AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #1 Del Skrevet 17. april 2018 Kjøpte bacon i dag til 40%. Så ikke på utløpsdatoen siden jeg regnet med at baconet gikk ut i dag. Da jeg kom hjem ser jeg at baconet gikk ut på dato 14. april, og er merket med "best før". Det er fullt lovlig å selge varer med "best før" også etter at utløpsdatoen har passert, men jeg kan aldri huske å ha sett baconpakker med "best før" tidligere - alle pakker jeg har kjøpt har alltid vært merket med "siste forbruksdato". Når begynte de med dette? Anonymkode: fa1c0...f71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #2 Del Skrevet 18. april 2018 Nå er jeg ingen ekspert, men kan det hende det baconet du kjøpte var saltet/røkt på ordentlig? Altså ikke bare sprøytet med saltvann og røykaroma? Isåfall vil det jo holde seg mye bedre enn vanlig kjøtt. Man saltet og røyket jo mat før i tiden for at det skulle holde seg ekstra lenge uten kjøleskap, så jeg vil tro i kjøleskap vil en sånn vare holde seg litt over datoen også. Hva slags merke er det? Kanskje det står på pakken om det er skikkelig saltet/røkt? Et Googlesøk sier meg at dette iallefall ikke er en veldig ny ting. Her er en tråd fra ifjor sommer som nevner bacon med best-før: Anonymkode: ca4ff...8cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 18. april 2018 #3 Del Skrevet 18. april 2018 Saltet og røkt mat holder lenge. Det er derfor man noen ganger ser spekemat i pakker i butikk som ikke står kaldt. Bacon holder seg nok lenge etter best før dato, tipper en måned om det ligger kaldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå