AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #1 Skrevet 18. april 2018 Tror dere det er gjennomførbart å leve på 1470 kr i mnd (mat og klær)? Er singel og har ingen barn. Vet ikke hva som er normalt, men tenker at dette blir vanskelig. Hvor mye bruker dere? Er mest interessert i å høre fra de som er single og bor alene. Anonymkode: 3a06c...4ad
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #2 Skrevet 18. april 2018 Høres veldig lite ut. Rundt 2000 kr til mat er vel vanlig, gjerne litt over det. Klær kan vel sikkert holdes til det minimum, men tenker at du må nok legge av en 500-lapp per mnd til det og. Du vil jo etter hvert trenge en ytterjakke eller nye sko, osv. Anonymkode: 79b5f...dd0 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #3 Skrevet 18. april 2018 Jeg tror du kan klare bare mat på det for en kortere periode. Å satse på å leve sånn kommer til å bli ubehagelig. Hvis det er for en kort stund: dra til ulike butikker og bruk tilbud, kjøp sekk med ris og andre basisvarer til billig penge/bra kvanta. Anonymkode: 0510c...dc0
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #4 Skrevet 18. april 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres veldig lite ut. Rundt 2000 kr til mat er vel vanlig, gjerne litt over det. Klær kan vel sikkert holdes til det minimum, men tenker at du må nok legge av en 500-lapp per mnd til det og. Du vil jo etter hvert trenge en ytterjakke eller nye sko, osv. Anonymkode: 79b5f...dd0 Nei, det virker helt umulig. Det blir vel ca 350 kr i mnd og det er jo mindre enn hva man får i nødhjelp fra nav. Har ingen utgfter jeg kan kutte ned på heller :/ bortsett fra strømmetjenester og slikt da. Da kan jeg spare ca 200 kr. Burde vel egentlig selge leiligheten og heller leie. Har altfor høye boutgifter i forhold til inntekt, det er vel det som er problemet. Men har virkelig ikke lyst til å selge leiligheten. Sukk. 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du kan klare bare mat på det for en kortere periode. Å satse på å leve sånn kommer til å bli ubehagelig. Hvis det er for en kort stund: dra til ulike butikker og bruk tilbud, kjøp sekk med ris og andre basisvarer til billig penge/bra kvanta. Anonymkode: 0510c...dc0 Det er det jeg må leve på fast dessverre :/ må finne en eller annen løsning på det.. Anonymkode: 3a06c...4ad
Guidet Kvinne Skrevet 19. april 2018 #6 Skrevet 19. april 2018 Det er altså under 50 kr dagen? Det går ikke over tid.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #8 Skrevet 19. april 2018 Hvor blir det av alle de som hevder at de har et matbudsjett på for eksempel 4000,- for to voksne og et barn osv? Det florerer jo av tråder hvor folk hevder at de har så sinnssyke lave matbudsjetter. Anonymkode: 5d39f...246 4
Guidet Kvinne Skrevet 19. april 2018 #9 Skrevet 19. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor blir det av alle de som hevder at de har et matbudsjett på for eksempel 4000,- for to voksne og et barn osv? Det florerer jo av tråder hvor folk hevder at de har så sinnssyke lave matbudsjetter. Anonymkode: 5d39f...246 Ikke vet jeg. 1470 kr pr måned til mat for en person er i mine øyne helt urealistisk, og så skal dette dekke klær i tillegg. Ts må enten selge leiligheten eller finne en bedre betalt jobb, helst to.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #10 Skrevet 19. april 2018 2 minutter siden, Guidet Kvinne said: Ikke vet jeg. 1470 kr pr måned til mat for en person er i mine øyne helt urealistisk, og så skal dette dekke klær i tillegg. Ts må enten selge leiligheten eller finne en bedre betalt jobb, helst to. Hun kan jo alltids begynne med dumpster diving. Anonymkode: 5d39f...246
Guidet Kvinne Skrevet 19. april 2018 #11 Skrevet 19. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun kan jo alltids begynne med dumpster diving. Anonymkode: 5d39f...246 Det er ikke noe de fleste orker å leve på på sikt.
Guidet Kvinne Skrevet 19. april 2018 #12 Skrevet 19. april 2018 200 kr vil jo utgjøre noe, men ikke mer enn tre-fire dagers budsjett, maks. Kan du refinansiere?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #13 Skrevet 19. april 2018 4 minutter siden, Guidet Kvinne said: Det er ikke noe de fleste orker å leve på på sikt. Tja, et par dager i måneden gjør at budsjettet blir levbart. Man kan se på det som en slags hobby. Noen går tur med hunden tre ganger om dagen, å gjøre noe slikt et par ganger i måneden kan da ikke være så vanskelig? Anonymkode: 5d39f...246
Guidet Kvinne Skrevet 19. april 2018 #14 Skrevet 19. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, et par dager i måneden gjør at budsjettet blir levbart. Man kan se på det som en slags hobby. Noen går tur med hunden tre ganger om dagen, å gjøre noe slikt et par ganger i måneden kan da ikke være så vanskelig? Anonymkode: 5d39f...246 Det blir ikke levbart i mine øyne, det er altfor usikkert og utgjør altfor lite. Man må vite at man overlever selv om man skulle få influensa og ikke makter å hoppe oppi søppelcontainere midt på natten.
