Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde bli klokere i tråden som ligger på toppen. Men det ble jeg ikke.. Jeg har ikke benyttet test-striper før ift eggløsning, og jeg har problemer med å skjønne den.. 

Hvilke av strekene er test strek? 

Kanskje dumt spørsmål, men er det individuelt hvor lenge en eggløsning varer? Siden jeg har hatt to streker i flere dager.

Jeg har brukt testene nå fire dager på rad, å det kommer to streker hele tiden (bilde fra i dag, dag fire). Det skal sies at på dag en, var den andre streken mer tydelig. 

IMG_20180417_214846.jpg

Anonymkode: 6d982...52f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Strek nr 2 (den som er litt utydelig) skal være like sterk som, eller sterkere enn den andre. 

Anonymkode: 51a81...02f

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Strek nr 2 (den som er litt utydelig) skal være like sterk som, eller sterkere enn den andre. 

Anonymkode: 51a81...02f

Okei.. jeg har regnet meg frem til el på søndagen som var. Den var ikke like svak som bilde, men absolutt ikke så sterk som test stripen.. men denne svake streken - betyr den at el hvertfall har vært forbipasserende? Eller er det alltid en sval strek der? 😅

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei.. jeg har regnet meg frem til el på søndagen som var. Den var ikke like svak som bilde, men absolutt ikke så sterk som test stripen.. men denne svake streken - betyr den at el hvertfall har vært forbipasserende? Eller er det alltid en sval strek der? 😅

Noen har svak strek gjennom hele syklusen ,så om du ikke har testet over flere dager sier den deg ikke så mye. Men om den har vært stereke og blir svakere, så kan det være en indikasjon på at el har vært. Men man sier at testen erpositiv først når strekene er like sterke eller teststreken er sterkere enn kontrollstreken.

http://www.syklus.info/tester/egglosningstester/

http://www.syklus.info/tester/egglosningstester/egglosningstester-i-praksis/

Anonymkode: 0c816...4ee

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk aldri positiv el-test, men ble likevel gravid. De slår ikke ut på alle.

Anonymkode: cf312...e2c

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt at det alltid er to streker på testen. Eggløsningstester måler nivået av hormonet LH i urinen, og kroppen produserer alltid noe LH.

Rett før eggløsningen skyter imidlertid produksjonen av LH i været. Det er dette som gjør at testen blir positiv. Jo mer LH du har i urinen, desto sterkere blir teststreken (den som er svakest på bildet). Og når LH-produksjonen når toppen 12-36 timer før eggløsningen, blir teststreken like sterk som eller sterkere enn kontrollstreken. 

http://hvordanbligravid.com/egglosningstester/

Anonymkode: d8dd0...b60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det var lettere å sjekke eggløsning med den testen som viser et smil, i stedet for å tolke disse strekene 

Anonymkode: a7566...23d

AnonymBruker
Skrevet

Er det for seint å ta el-test nå? 

Anonymkode: daaf8...dd6

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det for seint å ta el-test nå? 

Anonymkode: daaf8...dd6

Nei :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...