Gå til innhold

Trene step uten kasse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere trent step på treningssenter, sånn gruppetimer, og likte det veldig godt. Har nå ikke råd til å fortsette der så må begynne å trene hjemme. Har funnet en del videoer på youtube med step som ser bra ut, men problemet er at jeg ikke har noen stepkasse eller noe som kan fungere som det. Tror dere det vil ha noen effekt å bare late som om jeg trakker opp og ned eller blir det totalt bortkastet? 

Dumt spørsmål, jeg vet, men jeg har ikke særlig peiling. 

Anonymkode: a3ed1...ff5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil jo ha en viss effekt uansett tenker jeg. Step uten kasse er jo gjerne klassifisert som klassisk aerobic-trening. På mitt treningssenter er det ihvertfall sånn.

Du kan jo prøve å hoppe mer enn man gjør på step? Eksempelvis når du skal opp på steppen og ta bakspark, så går du frem på gulvet og tar bakspark mens du hopper? Kondistrening er kondistrening tenker jeg ihvertfall. :jepp: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor følge stepvideoer om du ikke har step? Da foreslår jeg heller at du søker opp for eksempel HIIT workouts på youtube, det er helt fantastiske treningsøkter med kunn kroppsvektøvelser. Du behøver altså ikke noe utstyr. Det er også denne typen trening som er bevist å øke metabolismen mest og forbrenner mest i løpet av kort tid (HIIT står for High Intensity Interval Training)

Anonymkode: c1e93...4da

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor følge stepvideoer om du ikke har step? Da foreslår jeg heller at du søker opp for eksempel HIIT workouts på youtube, det er helt fantastiske treningsøkter med kunn kroppsvektøvelser. Du behøver altså ikke noe utstyr. Det er også denne typen trening som er bevist å øke metabolismen mest og forbrenner mest i løpet av kort tid (HIIT står for High Intensity Interval Training)

Anonymkode: c1e93...4da

Fordi jeg syns step er gøy samtidig som det er enkelt. Har aldr prøvd HIIT før, men skal søke det opp!

Skrevet

Har du ingenting du kan bygge litt høyde med? Det har jeg vanskelig for å tro. Du kan bruke en trapp, bøker, blader, litt harde esker, lave bord osv osv. Har du ikke noe er det ikke dyrt å kjøpe noe som kan ligne en step. Ellers tror jeg du vil ha effekt uten step også altså, men jeg selv ville kjøpt inn noe billig evt bygget en step selv.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Inwe skrev:

Har du ingenting du kan bygge litt høyde med? Det har jeg vanskelig for å tro. Du kan bruke en trapp, bøker, blader, litt harde esker, lave bord osv osv. Har du ikke noe er det ikke dyrt å kjøpe noe som kan ligne en step. Ellers tror jeg du vil ha effekt uten step også altså, men jeg selv ville kjøpt inn noe billig evt bygget en step selv.

Jeg bor på 12m2, så uansett hvor vanskelig du har for å tro det, så har jeg altså ikke det. Jeg skulle gjerne kjøpt, men jeg har rett og slett ikke plass til å oppbevare det nå. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på 12m2, så uansett hvor vanskelig du har for å tro det, så har jeg altså ikke det. Jeg skulle gjerne kjøpt, men jeg har rett og slett ikke plass til å oppbevare det nå. 

Hvis du bor over noen så er kanskje ikke slik trening det beste.. ?

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Forundret.. skrev:

Hvis du bor over noen så er kanskje ikke slik trening det beste.. ?

Jeg bor ikke over noen nei?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var virkelig ikke meningen og være frekk, jeg forsøkte bare å hjelpe. Når du har plass til å trene det hjemme har du vel også plass til en liten stabel bøker på gulvet om du eier noe sånt? Jeg bodde på 15m2 over ganske lang tid og hadde fortsatt plass til slike ting.

AnonymBruker
Skrevet

Sammenbrettet fillerye, bøker, plastkasse (finnes sammenleggbare bl.a på Biltema), gitarkasse... Det er det jeg finner bare ved å se meg rundt i rommet her.

Anonymkode: 99c2a...723

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Inwe skrev:

Det var virkelig ikke meningen og være frekk, jeg forsøkte bare å hjelpe. Når du har plass til å trene det hjemme har du vel også plass til en liten stabel bøker på gulvet om du eier noe sånt? Jeg bodde på 15m2 over ganske lang tid og hadde fortsatt plass til slike ting.

Neinei, jeg bare blir litt oppgitt når jeg har skrevet at jeg ikke har noe, men folk likevel påstår at jeg har det. Jeg har jo bøker, men de er ikke særlig stabile å tråkke på og sånn? I tillegg kan de vel bli ødelagte? 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sammenbrettet fillerye, bøker, plastkasse (finnes sammenleggbare bl.a på Biltema), gitarkasse... Det er det jeg finner bare ved å se meg rundt i rommet her.

Anonymkode: 99c2a...723

Jeg har seng, en stol, en skrivepult, hylle, klesskap, toalett, toalettpapir, en koffert (rett høyde, men den tåler ikke noe særlig).

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neinei, jeg bare blir litt oppgitt når jeg har skrevet at jeg ikke har noe, men folk likevel påstår at jeg har det. Jeg har jo bøker, men de er ikke særlig stabile å tråkke på og sånn? I tillegg kan de vel bli ødelagte? 

Grunnen til at jeg påsto det er at de aller fleste, inkludert meg selv, ofte glemmer å tenke på slike ting. Da har du jo en av tingene jeg nevnte. Jo de kan være ustabile, så du må legge de inntil noe som står støtt slik som veggen eller feks senga di. Bøker blir ikke ødelagte av dette, mine ble iallefall ikke det.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor ikke over noen nei?

Så bra, da trenger du ikke å ta hensyn.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint trene step uten step, men ser ikke helt poenget. Da ville jeg heller funnet noe aerobictrening. Jeg synes ikke hiit er noe gøy, jeg liker litt steg, som det ofte er på step. Hiiit er ensformig. 

IKKE bruk blader eller bøker, de kan lett skli fra hverandre. Det er for glatt. 
Men jeg lagde min egen av 3 planker og 4 spiker som funker veldig fint når jeg vil trene i hagen :D 

Anonymkode: 873fc...857

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...