Gå til innhold

Hvirdan er det å bo i Telemark? Skien,Bø,Rjukan osv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og helst ett sted med mye sol eller oppholdsvær . Lei regnet på vestlandet :)

Anonymkode: 2f214...059

Vi du ha mye sol så er nok ikke Rjukan stedet for deg på vinteren :ler: 

Anonymkode: 3bc6f...499

• Liker 9
AnonymBruker

Har jobb der det ikke spiller noen rolle hvor jeg bor og mannen har reisejobb :)

Skien en grei plass? Hvor i skien evt?

God skole med trygt miljø og mange barn i nærområdet?

Evt andre steder nedi der :)

Annonse

AnonymBruker
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bø er helt supert. Rolig, men ikke dødt 👌

På Rjukan er sola borte hele vi vinteren, så vil ikke anbefale det.

Anonymkode: b730c...4ef

Er det mange barn i bø? føler det er lite butikker de gangene vi har vært og badet der? Men virker koslig :) Kor i bø er det masse barn og grei skole?Er det greit med været og?

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mange barn i bø? føler det er lite butikker de gangene vi har vært og badet der? Men virker koslig :) Kor i bø er det masse barn og grei skole?Er det greit med været og?

Småskolen i bø bør styres unna. De er ikke gode på mobbing. 

Anonymkode: fa19b...982

• Liker 1
AnonymBruker
På 17.4.2018 den 19.06, AnonymBruker skrev:

med barn?

Er det lite mobbing og ok steder å bo uten rus og andre ting?

Tips til bra skoler eller bosteder?

Tusen takk :)

Jeg bor i Porsgrunn og anbefaler ikke å bo i Grenland. Mye dårlig miljøer rundt om her og har du gjort noe dumt f.eks på fyllen så vet halve byen det etterpå. Kanskje litt annerledes om du er her ifra enn om du er innflytter. 

Anonymkode: 62381...554

Annonse

AnonymBruker

I Grenland er det mye dårlig miljøer med tanke på rus og mobbing. I tillegg er det mye overlegne og nedlatende folk, langt mer utpreget enn noen andre steder. F.eks er jeg fra en bygd i Telemark med tilhørende dialekt, og det er fryktelig vanskelig for grenlands-folket å skjønne hva jeg sier enn alle andre i Norge, til tross for at de møter dialekten ofte. De har bare så vondt i vilja.

Bø er ikke like dødt som det en gang var på grunn av høyskolen, men veeldig harry og typisk rånersted. Trenger ikke være noe galt i det, men vit hva du går til. 

Jeg ville sett nærmere på Kragerø om jeg var deg.

Anonymkode: a33fa...720

Annonse
AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Grenland er det mye dårlig miljøer med tanke på rus og mobbing. I tillegg er det mye overlegne og nedlatende folk, langt mer utpreget enn noen andre steder. F.eks er jeg fra en bygd i Telemark med tilhørende dialekt, og det er fryktelig vanskelig for grenlands-folket å skjønne hva jeg sier enn alle andre i Norge, til tross for at de møter dialekten ofte. De har bare så vondt i vilja.

Bø er ikke like dødt som det en gang var på grunn av høyskolen, men veeldig harry og typisk rånersted. Trenger ikke være noe galt i det, men vit hva du går til. 

Jeg ville sett nærmere på Kragerø om jeg var deg.

Anonymkode: a33fa...720

Da har du en veldig annen erfaring enn meg. Jeg er også innflytter med dialekt, men fra en annen kant av landet. Opplever folk i Grenland som hyggelige, imøtekommende og jordnære. De er ikke overlegne eller nedlatende i alle fall. Generelt er folk fra hele Telemark hyggelige og imøtekommende folk. Ingen vond vilje så langt jeg kan se.

Bø er en av de få kommunene i Telemark som har økende innbyggertall. Her er det høyskole og et forskningsmiljø. Kjenner folk som bor der og som stortrives med barna!

Selvsagt bor det rusmisbrukere i Grenland også, men hvilken plass gjør det ikke det. De er en like naturlig del av mangfoldet i et samfunn som alle andre. 

Anonymkode: e9ee9...d5f

• Liker 1
AnonymBruker

Ingen av de. Ville valgt Porsgrunn. Kommer selvsagt Ann på hvor i Porsgrunn også, eller hvor i Skien for den saks skyld. Rusmisbrukere er det uansett hvor man bor,men man trenger jo ikke flytte til de områdene de holder seg i. Har hørt mye bra om vestsiden barneskole og Borge skole. 

Anonymkode: 25f5a...498

AnonymBruker
På 17.4.2018 den 20.57, AnonymBruker skrev:

Bø er ikke det store steder for shopping, men det er da det man trenger både på senteret og ellers i bygda. 

Vi bodde på breisås med våre barn og de stortrivdes ☺️ Flyttet på grunn av ny jobb i annen del av landet, ellers hadde vi blitt.

Anonymkode: b730c...4ef

• Liker 1
AnonymBruker

Jeg hadde valgt Skien og kleiva. Fine barnehager, god barneskole, en sykkeltur unna ungdomsskolen, nerme nok byen til å kunne rusle ned en lørdags formidag samtidig som den er langt nok unna til å ikke bli forstyrret på fredag/ lørdagskveldene av fulle folk:) det er og fine tur muligheter rett i nærheten. 

rus miljø og mobbing er det uansett hvor en  velger å bo. Man kommer ikke unna rus miljøet noe sted. 

Anonymkode: f68eb...fa9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...