Gå til innhold

Hvirdan er det å bo i Telemark? Skien,Bø,Rjukan osv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Porsgrunn. Er veldig tett på skien :)

Ville ikke bodd i Bø eller Rjukan om jeg så hadde fått betalt. Skolene har et ekstremt problem med mobbing, det er mye rus og det er fryktelig harry og lite å gjøre der. Typiske rånesteder hvor det ikke er jobber å få.

Anonymkode: 8708d...7bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Porsgrunn og anbefaler ikke å bo i Grenland. Mye dårlig miljøer rundt om her og har du gjort noe dumt f.eks på fyllen så vet halve byen det etterpå. Kanskje litt annerledes om du er her ifra enn om du er innflytter. 

Anonymkode: 62381...554

Enig !   Heller lenger opp/ut. Bamle, Heistad, Stathelle, Langesund, Brevik. De ytre grensetraktene Telemark/Vestfold.

Anonymkode: 2c7f7...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Er selv innflytter til Rjukan og kan anbefale byen på det sterkeste. At sola er borte 5 mnd er aldri noe problem da det er kort vei ut av dalen enten det er opp på fjellet eller 15 min østover. Har i det siste dukket opp et veldig bra gründermiljø med nytt "gründerhus" o.l. Masse hyggelige folk som brenner for byen og står på. Lett å bli kjent med folk. Har ikke barn selv enda, men venner som har barn sier miljøet er veldig bra både i barnehager og skoler. Perfekt sted å bo om dere er glad i uteaktiviteter som fjellturer, ski, sykkel, klatring osv.

Anonymkode: cf18b...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 19.4.2018 den 23.36, AnonymBruker skrev:

Porsgrunn. Er veldig tett på skien :)

Ville ikke bodd i Bø eller Rjukan om jeg så hadde fått betalt. Skolene har et ekstremt problem med mobbing, det er mye rus og det er fryktelig harry og lite å gjøre der. Typiske rånesteder hvor det ikke er jobber å få.

Bare tull for Bø sin del, i hvert fall! Noe mobbing finnes sikkert over alt, men det er veldig lite av det i Bø. Hva slags rus snakker du om? Det er vel noen som prøver alkohol før de er 18, men drikkepresset er nok mye mindre i Bø enn det er nedover mot Skien og Porsgrunn. Narkotika er ikke utbredt hos vanlige folk..Det er heller ikke så mange rånere igjen i Bø, og det blir flere og flere mer urbane mennesker og akademikere. Det er vel heller ikke så få jobber? De har jo alle vanlig kommunale jobber, mange butikker, litt industri osv. Er selv fra Bø og er fortsatt jevnlig på besøk hos familien der, så jeg vet hva jeg snakker om. 

Anonymkode: db9fe...f33

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare tull for Bø sin del, i hvert fall! Noe mobbing finnes sikkert over alt, men det er veldig lite av det i Bø. Hva slags rus snakker du om? Det er vel noen som prøver alkohol før de er 18, men drikkepresset er nok mye mindre i Bø enn det er nedover mot Skien og Porsgrunn. Narkotika er ikke utbredt hos vanlige folk..Det er heller ikke så mange rånere igjen i Bø, og det blir flere og flere mer urbane mennesker og akademikere. Det er vel heller ikke så få jobber? De har jo alle vanlig kommunale jobber, mange butikker, litt industri osv. Er selv fra Bø og er fortsatt jevnlig på besøk hos familien der, så jeg vet hva jeg snakker om. 

Anonymkode: db9fe...f33

Bodd i bø i mange år med barn og vet hva jeg snakker om. Flott at ikke du har samme erfaring. Kjenner dog en hel masse mennesker som har flyttet fra bø og mener nøyaktig det samme som meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor i Bø og har 8-åring på den minste skolen. Veldig fornøyd med lærere og rektor, og foreldrene til barna i klassen er stabile reflekterte mennesker. Sfo plassen er dyrest i Telemark, men det jobbes det med.

Er ikke så lite butikker. 5 matbutikker, klesbutikker, lekebutikker, skobutikker, kafeer, mm.

Masse fritidsaktiviteter, naturskjønne omgivelser, drøssevis med fine badeplasser.

Været er knall akkurat nå, ikke regnet siden starten av mai. Jeg er fra en stor by, bodd i Bø i 19 år og aldri angret et sekund 😊

Anonymkode: df9f6...355

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...