Gå til innhold

Aktiviteter/kurs for mor og datter?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skrev mor og datter, men det er stedatter.

Hun er snart 11 år, og vi har lyst til og finne på noe sammen. Det vil si jeg har kommet med forslaget, og det hadde hun veldig lyst til.

Jeg har bodd sammen med henne og pappan nå i 2 år, og vi har et fint forhold. Men det kan nok bli enda litt bedre. I tillegg er hun av den litt tiltaksløse typen, eller det er ikke så mye som er intressant. Og da tenkte jeg at jeg kunne dra henne med på noe som vi begge kanskje synes er moro.

Jeg er veldig allsidig, og det tror jeg hun er også hvis hun bare blir dratt i gang.

Og da lurer jeg på om det noen som har noen forslag til hva vi kan finne på? Er det noen kurs som vi begge kan gå på i Oslo? F.eks keramikk eller lignende?

Ridning?

Kom gjerne med forslag og egne erfaringer!

:)

-Tundra-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er jo somregel ingen alderdgrense på sånne aof kurs og sånn da. Kanskje de har noe som kunne friste?

http://www.aof.no/

Skrevet

Jeg har ridd selv og på ridesenteret hvor jeg gikk, var det flere foreldre og barn som gikk sammen. Klatring er også en morsom aktivitet en kan gjøre sammen.

Hvis dere ønsker noe mindre fysisk, så kunne kanskje ulike hobbykurs være noe? Hva med scrapbooking (dvs lage fine fotoalbum), kortlaging, decopage eller blomsterbinding? Mange hobbybutikker arrangerer ofte kurs på kveldstid.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan ta med ste-datteren din i svømmehallen. Jeg tar selv mine 3 barn med meg dit en gang i uken. Det synes de er kjempemorsomt. Jeg benytter anledningen til å få litt ekstra mosjon il tilegg til at jeg kan være sammen med ungene.

Skrevet

Nabogutten og faren hans begynte å spille tverrfløyte samtidig. Faren hadde akkurat like liten erfaring som sønnen (dvs ingen), og de hadde dermed samme utgangspunkt. Jeg syntes det var fint, for da behøvde ikke sønnen å føle at han var dårligere enn faren på noen måte. Samtidig som sønnen kunne få hjelp til å øve hjemme fordi faren også lærte å spille instrumentet (husker da en i klassen min spilte fiolin, og ingen av foreldrene hadde peiling på instrumentet. Da ble det ikke mye hjelp til å øve mellom hver spilletime...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...