Gå til innhold

Hvorfor får folk barn når de sender de så tidlig i bhg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor?

Jada noen kommer til å si at de ikke har noen valg.Men vet det er mange som har valg. De gidder rett og slett ikke. De får ikke noe ut av det. De vil heller jobber enn å ta seg av sitt eget barn de selv satt til verden.

Tiden flyr, plutselig er de ute av redet igjen.. Har snakket med mange som angrer. Men for sent det. Gjort er gjort.

7500kr fra de er 1-2år. og pluss 2500kr man ikke bet i bhg avg pga man har de hjemme. totalt 10.000 i mnd.. Har man da en partner sol da jobber feks så er ikke det ett problem om man ikke må ha det dyreste største huset og nyeste bilene og dyreste klærene osv.

Du er moren/faren!Ta deg av dine egne barn!

Ihvertfall når de trenger deg mest.

Så altfor ofte ser jeg de små barna..De kan verken gå eller snakke. Og er hele dagen i bhg. Stakkars..

Anonymkode: 6c06c...1b7

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de angrer på å ha fått barn. 

Anonymkode: 02a95...36b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de angrer på å ha fått barn. 

Anonymkode: 02a95...36b

Ja skulle tro det.

Egoister kanskje?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Godt innlegg. Så på Brennpunkt i kveld. Psykiske lidelser vil bli vår nye folkesykdom fremover. Det er et stort eksperiment å putte babyer i heltids barnehager. Vi vil heller ha materialisme enn levende mennesker. Trist bare trist.

Anonymkode: 2da95...d12

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Godt innlegg. Så på Brennpunkt i kveld. Psykiske lidelser vil bli vår nye folkesykdom fremover. Det er et stort eksperiment å putte babyer i heltids barnehager. Vi vil heller ha materialisme enn levende mennesker. Trist bare trist.

Ja det er gjort mye forskning på det. Så spennende når barna blir voksne og se hvordan de har det da. Er nok mange som vil slite.

Selv om det bra ut no.

Sende de i bhg når de er 1år eller 10mnd de som må det. Er alt for tidlig. Snakket med flere som jobber i bhg og de skjønner ikke hvordan folk klarer det. At de aldri skulle vært der. Altfor liten. De kan ikkr snakke.De fleste kan ikke gå. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Luckiness skrev:

Fortell litt om deg selv da? Hvilken situasjon er du i? Har du barn? Er du hjemme med de? Hva tjener faren? Hvordan bor dere? Hvilke utgifter har du/begge i mnd? Eller har du droppet å få barn fordi du ikke har muligheten å være hjemme med de hele tiden? 

Kjekt å høre hvordan din hverdag er før vi andre skal komme med tilbakemeldinger. 

Jeg jobbet,men tok fri 5år for å være hjemme med barna. Begge begynte i bhg når de var 3år. Mannen jobbet, og jeg tok meg av hus,hjem og barna. Ikke ett fint slott,og ikke nyeste bilene. Ikke dyreste klærene og ikke dyreste møblene. Kjøpte en del fine og lite brukte klær på finn.Alltid ting å finne på. Treffe andre barn i åpen bhg,lekeland,lekeplasser,familie eller venner med barn.Vært hjemme og kost oss med maling,duplo,pusslespill osv. Gått mye tur og hatt mye kvalitetstid som jeg ikke angrer 1sek. Og mine var tidlig med å snakke og gå. Mye tidligere enn de alle vi kjenner.De er sosiale flinke barn selv om de ikke begynte før de var 3år. Jeg valgte å få barna,og valgte da å være der for de når de trengte meg. Resten av verden får vente. Så lenge man ikke må ha alt av dyre materiale goder eller alt helt nytt og dyrt i butikken.Men kan finne mye fint og billig på finn. Så går det meste. Forstår at ikke alle har mulighet,feks alenemødre.Men samtidig så får de vel litt ekstra når de er alene så som sagt. De fleste kan men vil ikke.Det er veldig synd.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Og mannen hadde vanlig gjennomsnitts lønn. Jeg fikk kontantstøtte og barnetrygd. 

• Liker 3
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke at det stemmer helt. Alle vil ha en partner, barn og/eller venner før penger. Ensomhet er det siste folk vil velge. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet det er mange som er mer opptatt av fasaden. Alt skal være siste nytt,dyrt og fint.Pusse opp titt og ofte. Både på seg selv og hus og bil.Ikke alle. Men ja mange. Kjenner en del selv. Og må da jobbe for få råd til det. Masse ting man kan droppe og gjøre rimeligere å ha sjangs til å være hjemme. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

For ikke å snakke om dyre ferier, dyre nye biler (billån).. Hopp over ferien og spar til en ok nyere bil til en billigere peng enn den tøffe mercedesen eller bmw'en..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Viktigere for politikerene at alle drar inn skatt slik at de kan få fete lønninger. Kona til Jens Stoltenberg var hjemme selv mens barna var små. Mannen til Erna Solberg er også hjemmeværende og har vært hjemme med barna. Pga de har god råd og kan det. Senk husprisene og forhøy lønna til folk på gulvet slik at foreldre får lov til å være foreldre. I sitt eget hjem.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viktigere for politikerene at alle drar inn skatt slik at de kan få fete lønninger. Kona til Jens Stoltenberg var hjemme selv mens barna var små. Mannen til Erna Solberg er også hjemmeværende og har vært hjemme med barna. Pga de har god råd og kan det. Senk husprisene og forhøy lønna til folk på gulvet slik at foreldre får lov til å være foreldre. I sitt eget hjem.

