Gå til innhold

Hei Verden, aksjon på skolen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har deres skole dette? I så fall hva syns dere?

Anonymkode: f4bfd...b08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags aksjoner? Vi har anti-mobbeaksjoner, OD aksjoner og det har vert flere aksjoner hvor politi/ambulanse/milletær og politiet øver på terror.

Anonymkode: 095c5...0ae

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva slags aksjoner? Vi har anti-mobbeaksjoner, OD aksjoner og det har vert flere aksjoner hvor politi/ambulanse/milletær og politiet øver på terror.

Anonymkode: 095c5...0ae

Dette er Hei Verden

http://heiverden.no

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan synes det er ok dersom foreldre ikke må punge ut. Skole skal være gratis. Det bør da også inkludere diverse veldedige aksjoner som skolene arrangerer.

Anonymkode: e6c70...277

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan synes det er ok dersom foreldre ikke må punge ut. Skole skal være gratis. Det bør da også inkludere diverse veldedige aksjoner som skolene arrangerer.

Vi må punge ut, kjøpe fruktkurv,bake noe, kjøpe gavekort eller en ting som skal loddes ut.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi må punge ut, kjøpe fruktkurv,bake noe, kjøpe gavekort eller en ting som skal loddes ut.

Synes ikke noe om slike opplegg.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om.

Anonymkode: dd752...136

AnonymBruker
Skrevet

Det er fint hvis de kan gjøre noe selv, i skoletiden, som ikke involverer oss foreldre. Jeg går helt i surr over slike aksjoner. Har en i bhg og en på skolen. I barnehage har de høstfest hvor alle penger går til et barnehjem i Guatemala. Når det er jul pakker de inn gaver (som MÅ være splitter nye) til frelsesarmeen. Så har de en vårhappening der de selger egne tegninger og "kunstverk" til inntekt for noe annet (Redd barna? Røds kors?).

På skolen har de også en fast aksjon med innsamling en gang i året. I tillegg har de omvendt julekalender hvor de (vi) gir penger til trengende, vet ikke helt hvem/hva.

Vi gir penger, og det er helt greit, men ettersom vi aldri får vite i ettertid hva pengene har blitt brukt til, hva de har fått ut av dem, er det ikke så veldig interessant å sette seg inn i alle aksjonene. Håper bare pengene våre ikke går rett inn i lomma på en eller annen korrupt politiker eller ansatt i organisasjonen - selv om sjansen er stor for nettopp dette, frykter jeg.

Anonymkode: 4eb9d...432

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er om ettermiddagen noen timer etter at skolen er slutt. TS

AnonymBruker
Skrevet

På barneskolen her har de omvendt adventskalender fra 1.-4.klasse. Der pakker barna inn litt småpenger og åpner en el flere pakker hver dag og følger med på hvor mye de samler inn. Frivillig å være med, og det gis fra 5-max 20kr pr barn. Pakkene er ikke merket med navn

Dette går til Hei Verden. Fra 5.-7. bidrar de med å delta i innsamlingsaksjon med bøsser rundt om i byen vår. Foreldrene er ikke involvert. Vi får alltid høre hvor mye de har samlet inn, hvilken skole det går til og at det er skoleutstyr som kjøpes inn. Elevrådet er med og organiserer bøsseaksjonen, lærere hjelper til. Barna lærer endel av dette og er stolte over å bidra. Jeg har bare positivt å si om den varianten vår skole har kjørt for å støtte Hei Verden. 

Anonymkode: 47880...e01

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg syns det er flott at barn lærer veldedighet og å verdsette at de selv har det så godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...