Perle Skrevet 19. april 2018 #15 Skrevet 19. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror dere det er gjennomførbart å leve på 1470 kr i mnd (mat og klær)? Er singel og har ingen barn. Vet ikke hva som er normalt, men tenker at dette blir vanskelig. Hvor mye bruker dere? Er mest interessert i å høre fra de som er single og bor alene. Anonymkode: 3a06c...4ad Selvsagt går dette for en periode, men å leve slik over tid vil jo vær uholdbart.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #16 Skrevet 19. april 2018 Det går for studenter klarer det jo, men jeg ville ikke lagt klær inn i budsjettet i det hele tatt. Ubehagelig over lengre tidsperioder, men ikke umulig. Anonymkode: 3995a...11b 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #17 Skrevet 19. april 2018 2 timer siden, Guidet Kvinne skrev: Det er altså under 50 kr dagen? Det går ikke over tid. Student her og bruker 30 kr dagen. Det er fullt mulig ts. Anonymkode: 9a378...3b1 1
Kim91 Skrevet 19. april 2018 #18 Skrevet 19. april 2018 Prøv å se over budsjettet ditt og se om det er noen ting du kan kutte/endre. Mobilabononent,strømabonoment, bil?, Netflix ol., nedbetaling ti Lånekassen, andre abonomenter?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #19 Skrevet 19. april 2018 Frokost; havregrøt. Lunsj; brødskiver med leverpostei/makrell i tomat/skinke og ost/salami/osv. Kjøp et 100% grovt brød som du kapper opp i brødmaskinen i butikken og legg i fryseren og ta opp to skiver hver dag. Eller bak selv så grovt som mulig, det metter mye. Jeg rister alltid brødet. Kjøp yoghurt i store bokser, du får både gresk og tyrkisk yoghurt billig, gå til innvandrerbutikker (og i større butikker, men det er dyrere). Bland med hjemmelaget musli/usøtet musli eller bare bruk havregryn. Middag; en laksefilét/kyllingfilet (kjøp fryst, på tilbud. Pass på at fileten ikke er full av vann) og frosne grønnsaker (kjøp Europris, Euroshopper, Eldorado o.l.), fullkornspasta/fullkornsris (kjøp på tilbud, eller en stor bag på innvandrerbutikk). Dropp kjøttet et par dager i uka. Lag sauser fra bunn eller kjøp posesauser og del innholdet i to-tre og oppbevar i små bokser i kjøleskapet/fryser og ta opp etter behov. Middagstips; Lag sunn fiskegrateng med f.eks fryst seiblokk. Du får 3 middager for 60,-. Bruk fullkornsmakaroni og fryst blomkål- og brokkoliblanding i formen og måltidet blir fullverdig etter norsk standard. Del i 3. Kvelds; knekkebrød m/pålegg. Snacks; kokte egg, yoghurt med fryste bær, frukt, grønnsaker (uten dip), kjøp store sjokolader på tilbud som du deler opp i 4-8 deler. Drikke; vann eller usukret saft. Drikker ikke melk, juice eller brus. Kjøper aldri kaffe på vei til jobb e.l. Jeg lever slik. Ikke fordi jeg må men fordi jeg velger det. Bor alene og vil ikke kaste mat, og er gjerrig på mat (hehe), derfor gjør jeg det slik. Kjøper masse tilbudsvarer og oppbevarer i boden. Du kommer langt under 1500,- i mnd. Den eneste forskjellen fra deg og andre er at du må planlegge. Du må prioritere og du må velge bort noe. Men det blir en rutine, og du opplever kanskje å bli sunnere enn mange andre. Klær; kjøp bare det du absolutt trenger og kjøp brukt. Mye blir gitt bort på finn. Mye er tilnærmet gratis på loppis. Men her er jeg ikke like kjent med gode tips, da jeg ikke trenger spare på klesutgiftene. Anonymkode: 6141c...4fa
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #20 Skrevet 19. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lunsj; brødskiver med leverpostei/makrell i tomat/skinke og ost/salami/osv. Kjøp et 100% grovt brød som du kapper opp i brødmaskinen i butikken og legg i fryseren og ta opp to skiver hver dag. Eller bak selv så grovt som mulig, det metter mye. Jeg rister alltid brødet. Anonymkode: 6141c...4fa Spar har 50% avslag på brød den siste timen av åpningstiden. Anonymkode: 26b13...2b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå