AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #1 Skrevet 17. april 2018 Når jeg har vært ute med valpen min enten det er tissetur eller en "lengre" tur legger han seg ned og NEKTER å gå inn. Han er nesten 20 kg så greier ikke å løfte han heller. Legger seg på ryggen og stritter helt i mot. Har prøvd å gå fra han (men tørr ikke gå langt siden hagen er så nær veien), lokke med godbiter og rose masse når han kommer. Han kan innkalling og kommer som en pil så lenge han ikke skal inn. Har også prøvd å dra han etter båndet men det nytter ikke, vil ikke dra for hardt heller.. noen tips?? Gruer meg til hver tur ut fordi jeg vet at det tar 20 min ekstr bare for å komme seg inn.. Anonymkode: 4ac10...6e9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #2 Skrevet 17. april 2018 Greier du ikke å løfte opp 20 kg ? Treningssenter neste... Anonymkode: f668a...578 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #3 Skrevet 17. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greier du ikke å løfte opp 20 kg ? Treningssenter neste... Anonymkode: f668a...578 Ikke når han stritter i mot og prøver å komme seg løs nei.. og må bære han helt inn for om jeg setter han ned før vi har kommet inn legger han seg bare ned igjen.. Anonymkode: 4ac10...6e9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #4 Skrevet 17. april 2018 Hvor gammel er han? Har dere gått for lang tur? Hva med å bruke noen minutter på litt hjernetrim på utsiden? Søk etter godbiter eller noe lignende. Anonymkode: 741ed...023
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #5 Skrevet 17. april 2018 Jeg løfter min på 26 kilo, man må bare få tak med begge armer under magen. Utendørs har jeg en ruffwear webmaster sele på, da kan jeg løfte henne rett opp med håndtaket på ryggen. Anonymkode: 722fa...5ad 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #6 Skrevet 17. april 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er han? Har dere gått for lang tur? Hva med å bruke noen minutter på litt hjernetrim på utsiden? Søk etter godbiter eller noe lignende. Anonymkode: 741ed...023 Han er 18 uker. Ikke nødvendigvis gått lang tur. Det er kun i hagen han legger seg ned, før vi skal inn.. om vi bare skal rett ut å tisse legger han seg ned da også. For meg virker det som han ikke vil inn.. Anonymkode: 4ac10...6e9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #7 Skrevet 17. april 2018 Han vil vel mest sannsynlig snuse litt rundt og lukte litt når han er ute? Ville gitt han noen minutter til det.. Merker hvertfall det på valpen her, at det er veldig spennende å snuse litt etter tissing. Anonymkode: 741ed...023 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #8 Skrevet 17. april 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg løfter min på 26 kilo, man må bare få tak med begge armer under magen. Utendørs har jeg en ruffwear webmaster sele på, da kan jeg løfte henne rett opp med håndtaket på ryggen. Anonymkode: 722fa...5ad Hadde sikkert greid det, men vil ikke at han skal ha den uvanen å legge seg ned hver gang vi har vært ute. I tillegg så biter han og ser på det som en lek når vi skal løfte han.. Trenger tips til hvordan jeg får han til å slutte med dette, ikke den enkle løsningen å bære han..😂 Anonymkode: 4ac10...6e9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #9 Skrevet 17. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han vil vel mest sannsynlig snuse litt rundt og lukte litt når han er ute? Ville gitt han noen minutter til det.. Merker hvertfall det på valpen her, at det er veldig spennende å snuse litt etter tissing. Anonymkode: 741ed...023 Nei.. Jeg prøver ikke å gå inn med en gang han er ferdig å gå på do. Om jeg setter meg ned/eller prøver å gå så han får snuse så ligger han fortsatt der.. er ute minst 20 min på hver tissetur fordi han skal snuse/legge seg ned. Det er verst når det er sol og fint vær, tror bare han liker å ligge å kikke på folk/fugler.. Anonymkode: 4ac10...6e9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #10 Skrevet 17. april 2018 Kan han ikke ligge litt ute alene i ett langt bånd? Med dørene oppe? Anonymkode: 741ed...023
Tabris Skrevet 17. april 2018 #11 Skrevet 17. april 2018 Har du trent noe kontakttrening? Eller triksetrening? På vei mot døren, men FØR han begynner å streike, så ville jeg stoppet og tatt en økt enkel trening. Kontakt, triks... samme hva det er, men noe som han kan og som du belønner med godbiter. Når du har fått ham i treningsmodus så kan du begynne å belønne med å kaste godbitene på bakken i stedet for å gi dem til ham direkte. Så kaster du gradvis nærmere og nærmere døren, hele tiden mens du trener og ikke fokuserer på å gå inn. Når han går inn - før deg - etter en godbit du kaster inn, så sier du "bra!" med en gang en labb passerer terskelen og kaster en haug godbiter på gulvet innenfor. Tanken er å få ham ut av streikemodus og inn i treningsmodus. Men da starte med treningsmodus før han går i streikemodus så han ikke streiker for å få godbiter og trening. Så belønner du med mange godbiter når han av seg selv går inn. Etter du har tatt av ham selen så kan du gi ham et tyggebein/fryst kong. Så får du endret assosiasjonene til det å gå inn fra noe kjedelig til noe kjekt. 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #12 Skrevet 17. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan han ikke ligge litt ute alene i ett langt bånd? Med dørene oppe? Anonymkode: 741ed...023 Det har jeg gjort noen ganger, og da kommer han når jeg roper etter 5-10 min. Men er redd jeg "belønner" at han legger seg ned da? At det vil gjenta seg mer og mer og at han vil holde på slik resten av livet. Kanskje ikke alltid like hendig om man skal rekke noe/har dårlig tid og hunden streiker. Er ikke alltid han vil inn selv om jeg setter han i bånd heller😕 29 minutter siden, Tabris skrev: Har du trent noe kontakttrening? Eller triksetrening? På vei mot døren, men FØR han begynner å streike, så ville jeg stoppet og tatt en økt enkel trening. Kontakt, triks... samme hva det er, men noe som han kan og som du belønner med godbiter. Når du har fått ham i treningsmodus så kan du begynne å belønne med å kaste godbitene på bakken i stedet for å gi dem til ham direkte. Så kaster du gradvis nærmere og nærmere døren, hele tiden mens du trener og ikke fokuserer på å gå inn. Når han går inn - før deg - etter en godbit du kaster inn, så sier du "bra!" med en gang en labb passerer terskelen og kaster en haug godbiter på gulvet innenfor. Tanken er å få ham ut av streikemodus og inn i treningsmodus. Men da starte med treningsmodus før han går i streikemodus så han ikke streiker for å få godbiter og trening. Så belønner du med mange godbiter når han av seg selv går inn. Etter du har tatt av ham selen så kan du gi ham et tyggebein/fryst kong. Så får du endret assosiasjonene til det å gå inn fra noe kjedelig til noe kjekt. Tusen takk for gode tips!! Det var slike tips jeg ville ha! Det skal testes i morgen ❤🐕 Anonymkode: 4ac10...6e9
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #13 Skrevet 18. april 2018 Hvaslags hund er det? Har han tykk pels? Anonymkode: 03427...4fd
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #14 Skrevet 18. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvaslags hund er det? Har han tykk pels? Anonymkode: 03427...4fd Det er en jaktgolden Anonymkode: 4ac10...6e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå