Gå til innhold

Nå ble jeg faktisk kraftig provosert!! Andre som får opp denne syke reklamen på siden her???

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg pleier vanligvis ikke å legge merke til reklame på slike sider som dette, men det var et bilde som fanget oppmerksomheten min. En ekstremt tynn jente som sitter i noe som ser ut som en sykehusseng og med reklame for et SLANKEMIDDEL!

Jeg klikket på reklamen, og da kom jeg inn på en artikkel som omhandlet slankemiddelet Reducelant. Og i annonsen var det avbildet flere syke jenter med anoreksi. Jeg er faktisk litt sjokkert! Er dette mulig?

Kvinneguiden, hva er det dere driver med egentlig??

anoreksi.jpg

Anonymkode: e4bcf...9f1

Ryddet for lenke Kvinneguiden ikke vil assosieres med. Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reklamene er basert på nettleserhistorikken din.... 

• Liker 24
Skrevet

Kan umulig være lovlig...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eeehm reklamene er et resultat av det DU søker på. Ikke kg sin feil. 

Anonymkode: 2cd94...8a4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får reklame om linser jeg 😯

Anonymkode: cb8dd...d89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eeehm reklamene er et resultat av det DU søker på. Ikke kg sin feil. 

Anonymkode: 2cd94...8a4

Det tror jeg ikke stemmer, for jeg har aldri til dags dato søkt på dette hverken hjemme eller på jobb (hvor jeg sitter nå) og den kommer opp hos meg også. Jeg kunne ikke tenkt meg å slanke meg da jeg er 181 cm høy og veier 64 kg. Jeg vil heller legge på meg. Så dette kan umulig komme opp pga ting jeg søker på!

Anonymkode: 827a8...e70

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg får ofte reklame som handler om barneklær osv. Jeg har ikke barn og søker ikke opp ting om barn. 

Anonymkode: 9c379...ae4

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Sko får jeg opp nå 🤔

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at den var langt over streken!

Anonymkode: aab0d...046

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Syk reklame du fikk opp da! Burde vært anmeldt! 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blokkerer sporingsprogrammer og alt av reklame, men: den artikkelen du linket til, TS, er en klar advarsel om skadelige følger av et slankemiddel/kosttilskudd, Samtidig er det "løp & kjøp"- reklame på samme siden,for nettopp det omtalte middelet. Helt forkastelig, klag til Forbrukerråd/ombud?

Det kunne like gjerne stått: "Hei, er du anorektiker? I såfall har vi et supereffektivt middel til deg!!" "Selvskader? 20% Rabatt på skalpeller!" o.s.v.

Anonymkode: b3299...ce3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Denne reklamen var tema i en nyhetssak på db.no for en stund siden. De har misbrukt bilder fra en dokumentar om anorexia eller noe. Helt forkastelig, men vet ikke hva man kan gjøre med det? 

Anonymkode: 18097...d6f

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Syk reklame du fikk opp da! Burde vært anmeldt! 

Hvem vil du anmelde, da? Reklamen er åpenbart framstilt i utlandet – de kan jo ikke norsk!

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Har ikke fått den jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke all reklame er baser på hva du søker på, selv får jeg opp reklame på sko som er på tilbud. Kjøper sko en gang i året om ikke sjeldnere. Og har aldri søkt opp noen av dem noen gang...

Kan ikke forklare den der reklamen altså. Virker ikke helt bra...

Anonymkode: d53b4...fe8

• Liker 3
Skrevet

Så forferdelig

• Liker 1
Gjest Forumassistent
Skrevet

Dette skjer når det ikke ligger nok reklamer i "loopen" vår klare når siden oppdateres. Da henter Google inn reklame isteden. Og som du sier, denne typen reklame vil vi ikke ha! Vet at det jobbes med å få den bort!

Jeg svarer vanligvis ikke utenom i ris og ros, men dette er såpass viktig at jeg følte jeg må gi tilbakemelding. Det jobbes med å finne ut hvordan i alle dager denne har sluppet gjennom, for selv om det kommer fra Google, skal det være et filter der. 

Hanne Mari, forumansvarlig

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får opp reklame for graviditetstester o.l. og jeg har definitivt ikke bruk for det. Er over 50 jeg.

Anonymkode: 78ba1...49f

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Reklamene er basert på nettleserhistorikken din.... 

Det kan ikke stemme for jeg fikk den også.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...