Enig!

Man burde ordnet så flere hadde råd til det. Men det er og mange som har råd til det og ikke gidd å være hjemme. 

Men med bedre muigheter er det større sjangs .Vi hjelper alle andre men ikke våre egne.. på tide å få mer til norske veier,gamlehjem og barn.. ikke bare asylsøkere og alle andre. Mer penger til å drive sykehusene skikkelig. Ikke bare kutt på kutt. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

En god venninne av meg er hjemme med kontantstøtte med barn nr 4 nå, eldste går på skolen. Mannen er lærer, så ikke høy lønn akkurat, de eier hus i en ganske stor bygd og klarer seg med det.

De har kun én bil, handler klær, møbler osv brukt, lager mat fra bunnen av og dropper kinoturer og utenlandsferier.

Det er mulig for de fleste å være hjemme med barna sine til de er 2-3 år, men folk er ikke villig til å gi opp godene, som shoppingen og bil nr to og hus i supersentrale strøk.. Så da blir barna skadelidende.. :(

Jeg er i permisjon med nr to nå, eldste er 4 og går ikke i bhg. Vi sosialiserer masse med andre barn (flere venninner som er hjemme med barn), og koser oss masse.

Får stadig kommentarer om hvor sosial, flink og smart han er, og føler det stemmer. Han kommer til å begynne korte dager til høsten i en liten familiebarnehage for å lette overgangen til skole. Men barnehage er bra for voksne og BNP, ikke for barn med gode, oppegående foreldre! 

Anonymkode: 800ad...889

• Liker 10
Skrevet

Er ikke alle som har mulighet til å ta fri lengre fra jobb, siden dette blir ulønnet. Men mange klarer ha barn halvt i barnehagen når de er små. Men selv om barn er i barnehagen fra de er 1 år betyr det jo ikke at foreldrene er mindre glad i dem eller ikke burde fått barn.

Det er normalt starte i barnehage fra de er 1 år. Ser ikke hvorfor barn skal ha skade av det. 

• Liker 11
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet,men tok fri 5år for å være hjemme med barna. Begge begynte i bhg når de var 3år. Mannen jobbet, og jeg tok meg av hus,hjem og barna. Ikke ett fint slott,og ikke nyeste bilene. Ikke dyreste klærene og ikke dyreste møblene. Kjøpte en del fine og lite brukte klær på finn.Alltid ting å finne på. Treffe andre barn i åpen bhg,lekeland,lekeplasser,familie eller venner med barn.Vært hjemme og kost oss med maling,duplo,pusslespill osv. Gått mye tur og hatt mye kvalitetstid som jeg ikke angrer 1sek. Og mine var tidlig med å snakke og gå. Mye tidligere enn de alle vi kjenner.De er sosiale flinke barn selv om de ikke begynte før de var 3år. Jeg valgte å få barna,og valgte da å være der for de når de trengte meg. Resten av verden får vente. Så lenge man ikke må ha alt av dyre materiale goder eller alt helt nytt og dyrt i butikken.Men kan finne mye fint og billig på finn. Så går det meste. Forstår at ikke alle har mulighet,feks alenemødre.Men samtidig så får de vel litt ekstra når de er alene så som sagt. De fleste kan men vil ikke.Det er veldig synd.

Du er flink ♡ barna dine er heldige som har deg som mamma ♡ 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjør det slik nå at jeg er hjemme med babyen vår, frem til hun blir eldre. Da kan vi ta det derifra om hun sier selv at hun vil i bhg . Hadde det vært slik at mannen ikke hadde jobb, hadde jeg jobbet selv. Vårt barns beste er at mamma eller pappa er der. Da får vi droppe fet bil, nyeste klærne og månedlig voksing av diverse kroppsdeler. 

Jeg er så glad for denne muligheten. Denne tiden får jeg aldri tilbake. Kunne aldri gått på jobb med god samvittighet... 

Anonymkode: e5d14...a71

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig!

Man burde ordnet så flere hadde råd til det. Men det er og mange som har råd til det og ikke gidd å være hjemme. 

Men med bedre muigheter er det større sjangs .Vi hjelper alle andre men ikke våre egne.. på tide å få mer til norske veier,gamlehjem og barn.. ikke bare asylsøkere og alle andre. Mer penger til å drive sykehusene skikkelig. Ikke bare kutt på kutt. 

Og enig med deg. Mange  bruker  bhg som hvilepute og. De orker rett og slett ikke ha barna hjemme selv. Ofte var de hjemmeværende som kom tidlig med barna og hentet senest. Skulle ønske dette ble forsket mer. Er bhg fra 9 mnd bra for barnet? Eller kun bra for BNP skatt og økonomi. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har barn....sendt de tidlig i barnehage.  Dritte fullstendig i hva folk som deg ts..blant andre ....tenkte på det.  

For det meste kan du bare suck a big one. Barnehagen er 5 år ut av hele livet.  Tydelig at dine foreldre brukte ikke nok tid for å oppdra deg riktig. 

Anonymkode: da14d...36d

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Damn...hahaha...at jeg gidder å lese sanne tråder.  Hadde barn i barnehagen fra 0800-1600.  De er tenåringer nå -spører de i morgen om du husker den tiden da i barnehagen.   Kan lover deg at der sier Nei...sorry, husker ingenting lol. 

Anonymkode: da14d...36d

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...