AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #1 Skrevet 17. april 2018 Både negativt og positivt takk 😁 Og hcor eller hvor ikke isåfall! Anonymkode: ed8eb...b21 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #2 Skrevet 17. april 2018 Der lurer jeg også på! Vurderer å flytte dit. Anonymkode: 2882f...e23
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #3 Skrevet 18. april 2018 Veldig mye utlendinger og narkomane. Generelt sett fillete by. Skjer endel drit der. Anonymkode: 9a642...729 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #4 Skrevet 18. april 2018 Hei! Er du ensom? Trenger du noen å prate med? Hvorfor lager du så mange tråder, om hvordan det er å bo forskjellige steder i Norge? Du skriver forskjellige fylker, byer, kommuner, hver måned. Anonymkode: 14181...880
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #5 Skrevet 18. april 2018 Har kun skrevet denne tråden,inspiret av en annen. Da jeg lurer på å flytte til Skien. Så det er kun drit der? Ser så koslig ut jo. Anonymkode: ed8eb...b21
Morten1 Skrevet 18. april 2018 #6 Skrevet 18. april 2018 Ting jeg har hørt: Arbeidsledighet, innvandring, lite å gjøre Boligprisene er billigere enn i eks Oslo, så man kan få mer for pengene.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #7 Skrevet 18. april 2018 Jeg har bodd der, og helt ærlig, litt «lavstatus by». Billige boliger, og mange områder jeg ikke ville bodd med barn. Mye narkomane. Anonymkode: 82127...c62
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #8 Skrevet 18. april 2018 Porsgrunn er bedre Anonymkode: 0e0f0...76a 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #9 Skrevet 18. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Porsgrunn er bedre Anonymkode: 0e0f0...76a Gode skoler?lite mobbing?lite rus og innvandring? Hvor i porsgrunn? Anonymkode: ed8eb...b21
jentafralandet Skrevet 18. april 2018 #10 Skrevet 18. april 2018 Har selv bodd i Porsgrunn og begge byene er fine mener nå jeg Men dersom du er ute etter mye liv og røre så er det nok ikke det beste stedet, fordi byen er rimelig død. Har ikke erfaring med at det er mer narkomane eller innvandrere der enn andre steder, og narkomane/rusmisbrukere oppholder seg vanligvis på steder de fleste vet om, så det er lett å unngå. Boligprisene er greie, men ha i bakhodet at det er kommet opp ny bomring i hele Grenland så å komme seg inn og ut av Skien sentrum, eller til og fra Porsgrunn blir til slutt dyrt med alle bommene. Ellers er byene fine om sommeren, og det er strender/tursteder man kan ta i bruk. Jeg har ingen dårlige erfaringer med skolen og det er mange muligheter for mange ulike linjer i både Porsgrunn og Skien. Også en fordel at det er såpass sentralt med tanke på avstand til Oslo/Kristiansand og gode buss og togforbindelser.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #11 Skrevet 18. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gode skoler?lite mobbing?lite rus og innvandring? Hvor i porsgrunn? Anonymkode: ed8eb...b21 Jeg har gode erfaringer med den sentrale delen av Porsgrunn. Liker både Østsiden og Vestsiden (veldig nært til sentrum og boligområdene er rolige.) Det vil alltid være mennesker med utfordringer i livet, men de er ikke overalt, og de fleste av de er hyggelige. De skolene jeg har vært borte i har det ikke vært mye tull. Anonymkode: 0e0f0...76a
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #12 Skrevet 18. april 2018 Tusen takk for alle svar, fikk litt å tenke på no og nye stedee å sjekke opp i ts Anonymkode: ed8eb...b21
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #14 Skrevet 18. april 2018 Skiens sentrum er omtrent dødt fordi noen glupinger fant ut at det var smart å få folk til å betale massevis for stå parkert noen timer. Hercules er et kjøpesenter litt utenfor selve bykjernen og der er det gratis parkering så der er alle folkene. Har ellers ikke store inntrykket av at det er så ille, har vært til Skien i over 40 år (foreldre, besteforeldre og annen familie bosatt). Anonymkode: 1e283...db7
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #15 Skrevet 18. april 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Porsgrunn er bedre Anonymkode: 0e0f0...76a Enig. Har bodd begge plasser. Virker som om det er mindre rusproblematikk i Porsgrunn enn i Skien. Ellers er begge byene veldig fine og har flere fine områder. De ligger jo også så nære hverandre at man kan bruke begge byene uansett hvilken av dem man bor i. Anonymkode: 0f50b...4b5
MarianneE Skrevet 19. april 2018 #16 Skrevet 19. april 2018 Synes virkelig ikke Grenland er så gæli å bo i jeg. 😊
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #17 Skrevet 19. april 2018 Jeg er selv innflytter til Skien og kan absolutt anbefale byen. Alternativer er Porsgrunn eller Bamble. I Grenland bor det over 100 000 mennesker og det skjer mye her (om man tenker området totalt sett). Somrene her er nydelige! Det er godt klima og flotte badeplasser ved sjøen i Porsgrunn og Bamble, og ved innsjøer og elver i Skien. Det er flotte turmuligheter i hele Grenland. Vil man til fjells så er det ikke mer enn 2,5 timer å kjøre til for eksempel Vinje. Skien har kort vei (under to timer) til andre steder som Oslo, Tønsberg, Kristiansand, Bø, flyplassen Torp. Skien sentrum har kommet seg veldig de siste årene og det satses mye på utvikling i tiden framover. Vannfronten skal bygges ut og det kommer til å bli mye nytt og spennende. Byen får snart større og nytt bibliotek. Det er kommet til flere og gode kafeer de siste årene. Porsgrunn har høyskole og studenter som er med på å bidra positivt til byens miljø. Det er fine kafeer langs elva, og det skjer også mye spennende på byutviklingssiden her med transformasjon av tidligere industriområder etc. Anonymkode: 6b9a6...aa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå