Gå til innhold

Valper, Leking eller slåssing?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kom over denne videoen på youtube hvor noen små valper biter hverandre og herjer rundt, Jeg er ikke så godt kjent med hunder/valper og derfor spør jeg om dette er leking eller slåssing?

Anonymkode: 09177...bda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er leking. Alle valper lekeslåss, både med hverandre, voksne hunder og mennesker. Det er en måte å lære både kroppsmestring og bitehemning på, i videoen du viser til ser jeg ikke noe tegn til aggressivt kroppspråk. 

Anonymkode: 9349d...6d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er leking. Alle valper lekeslåss, både med hverandre, voksne hunder og mennesker. Det er en måte å lære både kroppsmestring og bitehemning på, i videoen du viser til ser jeg ikke noe tegn til aggressivt kroppspråk. 

Ah ok. Jeg antok at det dreide seg om leking, Men det så bare litt "brutalt" ut.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ah ok. Jeg antok at det dreide seg om leking, Men det så bare litt "brutalt" ut.

De sier ifra hvis det blir for mye :) Slik lærer de hva som er greit ved lek og hva som er for mye. 

• Liker 3
Gjest Carressa
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt brutalt 😄 men jeg tror også at dette bare er leking, de kan være ganske voldsomme.

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt valper men dette er nok lek. Virker dog litt i overkant noen ganger, og lurer på om de kan være litt stresset fordi mammaen ikke er der. Hun vil også gripe inn om en valp plager en annen for mye.

Anonymkode: 84a59...390

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...