AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #1 Skrevet 18. april 2018 Jeg er ansatt ved en av de mindre, tidligere høgskolene i Norge som har blitt "offer" for kunnskapsdepartementets vedtak om sammenslåing av institusjoner innen høyere utdanning og forskning i Norge. Det har vært en urolig tid, og mye er fortsatt både usikkert og tildels kaotisk nå drøyt to år inn i fusjonsprosessen. Også studentsamskipnadene til de tidligere høgskolene ble fusjonert, og for samskipnaden på mitt arbeidssted har det medført bl.a. oppsigelser av flere ansatte samt en gradvis nedbygging i velferdstilbudet til studentene. Ledelsen i samskipnaden har håndtert tiltakene på en svært dårlig måte, og har fått mye kritikk for dette. Det er nå gjort vedtak om bl.a. nedleggelse av kantine og studentbarnehage på studiestedet, men i det samme vedtaket - gjort for èn uke siden - står det også at rådgivningstjeneste og studentboligtilbud vil bli opprettholdt. Jeg leier leilighet av samskipnaden, og i går fikk jeg vite at de boligene der jeg leier, er solgt til en privat aktør, bare en uke etter ovennevnte vedtak. Dette føyer seg egentlig bare inn i rekken av saker som er blitt uheldig håndtert. Vi ansatte mottok vedtaket på e-post fra samskipnadens direktør, og det jeg har lyst til å gjøre nå, er å stille et åpent spørsmål om salget av boligene sett i lys av vedtaket. Jeg tenker å stille spørsmålet ved å svare på den e-posten vi har mottatt, slik at den også går ut til alle ansatte i tillegg til direktøren. Selvsagt kunne jeg ha sendt en e-post privat, men jeg synes det er viktig på et prinsipielt grunnlag å vise at samskipnaden ikke spiller med åpne kort denne gangen heller. Jeg vil selvsagt forholde meg fullstendig saklig i spørsmålsstillingen. Jeg er vanligvis ikke den som stikker meg frem, men denne gangen tror jeg det er viktig at jeg gjør det. Så - er det innafor å gjøre det på denne måten? Anonymkode: 95bc2...748
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #2 Skrevet 18. april 2018 Det er jo bare å spørre. Men en ansatt som "stjeler" en billig utleieenhet beregnet på studenter bør vel ikke være den første til å stikke hodet frem og klage. Studentskipnaden jobber jo for studenters rettigheter, ikke ansattes boligforhold. Anonymkode: 77102...8f7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå