Gjest Valhalla Skrevet 21. februar 2005 #1 Skrevet 21. februar 2005 Barn trenger kjøtt, det gjør dem smartere. http://www.dagbladet.no/dinside/2005/02/21/424050.html Ifølge forskeren var det dramatiske endringer å se hos gruppa som fikk kjøtt, og noe mindre hos gruppa som fikk melk eller olje. Alle disse barna vokste mer og gjorde det bedre på problemløsingstester og intelligenstester enn de andre barna da de to årene var omme. Barna ble også mer aktive, snakket og lekte mer på skolen.
Gjest Catwoman Skrevet 22. februar 2005 #2 Skrevet 22. februar 2005 Det den der forskningen sier er at barn som lever på mangelfull kost ikke er like sunne som barn som lever på næringsrik kost. Og det er jo klart. Tullete forskning, skal de forske på det så må de gjøre det ordentlig og. Og jern finnes i vegetabilske matvarer.
Gjest Litjmæ Skrevet 22. februar 2005 #3 Skrevet 22. februar 2005 Japp, resultatet sier seg jo litt selv sånn sett...
Gjest gjest1 Skrevet 22. februar 2005 #4 Skrevet 22. februar 2005 En bedre artikkel på saken finner dere her: http://news.independent.co.uk/uk/health_me...sp?story=613504
Imax Skrevet 22. februar 2005 #5 Skrevet 22. februar 2005 uetisk? kanskje det tvert i mot er mer etisk å oppdra et barn som vegetarianer, med tanke på at du kan fôre 20 veggiser på jordbruksarealet til 1 kjøtteter. MEN som alle vegetarianere vet; det er viktig å få i seg nok proteiner og mineraler osv som vi vanlige kjøttetere får i oss.
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #6 Skrevet 24. februar 2005 Nå ble jeg faktisk litt sint! Jeg har vært vegetarianer hele livet (er nå 26). Kan ikke si jeg har lidd noe av det. Må jo tenke litt mer på sammensetningen, men at en blir dum er et dårlig argument! Jeg har IQ på 146...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå