Gå til innhold

Mensen 29 dager forsinket. Ømme bryst i 5 dager, negativ test.

Anbefalte innlegg

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet (endret)

Hei igjen. 

Har prøvd siden august 2017. Har vært hos privat gynekolog for å sjekke underlivet, har tatt ultralyd, sjekket eggstokker, eggledere og tatt alt av blodprøver, og alt så perfekt ut. Samboer har sjekket sæd og alt var som det skulle. Med tanke på at jeg hadde sprukket bind-tarm når jeg var liten, så sjekket jeg om egglederne mine var tette, men de var helt åpne. Gynekologen skyldte egglederne mine allikevel, da hun fortalte at dette ville åpne passasjen, samt bidra til større sannsynlighet for graviditet. 

Etter utskylling med kontrastvæske har jeg enda ikke fått mensen. Jeg er 29 dager forsinket, og jeg har veldig ømme bryst og murringer i nedre mageregion. Kjenner ingen kvalme, men er litt svimmel og har latterlig vondt i ryggen.

Har tatt test for en uke siden, men den var klart negativ. Tok en ny test nylig og den var negativ.. 

Hva tenker dere? Jeg kan ikke dra til legen hele tiden for å sjekke om jeg kanskje er gravid, de må jo tro at jeg er kokko.. Jeg føler meg gravid, men er redd for at jeg ønsker for mye da jeg mistenker at mensen er liker rundt hjørnet.. Bare rart at jeg har ventet i 29 dager, og fortsatt har den ikke kommet. 

Snakket med ei venninne i dag, og hun testet negativt på alle tester. Dro til legen og tok blodprøve, da hun fikk beskjed om at hun antageligvis var gravid da det var lite hcg i blodet. Hun hadde derfor ikke utslag på test, men måtte ta blodprøve. 

Er så redd for at jeg ikke er gravid, da jeg helt sikkert blir skuffet denne gangen også. Men akkurat denne gangen er symptomene sterkere enn noen gang!

Hva tenker dere? Kom gjerne med råd, og egne erfaringer..

Endret av Klokkeblomst90
skivefeil
Videoannonse
Annonse
Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Glemte å skrive at eggløsningen fant sted 5 dager etter kontrast-skylling. 

Skrevet

Å teste positiv så sent er ytterst ytterst uvanlig. Da handler det ikke lenger om å produsere hCG sent, da er det nyrene som er svært effektiv. Det kan jo selvsagt være, det har jo skjedd før :) men i en normal graviditet så ville testen nå vist positivt. Men igjen, jeg ville faktisk tatt en tur til legen nå og få bedt om en blodprøve! Det kan de ikke nekte deg uansett :) skjønner at det må være slitsomt å gå rundt og ikke vite...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at grunnen til de ømme brystene er at mensen snart er på vei.

Anonymkode: 72323...9f3

• Liker 1
Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Det tror jeg også. Det er umulig at jeg er gravid.. 

Skrevet
48 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Det tror jeg også. Det er umulig at jeg er gravid.. 

Liten sannsynlighet for graviditet, men ikke umulig. Ta en siste sjekk hos legen :) 

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet (endret)
7 timer siden, Forever22 skrev:

Liten sannsynlighet for graviditet, men ikke umulig. Ta en siste sjekk hos legen :) 

Jeg tror heller ikke at jeg er gravid. Men jeg har aldri ventet så lenge på å få mensen.. 

Magen min ser ut som en typisk gravid-mage da den er konstant oppblåst, og jeg har så vondt i puppene at jeg dør.. 

Får håpe at mensen kommer i natt, eller i morgen. Hvis ikke drar jeg å tar en blodprøve på mandag.

Endret av Klokkeblomst90
Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Noen som vet om det er vanlig at mensen hoppes over etter kontrast-skylling?

Tok som sagt å skyldte egg-lederne hos gyn, og etter dette har jeg ikke fått mensen..

Skrevet

Har du fått mensen igjen? Jeg er 13 dager over (negativ test når jeg testa for en stund siden), Ingen ømme bryst, ingen murring. Bare masse utflod. Varierer fra blank til litt slimete 🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...