Gå til innhold

Sanghefter

Gjest Vigdis_brud05

Anbefalte innlegg

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Det var en her inne som la ut noen fine bilder av sine sanghefter for litt siden. Finner de ikke igjen.... De var brettet A4 på høykant....

Skulle gjerne smugkikket litt til på dem :wink:

Lurer f.eks. på hvordan de var festet/stiftet sammen.

Noen som har noen tips?

Noen som vil legge ut bilde av sine sanghefter her?

Jeg vil ha meny, bordplan, litt om hver gjest osv i vårt hefte. Slik at det blir ikke bare et sanghefte, men litt nyttig informasjon også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tenker det samme som deg, vil ha meny og bordplan i tillegg til sanger i heftet.

Et godt tips vi fikk var at man må huske å lage permen litt større enn et A4 ark, vi kjøpte kartong og skjærte til. Legg til ca 1cm på høyden og lengden. Ved å bare bruke et A4 ark risikerer man at arkene inni vil stikke ut...

Hvordan vi skal stifte dem sammen har vi ikke helt funnet ut av ennå, men må jo bli et par stifter i margen...

Lykke til!

Skrevet

vi skal HVERTFALL ikke ha stifter i margen. Det er jo bare så stygt. Vi bruker en sølvtråd å trer gjennom arkene og rundt liksom hvis du forstår. Hvertfall ikke stifter eller hull.m

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

...

Et godt tips vi fikk var at man må huske å lage permen litt større enn et A4 ark, vi kjøpte kartong og skjærte til. Legg til ca 1cm på høyden og lengden. Ved å bare bruke et A4 ark risikerer man at arkene inni vil stikke ut...

...

Dette blir vel bare et problem dersom vi har veldig mange sider? :klø:

vi skal HVERTFALL ikke ha stifter i margen. Det er jo bare så stygt. Vi bruker en sølvtråd å trer gjennom arkene og rundt liksom hvis du forstår. Hvertfall ikke stifter eller hull.m

Mulig jeg er litt korka :ler: men jeg forstår ikke helt. "Syr du arkene sammen"?

Hmm. Må tenke litt på hvordan jeg skal gjøre dette her. Må nok lage en prøveutgave når jeg har litt mer oversikt.

Skrevet

Jeg kommer til å brette et A4 ark på høykant og sy arkene inni fast med sølvtråd. En søster av en arbeidskollega gjorde det til sitt bryllup og det både funket bra og så bra ut. Ingen ark stakk ut heller... :wink:

Skrevet

jeg har ikke tenkt å sy dem sammen nei, bare brette a 4 arkene på langs, legge tråden i brette, og ut på begge kantene, og feste den i en liten sløyfe øverst. blir samme stil som invitasjonene

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet
jeg har ikke tenkt å sy dem sammen nei' date=' bare brette a 4 arkene på langs, legge tråden i brette, og ut på begge kantene, og feste den i en liten sløyfe øverst. blir samme stil som invitasjonene[/quote']

Ååå. Da er jeg med Rutti! :wink:

Men vil det holde seg sammen da? Har du prøvd?

Høres kjempefint ut og vil jo stå i stil med invitasjonene våre som er sånn som det.

Skrevet

dere som ikke skal ha slik omslag da, hvordan binder dere sanghefte sammen? jeg tenkte å knytte det sammen med et fint kremhvitt silkebånd...går det fint an eller?

Gjest Anonymous
Skrevet

Lager dere sangheftene selv, og hva med sangene som kommer fra andre? Vi har vurdert å sette det bort til noen andre, slik at vi ikke ser sangene som slekt og venner har diktet til oss før den store dag. Men skal gjøre det vi kan selv i forkant.

Skrevet

vi har tenkt å ordne alt selv, men et forslag er jo å la forloverne ordne alt dette, hvis dere ikke ønsker å se sangene?

Skrevet

Eller dere kan lage forsiden selv, og så er det bare for andre å putte sangene inni og få noen til å sette dem sammen...så vet du i alle fall hvordan forsiden ser ut.... :-)

Skrevet

HUSK iallefall å ha alle arkene hvite, og ikke alle mulige farger på arkene

Skrevet

Syns nå folk må la sine sanghefter få se ut som de selv vill. Om de vil ha masse fager eller bare en, hvite eller grønne. :roll:

Vi skal ha menyen der, litt om hver gjest, en personlig hilsen til hver gjest og noen ord om kjærlighet

Skrevet

jeg synes iallefall ikke det er fine med mange forskjellige farger...! Bare et tips! Litt mer stilfullt

Skrevet
jeg synes iallefall ikke det er fine med mange forskjellige farger...! Bare et tips! Litt mer stilfullt

:Nikke:

Folk må selvsagt gjøre som de vil...men en skulle tro at de fleste ville føre en litt ren stil. Mener, hvis alle skal bidrag skal samles inn fra gud og hvermann, så vil det jo være helt naturlig å si at man ønsker bidragene printet f.eks på vanlige, hvite ark...

Skrevet

Jeg har sett fine kreative løsninger med 2-3 farger som passer sammens.

På måten du skrev det på virka det heller: "gjør du ikke sånn så eier ikke du smak i alle fall" i stede for et tips :wink:

Skrevet

er helt enig med rutti her. jeg ville heller aldri hatt mange forskjellige farger..syns det blir fibest med hvitt, men hver vår stil.. :)

Skrevet

var bare ment som et tips, som jeg synes er fint. Andre må da få gjøre som dem vil. Men her inne er det vel våres mening vi kommer frem med, og så får andre ideer, og kan selv bestemme hvordan de vil ha de. Vi er jo forskjellige!

Skrevet
var bare ment som et tips, som jeg synes er fint. Andre må da få gjøre som dem vil. Men her inne er det vel våres mening vi kommer frem med, og så får andre ideer, og kan selv bestemme hvordan de vil ha de. Vi er jo forskjellige!

Da missforsto jeg deg.

Selvfølgelig har man lov til egene meninger, men selvom man har forskjelig stil så blir ikke den andres smak stygg av den grunn :wink:

Blir som kunsten :sjarmor::hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

Man kan selvfølgelig komme med tips, og alle uttrykker vel bare sin egen mening, men det er jo forskjellige måter å gjøre det på....

vi skal HVERTFALL ikke ha stifter i margen. Det er jo bare så stygt.

HUSK iallefall å ha alle arkene hvite, og ikke alle mulige farger på arkene

Når man bruker STORE bokstaver og bruker uttrykk som "Det er jo bare så stygt" så er det vel kanskje ikke den beste måten å gi hjelpsomme tips på spør du meg, men det er kanskje bare meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...