Arwen Skrevet 21. februar 2005 #1 Del Skrevet 21. februar 2005 Er det noen her som har vært i flere enn en Italiensk by som kan anbefale meg noe? Roma er ikke noen favoritt fordi det ble for upersonlig. Synes ikke det var romantisk der i det hele tatt. Venezia ble for turistifisert. Vi drømmer om en middels stor Italiensk by med romatiske parker, markeder og små idylliske restauranter. Gjerne ved sjøen. Noen tips? Vår favoritt så langt er Nemi, men med en gate på 100 meter ble det kanskje litt lite for en weekend. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #2 Del Skrevet 21. februar 2005 :o Livorno?? Sjekk ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 21. februar 2005 #3 Del Skrevet 21. februar 2005 Hvis det ikke er snakk om en pilgrimsferd, nekter jeg å svare (bommet kanskje på forum..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 21. februar 2005 Hvis det ikke er snakk om en pilgrimsferd, nekter jeg å svare (bommet kanskje på forum..) ikke pilgrimsferd nei, bare en helt enkel julegave muligens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 21. februar 2005 #5 Del Skrevet 21. februar 2005 Firenze! Super-romantisk og akkurat passe stor! Det er som å vandre rundt i et eneste stort museum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 21. februar 2005 Firenze! Super-romantisk og akkurat passe stor! Det er som å vandre rundt i et eneste stort museum! Supert, er på jakt etter et sted vi kan være bare oss to uten storbymaset som var i Roma. Elsker Italia sånn ellers så hadde vørt så morsomt å kunne spart til en ordentlig julegave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2005 #7 Del Skrevet 21. februar 2005 Du HAR lagt inn tråden på religion og livssyn... Jeg tenkte derfor umiddelbart på Siena. Har ikke vært der selv, men har veldig lyst. Ellers har du jo Firenze, som allerede nevnt. Vår vestlige sivilisasjons vugge (bortimot). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 21. februar 2005 så det istad, men alt hang seg så da glemte jeg å be noen flytte.. gjør det nå jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2005 #9 Del Skrevet 21. februar 2005 Forslagene mine holder allikevel Hvis du ikke vil ha by, har jeg hørt masse flott om Sardinia. Prøver selv å overtale mannen til å ta neste ferie der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 21. februar 2005 #10 Del Skrevet 21. februar 2005 Du HAR lagt inn tråden på religion og livssyn... Jeg tenkte derfor umiddelbart på Siena. Har ikke vært der selv, men har veldig lyst. Ellers har du jo Firenze, som allerede nevnt. Vår vestlige sivilisasjons vugge (bortimot). Har vært i Siena også! Glemte det i farten! Også en nydelig by, og sikkert en del mindre turister enn i Firenze. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #11 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg vil vel helst ha by, men er åpen for mye. Tror vi er på jakt etter det typiske italienske.. hvis det sier deg noe mer? Vi fant det som sagt i Nemi, men det ble litt for lite igjen.. det kan godt være tursiter der, men de må ikke ha tatt over hele området. *lei av chartersteder* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 21. februar 2005 #12 Del Skrevet 21. februar 2005 Både Siena og Firenze er typisk toscanske byer! Begge med masse historie, kunst og kunstmalere, flotte renessansebygninger og katedrler og alt det der... Firenze har forresten et stort skinnmarked med hauger av flotte lærværer og en eldgammel bro, Ponte Vecchio, den gamle broen, over elven Arno, stappfull av gullsmedbutikker. Også kunstmuséet Uffici Galleria med berømte originalverker av de mest berømte renessansemalerne som Botticelli og Leonardo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #13 Del Skrevet 21. februar 2005 Høres ut som om Firenze er stedet Sitter og leser om alle stedene nå Italia skulle ønske vi hadde råd til å reise nå til sommeren, men må nok vente ett år :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2005 #14 Del Skrevet 21. februar 2005 Sukk, reiselysten er stor, men det nærmeste blir vel jobbreise til Sveits:roll: Har lyst til å reise til Italia... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #15 Del Skrevet 21. februar 2005 Sant at man fortjener en ferie hvis man klarer å levere en stor avhandling før tiden???? Har lyst til å reise til Italia... Selvfølgelig! Skulle da bare mangle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 22. februar 2005 #16 Del Skrevet 22. februar 2005 Du kunne kanskje bruke Firenze som utgangspunkt og evt ta dagsturer til andre steder? Har selv vært i Firenze og Siena, men synes det var ALT for mye turister der. Sikkert fine byer, men blir helt stresset når jeg ikke hører et ord italiensk, bare amerikansk og japansk...... Liker mye bedre de pittoreske toscanske landsbyene. Men det kan kanskje bli litt kjedelig i lengden? Hvis dere imidlertid legger opp til bilferie, ville jeg f.eks. bodd i Pienza og tatt dagsturer derifra. Da kan dere også få med dere vingårder, nydelige landsbyer som f.eks. Montalcino, San Quirico og Montepulciano. En del av landsbyene har også god togforbindelse til resten av Toscana. Hvis dere ønsker Firenze som utgangspunkt, så bør dere også få med dere Arezzo og Lucca. Litt mindre byer med masse sjarm. Arezzo er der hvor "Livet er herlig" er spilt inn. Lucca er omgitt av en bred bymur hvor det er gangveier man kan gå eller sykle på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2005 #17 Del Skrevet 22. februar 2005 Hvis dere ønsker Firenze som utgangspunkt, så bør dere også få med dere Arezzo og Lucca. Litt mindre byer med masse sjarm. Arezzo er der hvor "Livet er herlig" er spilt inn. Lucca er omgitt av en bred bymur hvor det er gangveier man kan gå eller sykle på. Jeg hadde tenkt å foreslå Firenze også! Men i påsken skal jeg til Firenze og Arezzo, så jeg kan komme tilbake til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amic@ Skrevet 22. februar 2005 #18 Del Skrevet 22. februar 2005 Syns det er for mye turister i Firenze. Velg heller en liten by som ikke er altfor kjent. Emilia Romagna har massevis av flotte byer. Dra for eksempel til Ravenna. Kan være utgangspunkt for massevis av andre byer (Milano Marittima, bra strandsted), Rimini (som faktisk er veldig kuult), Riccione (har ikke vært der men hørt mye bra). Du har også Imola (veldig hyggelig by med masse bra shopping), Forli og Faenza som er ganske italienske byer (uten turister). Når det gjelder Sardinia så har jeg vært der også.. Samt en hel haug andre steder. Send meg gjerne en PM så kan jeg skrive mer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2005 #19 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg kan anbefale Bologna. Veldig italiensk, uten for mange turister, koselige piazzer, mange fine butikker, stort marked og nydelig mat. Var der en lang-weekend og det var nok å finne på. Men ligger ikke ved sjøen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #20 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg synes også Firenze var alt for fullpakket med turister! Føler egentlig at jeg ikke helt har noe reelt inntrykk av hvordan byen egentlig var, fordi jeg hele tiden gikk i kø med folk rundt meg overalt....dersom jeg skulle dratt dit igjen, hadde jeg kanskje ville bodd i Fiesole -en liten landsby på en høyde, ca. 25 min. med buss utenfor Firenze. Der var det litt mindre folk, samtidig som det var nært byen. Ellers er jo Verona fint, da...Jeg har også vært på Sardnia (i Alghero), og trivdes veldig godt der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå