AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #1 Skrevet 18. april 2018 Kan barnet gå til legen min selv om h*n er folkeregistrert på farens adresse? Vi har 2 barn 60/40 hver & det andre barnet står på min adresse. Prøver å Google men finner ikke ut av dette! Anonymkode: 84657...81a
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #2 Skrevet 18. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan barnet gå til legen min selv om h*n er folkeregistrert på farens adresse? Vi har 2 barn 60/40 hver & det andre barnet står på min adresse. Prøver å Google men finner ikke ut av dette! Anonymkode: 84657...81a Fastlegekontakter har ingen sammenheng med hvor man har folkeregister registrert adresse. Du må logge inn på Helsenorge.no og se hvilken fastlege barnet har. De fleste leger tar bare i mot de pasientene de har på sin liste uansett hvilken familierelasjon det er til andre pasienter på listen. Unntaket er der liv og helse står i fare. Er barnet over 12 år er jeg usikker på om du får adgang til opplysninger om barnet. Leste nylig noe om at barn mellom 12 og 16 år sine helseopplysninger og at foreldre automatisk ikke skal ha adgang til all info. Anonymkode: bfefa...f25 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #3 Skrevet 19. april 2018 Tusen takk for svar!😊 ha en god dag! Anonymkode: 84657...81a
Siri_H Skrevet 19. april 2018 #4 Skrevet 19. april 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Fastlegekontakter har ingen sammenheng med hvor man har folkeregister registrert adresse. Du må logge inn på Helsenorge.no og se hvilken fastlege barnet har. De fleste leger tar bare i mot de pasientene de har på sin liste uansett hvilken familierelasjon det er til andre pasienter på listen. Unntaket er der liv og helse står i fare. Er barnet over 12 år er jeg usikker på om du får adgang til opplysninger om barnet. Leste nylig noe om at barn mellom 12 og 16 år sine helseopplysninger og at foreldre automatisk ikke skal ha adgang til all info. Anonymkode: bfefa...f25 Man har adgang til hvem som er fastlege og medisiner bl.a. (i allefall på datteren min som er 13). Men journalnotater osv. får man ikke opp på så gamle barn, det er kun til de er 12. Fastlegeordningen gjør som oftest at barna har samme fastlege som mor, med mindre man gjør en bevisst endring og søker om ny fastlege til barnet. 2
sonush Skrevet 19. april 2018 #5 Skrevet 19. april 2018 Man mister tilgang til journalen til sine barn i det de blir 16 år. Mellom 12-16 år er det spesielle ting som gjør de ikke har tilgang til akkurat de opplysningene. Eks prevensjon, abort osv.
Caelyn Skrevet 19. april 2018 #6 Skrevet 19. april 2018 Mitt barn er bostedsregistrert hos far, men bruker min fastlege. Men det har han vel hatt siden han ble født og uavhengig av nåværende bosted.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #7 Skrevet 19. april 2018 Det er vanlig at barnet får mors fastlege. Så hvis dere ikke har aktivt gått inn å byttet, så har barnet din lege. Anonymkode: cd154...01c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå