Sbanken gjennomfører betalinger på gitte tidspunkter flere ganger om dagen. For hvert tidspunkt sjekkes det om du har tilstrekkelig disponibelt på konto. Betalingen blir ikke stoppet før etter 4 dager som beskrevet over. Har du ikke nok penger når betalingen blir forsøkt utført f.eks. kl 00:25 og du setter inn penger kl 09:30 vil regningen bli betalt ved neste betaling kl 10:00. Tidspunktene er hentet fra Sbanken. Anonymkode: 96f9c...324
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå