Gå til innhold

Bacon med "best før"? Når begynte de med det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte bacon i dag til 40%. Så ikke på utløpsdatoen siden jeg regnet med at baconet gikk ut i dag. Da jeg kom hjem ser jeg at baconet gikk ut på dato 14. april, og er merket med "best før". Det er fullt lovlig å selge varer med "best før" også etter at utløpsdatoen har passert, men jeg kan aldri huske å ha sett baconpakker med "best før" tidligere - alle pakker jeg har kjøpt har alltid vært merket med "siste forbruksdato". 

Når begynte de med dette?

Anonymkode: fa1c0...f71

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg ingen ekspert, men kan det hende det baconet du kjøpte var saltet/røkt på ordentlig? Altså ikke bare sprøytet med saltvann og røykaroma? Isåfall vil det jo holde seg mye bedre enn vanlig kjøtt. Man saltet og røyket jo mat før i tiden for at det skulle holde seg ekstra lenge uten kjøleskap, så jeg vil tro i kjøleskap vil en sånn vare holde seg litt over datoen også.

Hva slags merke er det? Kanskje det står på pakken om det er skikkelig saltet/røkt?

Et Googlesøk sier meg at dette iallefall ikke er en veldig ny ting. Her er en tråd fra ifjor sommer som nevner bacon med best-før:

Anonymkode: ca4ff...8cd

Skrevet

Saltet og røkt mat holder lenge. Det er derfor man noen ganger ser spekemat i pakker i butikk som ikke står kaldt.  Bacon holder seg nok lenge etter best før dato, tipper en måned om det ligger kaldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...