AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #1 Skrevet 17. april 2018 Kjøpte bacon i dag til 40%. Så ikke på utløpsdatoen siden jeg regnet med at baconet gikk ut i dag. Da jeg kom hjem ser jeg at baconet gikk ut på dato 14. april, og er merket med "best før". Det er fullt lovlig å selge varer med "best før" også etter at utløpsdatoen har passert, men jeg kan aldri huske å ha sett baconpakker med "best før" tidligere - alle pakker jeg har kjøpt har alltid vært merket med "siste forbruksdato". Når begynte de med dette? Anonymkode: fa1c0...f71
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #2 Skrevet 18. april 2018 Nå er jeg ingen ekspert, men kan det hende det baconet du kjøpte var saltet/røkt på ordentlig? Altså ikke bare sprøytet med saltvann og røykaroma? Isåfall vil det jo holde seg mye bedre enn vanlig kjøtt. Man saltet og røyket jo mat før i tiden for at det skulle holde seg ekstra lenge uten kjøleskap, så jeg vil tro i kjøleskap vil en sånn vare holde seg litt over datoen også. Hva slags merke er det? Kanskje det står på pakken om det er skikkelig saltet/røkt? Et Googlesøk sier meg at dette iallefall ikke er en veldig ny ting. Her er en tråd fra ifjor sommer som nevner bacon med best-før: Anonymkode: ca4ff...8cd
Djungelvrål Skrevet 18. april 2018 #3 Skrevet 18. april 2018 Saltet og røkt mat holder lenge. Det er derfor man noen ganger ser spekemat i pakker i butikk som ikke står kaldt. Bacon holder seg nok lenge etter best før dato, tipper en måned om det ligger kaldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå