Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

er det viktig med godt naboskap, og kjenner du naboene? 

Anonymkode: 7cc33...def

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Kjenner ingen av naboene mine, og ikke så interessert i å bli kjent med de heller.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Duckie skrev:

Nei. Kjenner ingen av naboene mine, og ikke så interessert i å bli kjent med de heller.

Dette.

Anonymkode: b2b4b...ead

• Liker 3
Skrevet

Kjenner dem godt nok til å vite hvem jeg ønsker å ha kontakt med og hvem jeg helst vil unngå.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nja, kjenner de overfladisk. Mest fordi jeg er styreleder og ellers bare sånn dugnad-bekjentskap liksom.

Anonymkode: a3fdb...544

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Godt naboskap er viktig. Flyttet fra ett sted hvor alle var på hils og man kunne slå av en prat innimellom. Veldig hyggelig. Kom til et nytt sted med nye hyggelige naboer som dessverre flyttet alle mann, de nye kan jeg glatt stå over å bli mere kjent med. Bare baluba over hele linja. 

Anonymkode: 46c58...f92

• Liker 2
Skrevet

Kjenner og kjenner, vi hilser på alle når vi treffes i gangen og noen av de stopper vi av og til for å ta en prat med. Bor i en 7-etasjes leilighetsblokk, og det er mange naboer vi nesten aldri ser. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man velger sine venner men ikke sine naboer.

Mine nåværende naboer slipper jeg ikke innpå meg. Jeg har dårlige erfaringer med det. Hvis de tar kontakt er det utelukkende for å oppnå fordeler.

Men en tidligere nabo en annen plass jeg bodde,  vi var perlevenner.

Anonymkode: b2b4b...ead

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei, sier kun hei. Er ikke interessert i å kjenne naboene.

AnonymBruker
Skrevet

Har familie som nærmeste nabo, så de kjenner jeg selvfølgelig. Ellers i gaten her er det en dame jeg stopper og prater litt med innimellom og hilser alltid :) De andre sier jeg bare kjapt hei til når jeg ser dem.

Anonymkode: 8f973...1c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

mine forrige naboer var jeg svært gode venner med. var stadig på besøk hos hverandre for å drikke te og skravle eller drive med felles hobby. Kjempekoselig med så kortreiste venner:)

Anonymkode: d34ae...509

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor sånn at naboen spør om jeg har "vanlig" røyk :Pog så spør politiet meg om ditt og datt på sine relativt ofte besøk i bygården, så takket være dem vet jeg litt om naboene mine. Ellers møter jeg dem jo i gangene og på gårdsplass, og har ingenting å utsette på de jeg har møtt. Bortsett fra et par voldsepisoder så er det mest rus det går i her. Egentlig godt å bo et sted hvor ingen bryr seg om naboen. Slapper av her jeg. Får jo være  fred :laugh:

Anonymkode: 3db89...804

• Liker 2
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er det viktig med godt naboskap, og kjenner du naboene? 

Ja

Har lokal puben så vet det meste om de fleste

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner alle. Har nettopp hatt grillkveld sammen. 

Anonymkode: afd22...f10

• Liker 1
Skrevet

Med min næreste nabo er jeg er overfladisk venn med og er på besøk til hverandre på kaffe eller et glass vin, og griller sammen om sommeren. Så bytter vi en flaske vin hver jul og st.hans. Men når en av oss flytter har jeg ikke forventninger til at vi skal holde kontakten.

Men det er trivelig! Og jeg håper jeg er den av oss som flytter først.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Av de nærmeste naboer er noen familie, et eldre ektepar jeg sjelden ser her vi bor men innimellom treffer på butikken og prater med når jeg treffer de. En jeg er venn med på Facebook og såvidt hilser på om vi skulle se hverandre. Ene naboen og samboer hjelper hverandre en del med praktiske ting. Resten av naboene hverken ser eller prater jeg  med her vi bor men hilser om vi ser hverandre andre steder. Har bodd på samme sted i over 20 år og de har nesten alle naboene også 

Anonymkode: 5bdd9...0ab

• Liker 1
Skrevet

For fem-seks år siden ville jeg sagt et klart ja. Men selv i små bygder ser man fortetting i sentrumsnære områder - uansett hvor lite sentrum. På kort tid ble store områder med beitemark og skog gjort om til leiligheter her, og det bygges stadig opp flere. Fant for to dager ut siden at nabohuset skal rives og kommunen skal sette opp ni leiligheter. Farvel gjenværende utsikt og lekeplass.

Så ja, det er viktig med godt naboskap.

Og nei, jeg kjenner dessverre ikke de fleste naboene mine lenger.

• Liker 2
Skrevet

Å si at jeg kjenner dem blir feil, men vi er på hils, og prater med dem under dugnader, men vi omgås ikke ellers. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, GammelSierraFan skrev:

Å si at jeg kjenner dem blir feil, men vi er på hils, og prater med dem under dugnader, men vi omgås ikke ellers. 

hvordan prioriterer du generelt ditt nær miljø? om du skulle flyttet til et nytt sted noen gang, ville det være på bekostning av at du kjente noen i nabolaget eller distriktet? eller flyttet du sist kun fordi det var et sted du likte og leiligheten var noe du likte veldig godt?

Skrevet

Jeg kjenner noen av dem, vi prater over gjerdet eller når vi møtes. Har bare hyggelige naboer! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...