Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg er i starten av 20 årene og jobber offshore. Har jobbet snart i 4 år ( 2år lærling+ 2 år) Fikk fast jobb 01.12.2017. Jeg har alltid ønsket meg barn tidelig og det er i mine øyne meningen med livet. Jeg har samboer som er i slutten av 20 årene, og vi har vært sammen i 3-4 år. Vi holder på å bygge oss hus, så alt ligger veldig til rette for barn. Eneste som holder meg igjen er å gå ut i permisjon så kjapt etter fast jobb. Det er en forventing her på plattformen at jeg ikke skal bli gravid enda.. Når er det innafor å begynne å prøve etter fast jobb?? Hva synes dere? Tenker veldig mye på det mtp offshore og må derfor gi beskjed med en gang... 

håper på svar 💛

Anonymkode: 9dd23...f77

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke du skal bry deg om det. Om du får barn nå eller om tre år går jo egentlig litt for det samme for arbeidsgiver? Menn trenger  ikke å tenke på slikt, og da synes ikke jeg at vi damer skal tenke så mye på det heller. Du vet jo heller ikke om du blir gravid raskt, så å utsette kan  bli noe du angrer på. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst, skulle bare mangle at du blei gravid akkurat når det passer deg, ikke arbeidsgiver. Du har alle rettigheter på din side. 

Men skjønner det også er litt sosiale koder å forholde seg til. Har man jobba der i over ett år syntes jeg det er mer enn innafor. Vi begynte å prøve når jeg hadde jobba i underkant av to år og det tok jo et halvt år å bli gravid i første omgang og da vet jeg at jeg er griseheldig som fikk det til så fort. Skulle jeg gjort det igjen hadde jeg  begynt før, årene går, og jeg begynner å få  dårlig tid hvis jeg vil ha flere barn. 

Hvis dere er klare for barn nå, go for it! Bedre å få barn nå mens du er ung og har energi ;)

Anonymkode: 1ef93...e93

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Som en som brukte nesten 3 år på å bli gravid ville jeg bare kjørt på. Du vet ikke hvor lang tid det kommer til å ta, og du har fast jobb, så liten risiko der også. Lykke til!

Anonymkode: 8ab9a...17a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært gravid, men ville nok ventet med prøving til husbyggingen var ferdig. Å få problemer i svangerskapet samtidig som det blir problemer med husbyggingen kan umulig være gøy.

Anonymkode: 7c0fd...52c

Skrevet

Du har jo vært der i 4 år, det er absolutt ikke for tidlig. Egentlig syntes jeg aldri det er "for tidlig" i forhold til jobb. I dagens samfunn er det egentlig et veldig lite vindu det "passer" å få barn, man skal gjøre ferdig utdannelse, komme seg inn på boligmarkedet, finne den riktige partneren etc. Og så kan det ta sin tid å faktisk få barn. 

Kjør på når det passer dere!

• Liker 2
Skrevet

Fullstendig tåpelig at man skal måtte tenke på arbeidsgiver ang når en skal få barn. Her må det en holdningsendring til! Det er faktisk et samfunnsproblem at det fødes for få barn til å opprettholde befolkningen i Norge. Samfunnet burde oppmuntre folk til å få barn! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns dere kan begynne å prøve nå. Du er jo gravid i 9måneder også.  Selv fant jeg ut at jeg var gravid samme dag som jeg fikk fast jobb. Kjente litt på dårlig samvittighet da..

Anonymkode: b54cb...7fe

• Liker 1
Skrevet

Jeg går ut i permisjon etter to uker i ny jobb , også er jeg nok mest sannsynlig sykemeldt de siste to ukene av svangerskapet (ikke for å spekulere i sykemeldinger altså,men tviler på at noe annet er aktuelt i et risikosvangerskap). :rodme:

Super timing.... Men når jeg var på intervju var jeg 6-7 uker på vei, og det var jo ikke akkurat aktuelt å ikke søke på drømmejobben, eller si noe om graviditeten når det er så tidlig at man ikke vet noe om det går bra en gang. Tenk hvor surt det hadde vært om jeg ikke hadde søkt pga svangerskap, og så hadde det endt i SA en uke senere. Også fikk jeg faktisk jobben også! Det hadde jeg faktisk ikke trodd. 

Nå er jeg 31 år da, og har vært i fast jobb de siste 7 årene, så en graviditet bør jo ikke akkurat komme som et sjokk for noen, selv om timingen kunne vært bedre :P De tok det veldig fint da heldigvis, da de ringte og tilbydde meg jobben. Så altså, ikke ta hensyn til arbeidsplassen. Tenk på deg selv først. Dersom du har alt på stell er det bare å kjøre på. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble innleid august 2014, fast ansatt februar 2015, lederstilling september 2015, positiv test oktober 2015 og gikk ut i permisjon juni 2016. 

Ikke tenk på det! Få barn når det passer for dere! 

Lykke til! 

Anonymkode: e4002...534

AnonymBruker
Skrevet

Ville vært sikker på at prøvetiden var over før dere startet prøvingen. Slik at om du blir dårlig i svangerskapet så slipper du å ha hengende over deg at prøvetiden er forlenget.. snakker av egen erfaring. De fleste steder har vel 6 mnd, og da er du jo godt over halvveis nå😊

Anonymkode: 1e2cb...d66

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av dem som mener man skal være litt grei med arbeidsgiver og ikke bli gravid umiddelbart etter man har fått jobb. 

Du har jo jobbet der 4 år, hvor av snart 2 år som fagarbeider (regner jeg med) i fast stilling. Så jeg syns overhodet ikke det er ''for tidlig'' for deg :) 

Anonymkode: f8853...23b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...