AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #1 Skrevet 18. april 2018 Jeg skal til Oslo, der er det en som jeg har et øye til. Jeg skal bo hos noen venner i et kollektiv under oppholdet, personen bor i et annet kollektiv. Jeg lurte på om det var steder i Oslo som man kunne vært litt aleine med hverandre. Her i Bergen er det mange steder, fra festningen til fjellveien. Men Oslo har vel ikke fjell? Og er jo så mange fler folk der? Jeg er ikke kjent med byen og lurte på om noen kunne hintet til steder hvor man med større sannsynlighet kunne Hatt litt privacy uten å ha en haug med roomies luskende rundt? Anonymkode: bc109...71b
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #2 Skrevet 18. april 2018 Det er jo festningen, flere parker, øyer, strender... Anonymkode: e2e45...9f8
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #3 Skrevet 18. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er jo festningen, flere parker, øyer, strender... Anonymkode: e2e45...9f8 Det er en festning i byen? Jeg har aldri vært der. Prøver bare å planlegge litt. Hva heter den? Anonymkode: bc109...71b
Duff Skrevet 18. april 2018 #4 Skrevet 18. april 2018 Akershus festning, koselig sted å besøke. Ligge en liten spasertur fra operaen. Ta med lunsj 😊 3
T-Rex Skrevet 18. april 2018 #5 Skrevet 18. april 2018 Oslo har skog på alle kanter, og øyer du kan dra til med vanlig ruter-billett (men rutetilbudet er begrenset nå før badesesongen). 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #6 Skrevet 18. april 2018 Dra til Holmenkollbakken eller Ekebergskogen. Der ligger det både en cafe, heste/dyrepark og en finere men folkelig restaurant. Det er skulpturpark gjennom skogen så veldig koselig å rusle og prate og bli kjent. Ta trikken 8 min fra Jernbanetorget i sentrum til Sjømannsskolen så er Ekebergskogen på venstre side der med Ekebergrestauranten og en mindre Cafe som første bygg. Ellers om dere ikke vil på utflukt kan dere spille Bowling i kjelleren på Rockefeller, også i sentrum. Anonymkode: 0eb26...91f
solmåneogstjerner Skrevet 18. april 2018 #7 Skrevet 18. april 2018 Du har jo hele marka. Ta hvilken som helst T-bane til endestasjonen så er du der mer eller mindre. Det finnes fjell! Dra til vettakollen (Ta linje 1 til Frognerseteren, gå av på vettakollen). Så må man gå oppover i ca 20 min. Se på Google maps. Kan være en del folk der, men kjempefin utsikt. Og så kan man gå litt videre innover hvis man vil være mer alene. Grefsenkollen er også fin, da må du ta buss. Ellers er det selvsagt fint i Holmenkollen og Ekeberg som andre har nevnt. Er jo også masse parker. Sjekk Google maps, og ruter reise appen. 1
Orewazero Skrevet 19. april 2018 #8 Skrevet 19. april 2018 Tusen takk for alle hjelpen alle sammen! 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #9 Skrevet 19. april 2018 På 18.4.2018 den 9.09, solmåneogstjerner skrev: Du har jo hele marka. Ta hvilken som helst T-bane til endestasjonen så er du der mer eller mindre. Det finnes fjell! Dra til vettakollen (Ta linje 1 til Frognerseteren, gå av på vettakollen). Så må man gå oppover i ca 20 min. Se på Google maps. Kan være en del folk der, men kjempefin utsikt. Og så kan man gå litt videre innover hvis man vil være mer alene. Grefsenkollen er også fin, da må du ta buss. Ellers er det selvsagt fint i Holmenkollen og Ekeberg som andre har nevnt. Er jo også masse parker. Sjekk Google maps, og ruter reise appen. Vettakollen er ikke et fjell. Anonymkode: c13af...ade 2
Hulderen Skrevet 19. april 2018 #10 Skrevet 19. april 2018 Dere kan tusle rundt i Frogneparken. Det er der alle statuene av nakne folk er. Ved Sinnataggen og Monolitten er det nok tett med folk. Men det er mange koselige stier på kryss og tvers der dere vil være så godt som alene. 2
solmåneogstjerner Skrevet 19. april 2018 #11 Skrevet 19. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vettakollen er ikke et fjell. Anonymkode: c13af...ade Det er det vel! Nei , det er ikke som i Jotunheimen. Men fin utsikt!
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #12 Skrevet 20. april 2018 23 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Det er det vel! Nei , det er ikke som i Jotunheimen. Men fin utsikt! Det er en kolle, ikke et fjell. Anonymkode: c13af...ade 1
solmåneogstjerner Skrevet 20. april 2018 #13 Skrevet 20. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en kolle, ikke et fjell. Anonymkode: c13af...ade Neivel da. Voldsomt til pirking... 😉 en fin liten tur ihvertfall!
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #14 Skrevet 21. april 2018 8 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Neivel da. Voldsomt til pirking... 😉 en fin liten tur ihvertfall! Ja, det blir det når noen påstår at Vettakollen og andre koller er fjell. Det er det virkelig ikke. Anonymkode: c13af...ade
annebanane Skrevet 21. april 2018 #15 Skrevet 21. april 2018 Ta bussen til endestoppen/snuplassen på Bygdøy, og gå innover turstien langs vannet. Da kan dere f.eks grille på skjæret/stenene langs vannkanten i solnedgangen. Anbefales
solmåneogstjerner Skrevet 21. april 2018 #16 Skrevet 21. april 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det blir det når noen påstår at Vettakollen og andre koller er fjell. Det er det virkelig ikke. Anonymkode: c13af...ade Jeg har gått på mange høye topper, blant annet i Jotunheimen. Selvsagt skjønner jeg at vettakollen ikke er noe stort fjell. Men er man på toppen, har man en utrolig fin utsikt over hele Oslo og fjorden. Samme det om det er 'fjell' eller ikke. Er man i Oslo så er det lett å ta turen opp, det er fin utsikt, masse turmuligheter innover. Håper at ts finner et sted eller flere hvor hun kan ta med daten sin 😉
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #17 Skrevet 22. april 2018 Botanisk Hage på Tøyen. Der er det en kafé, noen benker rundt omkring i parken, samt geologisk og zoologisk museum! Anonymkode: fde83...1cd
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #18 Skrevet 24. april 2018 På 21.4.2018 den 20.09, solmåneogstjerner skrev: Jeg har gått på mange høye topper, blant annet i Jotunheimen. Selvsagt skjønner jeg at vettakollen ikke er noe stort fjell. Men er man på toppen, har man en utrolig fin utsikt over hele Oslo og fjorden. Samme det om det er 'fjell' eller ikke. Er man i Oslo så er det lett å ta turen opp, det er fin utsikt, masse turmuligheter innover. Håper at ts finner et sted eller flere hvor hun kan ta med daten sin 😉 Som sagt, Vettakollen er ikke et fjell. At det er fin utsikt derfra er det ikke tvil om, men det betyr ikke at kollen er det sammen som et fjell. Anonymkode: c13af...ade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå