AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #1 Skrevet 18. april 2018 Hei! Jeg startet å jobbe på sykehuset her som fagarbeider i fjor. Jeg er helsefagarbeider og sykepleierstudent. I følge kontrakta er årslønna mi 334.000 (hvis jeg hadde jobbet i 100% stilling). Fortalte dette til en bekjent og hun sa hun hadde 358.000 som første års sykepleierstudent. Kan dette stemme?? I følge sjefen står det fagarbeider i kontrakten siden jeg ikke har autorisasjon som helsefagarbeider. Bør jeg endre dette? Øker lønna som autorisert helsefagarbeider? Har jobbet som helsefagarbeider i 3 år, men har aldri fått beskjed om at jeg ikke kan kalle meg helsefagarbeider uten autorisasjon.. Anonymkode: 69624...45b
solmåneogstjerner Skrevet 18. april 2018 #2 Skrevet 18. april 2018 Lønna øker om du har autorisasjon. Helsefagarbeider kan man bare kalle seg om man har autorisasjon. Ellers bestemmes lønn av ansiennitet. Altså du får ikke nødvendigvis samme lønn som en annen bare fordi dere begge er førsteårs-sykepleierstudenter. Kommer an på arbeidserfaring.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #3 Skrevet 18. april 2018 3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Lønna øker om du har autorisasjon. Helsefagarbeider kan man bare kalle seg om man har autorisasjon. Ellers bestemmes lønn av ansiennitet. Altså du får ikke nødvendigvis samme lønn som en annen bare fordi dere begge er førsteårs-sykepleierstudenter. Kommer an på arbeidserfaring. Jeg har jo tatt fagbrevet som helsefagarbeider, og det har aldri vært noe problem før. Hun jeg snakket med har ingen arbeidserfaring fra verken helse eller noe annet, men har tydeligvis høyere lønn enn meg. Hva må jeg gjøre for å bli autorisert helsefagarbeider da? Har jo tatt 4 års utdannelse for å få høyere lønn enn andre som ikke har det i samme yrke Anonymkode: 69624...45b
solmåneogstjerner Skrevet 18. april 2018 #4 Skrevet 18. april 2018 Se her https://helsedirektoratet.no/autorisasjon-utdanning-og-godkjenning/autorisasjon-og-lisens/helsefagarbeider#søk-om-autorisasjon Det står at skolen noen ganger sender inn for deg. Sjekk om du kanskje har det allerede. Kanskje du kan søke opp deg selv her https://register.helsedirektoratet.no/hpr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå