Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville du flyttet til Oslo om du fikk velge på nytt? hvordan var det for deg første gang å flytte til Oslo? kjente du noen i Oslo når du flyttet dit?

Anonymkode: 1a856...869

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt. Flyttet fra Oslo for 11 år siden og savner byen, men det er for dyrt med bolig. Håper jeg kan klare å flytte tilbake en dag. 

Anonymkode: 6761f...4fd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Som ung, singel uten barn kunne det muligens vart aktuelt. Men ser at de fleste av mine venner som bosatte seg i Oslo etter studier flytter ut ved barnas skolestart alder. De vil vil bo tryggere steder...

Mange som fremsnakker Oslo men ser ut som veldig mange piler peker nedover. Tro "whiteflight" bare vil fortsette. MPG vil strupe ankomsten til Oslo og butikkdod vil bli akselerer. Naar folk tenker paa Oslo tenker man forst og fremst paa dyrt, utilgjengelig og problemer. og det vil bli mye vaerre...

Anonymkode: 55785...542

AnonymBruker
Skrevet

Flyttet til Oslo i -85. Kjente ikke en sjel, men hadde fått to jobbtilbud og sagt ja til en av dem.

Ble fort kjent med folk på jobben.

Flyttet tilbake til sentralt Østland for 3 år siden, men kjøpte leilighet utenfor Oslo selv om jeg jobbet i byen.

Anonymkode: b8f20...3c2

AnonymBruker
Skrevet

Nei aldri! Men så kommer jeg fra den vakreste byen i hele Norge..eller la oss være helt korrekt..den vakreste byen i hele verden ;).  .

Anonymkode: 342d2...2e0

AnonymBruker
Skrevet

Oslo er Norges beste by. Ingen over, ingen ved siden av (Og til de som evt. skal kommentere at noen utenlandske byer er bedre: Ja, noen av dem er det, men når vi snakker om forholdene i Norge, så er det faktisk ikke mye som slår Oslo)

Anonymkode: 6e227...756

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei aldri! Men så kommer jeg fra den vakreste byen i hele Norge..eller la oss være helt korrekt..den vakreste byen i hele verden ;).  .

Anonymkode: 342d2...2e0

Si meg, er du fra Molde eller Ulsteinvik? 

Anonymkode: b641d...da1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet til Oslo for fem år siden og det er det beste valget jeg har tatt i hele mitt liv. Skal aldri, aldri, aldri flytte herfra. Og kiden min stortrives med å være bybarn i Oslo.

Anonymkode: ceb40...7c7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Som ung, singel uten barn kunne det muligens vart aktuelt. Men ser at de fleste av mine venner som bosatte seg i Oslo etter studier flytter ut ved barnas skolestart alder. De vil vil bo tryggere steder...

Mange som fremsnakker Oslo men ser ut som veldig mange piler peker nedover. Tro "whiteflight" bare vil fortsette. MPG vil strupe ankomsten til Oslo og butikkdod vil bli akselerer. Naar folk tenker paa Oslo tenker man forst og fremst paa dyrt, utilgjengelig og problemer. og det vil bli mye vaerre...

Anonymkode: 55785...542

Du høres ut som en som bruker betegnelsen "svenske tilstander", og da har man jo sagt nok, om seg selv!

Anonymkode: 41ff6...75a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si meg, er du fra Molde eller Ulsteinvik? 

Anonymkode: b641d...da1

Ulsteinvik? Vakreste byen? Nå har jeg hørt det også :laugh:

Anonymkode: a6581...c47

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Oslo. Og elsker Oslo. Men flyttet vekk fra Oslo, da jeg fikk tilbud om jobb som ung, traff mann og fikk barn. Ønsket å flytte tilbake til Oslo for noen år siden, men det er så høye boligpriser. Så da ble det Drammen. Kort vei til Oslo, og mye bolig for pengene. Trives godt i Drammen og.

