AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #1 Skrevet 18. april 2018 Ble trukket 50% skatt av en overgangsstønad jeg nylig har blitt innvilget samt en etterbetaling. 50% hørtes mye ut, men jeg hadde glemt å bestille skattekort og har ikke vært borti det før. Det er min eneste inntekt. Fikk endret på skattekortet og skal nå skatte 10%. Hørtes mer riktig ut. Hvor lenge må jeg egentlig vente på etterbetaling av skatten jeg har blitt trukket for mye? Glemte å spørre da jeg ringte skatteetaten etter drøyt 1 time i tlf kø og lurte på om noen her vet noe ift det? Anonymkode: 97676...cc6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #2 Skrevet 18. april 2018 Har du betalt for mye skatt får du det tilbake i skatteoppgjøret neste år. Anonymkode: a007e...a4f 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #3 Skrevet 18. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble trukket 50% skatt av en overgangsstønad jeg nylig har blitt innvilget samt en etterbetaling. 50% hørtes mye ut, men jeg hadde glemt å bestille skattekort og har ikke vært borti det før. Det er min eneste inntekt. Fikk endret på skattekortet og skal nå skatte 10%. Hørtes mer riktig ut. Hvor lenge må jeg egentlig vente på etterbetaling av skatten jeg har blitt trukket for mye? Glemte å spørre da jeg ringte skatteetaten etter drøyt 1 time i tlf kø og lurte på om noen her vet noe ift det? Anonymkode: 97676...cc6 Du kan få hjelp fra NAV med penger til livsopphold, dersom du har krav på det etter de satsene som gjelder. (Ettersom du fikk for lite overgangsstønad utbetalt). Ring NAV nå på torsdag og forklar situasjonen og spør om hva du må ha med av dokumentasjon for å søke om penger til livsopphold. Anonymkode: 03d70...954
frekvens Skrevet 18. april 2018 #4 Skrevet 18. april 2018 Det du kan gjøre er å betale mindre skatt av de neste utbetalingene. Få deg en oversikt over hva din inntekt vil komme på, fradrag osv og beregn hvor mye skatt du må betale fremover om du tar med i beregning at du betalte for mye til å begynne med. Eller vent på skatteoppgjøret til neste sommer. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #5 Skrevet 18. april 2018 Be evt om betalingsutsettelse på en eller flere regninger, til du får neste utbetaling. Anonymkode: 03d70...954 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #6 Skrevet 19. april 2018 Hvis du har fått ett nytt skattekort betaler du mest sannsynlig litt mindre hver måned slik at du får "tilbake" litt hver måned. Anonymkode: 717b9...5e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå