Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble trukket 50% skatt av en overgangsstønad jeg nylig har blitt innvilget samt en etterbetaling. 50% hørtes mye ut, men jeg hadde glemt å bestille skattekort og har ikke vært borti det før. Det er min eneste inntekt. Fikk endret på skattekortet og skal nå skatte 10%. Hørtes mer riktig ut. 

Hvor lenge må jeg egentlig vente på etterbetaling av skatten jeg har blitt trukket for mye? 

Glemte å spørre da jeg ringte skatteetaten etter drøyt 1 time i tlf kø og lurte på om noen her vet noe ift det?

Anonymkode: 97676...cc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du betalt for mye skatt får du det tilbake i skatteoppgjøret neste år. 

Anonymkode: a007e...a4f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble trukket 50% skatt av en overgangsstønad jeg nylig har blitt innvilget samt en etterbetaling. 50% hørtes mye ut, men jeg hadde glemt å bestille skattekort og har ikke vært borti det før. Det er min eneste inntekt. Fikk endret på skattekortet og skal nå skatte 10%. Hørtes mer riktig ut. 

Hvor lenge må jeg egentlig vente på etterbetaling av skatten jeg har blitt trukket for mye? 

Glemte å spørre da jeg ringte skatteetaten etter drøyt 1 time i tlf kø og lurte på om noen her vet noe ift det?

Anonymkode: 97676...cc6

Du  kan få hjelp fra  NAV med penger til livsopphold, dersom du  har krav på det etter de satsene som gjelder. (Ettersom du fikk for lite overgangsstønad utbetalt). Ring NAV nå på torsdag og forklar situasjonen og spør  om hva du må ha med av dokumentasjon for å søke om penger til livsopphold.

Anonymkode: 03d70...954

Skrevet

Det du kan gjøre er å betale mindre skatt av de neste utbetalingene. Få deg en oversikt over hva din inntekt vil komme på, fradrag osv og beregn hvor mye skatt du må betale  fremover om du tar med i beregning at du betalte for mye til å begynne med. Eller vent på skatteoppgjøret til neste sommer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Be evt om betalingsutsettelse  på en eller flere regninger,  til du får neste utbetaling.

Anonymkode: 03d70...954

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har fått ett nytt skattekort betaler du mest sannsynlig litt mindre hver måned slik at du får "tilbake" litt hver måned.

Anonymkode: 717b9...5e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...