Gå til innhold

Hva gjør jeg med en marinert ytrefilet av svin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Jeg har det litt tøft økonomisk et par uker nå, så det er om å gjøre å tømme fryseren :fnise: Nederst der fant jeg en marinert ytrefilet av svin, sikkert kjøpt på et tilbud en eller annen gang. Det får bli middag i dag og i morgen, men hva gjør jeg med den? Er veldig dårlig på mat. Steke den på panne eller i ovnen? Hva har jeg til? Poteter? Saus? 

Hjelp :mynona:

Anonymkode: 95be8...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan stekes i folie i ovnen og litt kjapt i panna for å få skorpe på. Den kan også grilles om du har mulighet. Jeg bruker stekeovnen, da blir den ikke så tørr som om jeg helsteker i panna. Bakte poteter eller båtpoteter er godt til. Saus...bruk den du liker. Her går det i peppersaus. 

Anonymkode: 8245b...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.  Gni den inn med litt bakepulver ca en halv time.  Stek den I ovnen på ca 180 grader til den er gjennomstekt. Lag brun saus. Varm opp grønnsaker  og kok poteter. 

2.  Del opp kjøtt stykket  små tynn skiver.  Samme prosess med bakepulveret.    Har du løk,  en pose asiatiske grønnsaker eller,andre grønnsaker så stek opp. Gjerne en bok champinjong  og om du har og en pose nudler. Stek grønnsaker. Stek,kjøttet og kok opp nudler eller kok ris .   Bland oppi litt soyasaus, oystersaus,  brunt sukker,  varmt vann med okse buljong og litt majzenna  blandet med kaldt vann.   Bruker du nudler så puttde oppi etter at de er kokt.  Bruker du ris så,server denne ved siden av.

Dette med å gni litt bakepulver inn I kjøttet og la det godgjøre seg ca en halv time før du bruker kjøttet  setter igang  en mørningsprosess som gjør kjøttet ekstra mørt .

Hvis du heller vil ha suppe så tar du litt varmt vann med en terning hønsekraften pluss en boks kokosmelk  og en teskje red currypaste paste. Og litt soya saus og litt oystersaus.  Oppi med stekte grønnsaker , kjøtt og nudler. 

Har du litt tørt brød så kan du kutte det opp på langs. Steke opp kjøttet I små biter. Noen få skiver bacon om du har. 

Legg kinakål nederst på brødskiven. Fyll på med hamburger dressing,  stekte kjøttbiter, litt bacon, litt ananas fra en boks , litt piffi og  ost på toppen.  Stekes I stekeovn til osten er smeltet.

Ellers så er pytt I panne alltid greit. Man steker kjøttet. Så tar man hva man har av grøntfor,  løk, kokte poteter, rester av ris, pasta , nudler etc.  Blander alt I en panne og putter på noe krydder. Det blir alltid bra.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, hva som kan/bør gjøres med dette kjøttstykket kommer jo an på hva slags marinade den ligger i.

Å lage saus/tilbehør som potensielt krasjer fullstendig med smakstilsetningen den allerede har kan jo gjøre det hele til en uspiselig kombinasjon. "Marinert" er temmelig upresis informasjon, for å si det forsiktig.

Anonymkode: 57d04...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...