Anonymkode: 89ecf...05a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt. Er fra bibelbeltet og føler meg ikke hjemme midt i beltespenna i Krisitansand. Hadde det ikke vært for at jeg har barn og familie her hadde jeg flyttet for lenge siden.

Anonymkode: b0780...864

Skrevet

Oslo er en fin by det og muligheter for hjemlevering av det meste. Men alt for dyrt å bo der. Skulle jeg først bodd i Oslo måtte det være sentralt.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville du flyttet til Oslo om du fikk velge på nytt? hvordan var det for deg første gang å flytte til Oslo? kjente du noen i Oslo når du flyttet dit?

Anonymkode: 1a856...869

JA! Jeg elsker å bo i byen. Jeg har shoppingsenter rett ved siden av blokka, cafeer og restauranter på den andre siden. Dessuten har jeg 4 matbutikker, frisører osv med gåavstand på 5 minutter fra døren min. 

Jeg er egentlig fra landet, men jeg har aldri følt at jeg passet ordentlig inn. Syns de er så snøvlete. Så og flytte til byen var virkelig en stor drøm! Jeg kjente ingen her i oslo fra før, da jeg flyttet hit pga kjærligheten. Men jeg har fått noen venninner her i ettertid. Jeg kommer til å bo her i byen for alltid.

Anonymkode: 8c41f...5ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Storbylivet er ikke noe for meg. Blir fort stresset når det er mange folk overalt, mye trafikk osv. Trives mye bedre i en koseig småby :) pluss synes det er alt for dyrt på boligmarkedet. Studerer og er singel, så hadde vel bare hatt råd til et lite bøttekott :fnise:

Anonymkode: c30cf...3e1

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Storbylivet er ikke noe for meg. Blir fort stresset når det er mange folk overalt, mye trafikk osv. Trives mye bedre i en koseig småby :) pluss synes det er alt for dyrt på boligmarkedet. Studerer og er singel, så hadde vel bare hatt råd til et lite bøttekott :fnise:

Koselig

AnonymBruker
Skrevet

Holdt ut i nøyaktig 1 år før jeg rømte fra byen. Bare bråk og folkemengder over alt. Jeg koser meg mer der jeg bor nå, i et lite boligfelt omringet av masse natur.

Anonymkode: 83aec...1cb

• Liker 1
Skrevet

Vil gjerne flyttet tilbake til Oslo,  men får mindre for pengene der, enn andre byer på Østlandet. Bor nå i en by sør for Oslo, men lengter stadig tilbake og reiser inn så ofte jeg får det til. 

For meg er Oslo den beste byen i Norge! ❤

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oslo er Norges beste by. Ingen over, ingen ved siden av (Og til de som evt. skal kommentere at noen utenlandske byer er bedre: Ja, noen av dem er det, men når vi snakker om forholdene i Norge, så er det faktisk ikke mye som slår Oslo)

Anonymkode: 6e227...756

Så absolutt ikke. Kunne ikke vært mer uenig. Utlendinger overalt jeg går, svindyrt å bo her, bråkete, sosser, lite natur, fult av folk, mye rushtrafikk til og fra jobb, tar kollektiv, men hater å gå på en full trikk/buss. Klamt og ekkelt, Oslo er ikke en særlig fin by. Synes den er skitten

Gleder meg til å flytte tilbake til hjembyen min. Bor bare 20 min unna storby,.

Anonymkode: 2c236...00e

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så absolutt ikke. Kunne ikke vært mer uenig. Utlendinger overalt jeg går, svindyrt å bo her, bråkete, sosser, lite natur, fult av folk, mye rushtrafikk til og fra jobb, tar kollektiv, men hater å gå på en full trikk/buss. Klamt og ekkelt, Oslo er ikke en særlig fin by. Synes den er skitten

Gleder meg til å flytte tilbake til hjembyen min. Bor bare 20 min unna storby,.

Anonymkode: 2c236...00e

Lite natur?? Oslo har strand,  skiløyper, turterreng, badevann og alt en måtte ønske. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...